štvrtok 16. júna 2022

Jude Deveraux - Tajomná veža


Anotácia:
Claire Willoughbyová je moderné dievča, žijúce na konci devätnásteho storočia. Starý otec jej zanechal obrovský majetok pod podmienkou, že sa vydá za "prijateľného" muža. Zdá sa, že plavovlasý, driečny Harry Montgomery, jedenásty vojvoda z MacArranu, dokonale zodpovedá tejto podmienke. Po rýchlych zásnubách sa Claire vyberie na návštevu montgomeryovského klanu do Škótska. Tu sa zoznamuje s Trevelyanom, pravým opakom Harryho - je to najprovokujúcejší, najarogantnejší a najvševedúcejší muž, akého kedy stretla. No zároveň je to aj muž, ktorý ju najväčšmi fascinuje.
O knihe:
original - The Duchess
- 11. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - celkom pekná
dej sa odohráva - 1883; Londýn (Anglicko); Bramley (jeho panstvo, Škótsko)

Moje pocity:
- 15. alebo 16.- 19. október 2021
- nepáčila sa mi anotácia. Mala som z nej pocit, že hlavná hrdinka je nejaká prelietavá, keď je zasnúbená s jedným, ktorého ide navštíviť a počas návštevy sa dá dokopy s druhým a dokonca s nejakým jeho príbuzným.
- kniha bola ódou na Škótsko. Claire bola síce Američanka, telom aj dušou, ale jej srdce patrilo Škótsku. Poznala jeho históriu, vedela si vážiť ľudí a ich tradície. Zo všetkých tých opisov bolo cítiť takú lásku k tej krajine, že to bolo až nenormálne. Povedala by som, že z toho veľkého domu bola asi jediná, ktorá milovala túto krajinu. Možno sa mýlim, ale mala som taký pocit.
- Harry mi bol sympatický, aj keď zamilovať by som sa do neho asi nevedela. Bol to strašný maminkin maznáčik. Bol skôr taký leňoško alebo ako ho mám nazvať. Proste rád si užíval nič nerobenie, ak by bolo na ňom asi by len celý život jedol, poľoval, miloval sa. Pravý aristokrat.
- aj keď na úlohu vojvodu by sa podľa mňa skôr hodil Trevelyan (dosť zvláštne meno, ale na tu dobu asi nie). Jeho by si ľudia vážili, počúvali ho a on by im pomáhal, aj keby sa mu možno nie vždy chcelo (radšej by asi písal a cestoval), ale myslím si, že z lásky ku Claire by urobil asi hocičo. Keďže Claire tú krajinu aj ľudí milovala, tak by sa z nej stala úžasná vojvodkyňa.
- prvé stretnutie medzi Claire a Trevelyanom bolo zvláštne aj vtipné zároveň
- Claire prišla do Škótska myslím si, že s veľkými očakávaniami, ale nakoniec to skončilo tak, že jej budúca svokra bola poriadna čarodejnica (ospravedlňujem sa všetkým čarodejniciam). V dome sa s ňou nikto nerozprával, všetci dokonca aj služobníctvo boli tak naučený, že čo chcela stará čarodejnica bol zákon. Pri raňajkách sa nesmeli zhovárať, pri večeri (alebo pri obede neviem presne) boli povolené témy len kone a psy, jedlo do izieb sa mohlo nosiť, len keď bol človek chorý, takže ak nestihol prísť na raňajky, na obed alebo na večeru mal smolu. Musel byť hladný a čakať kým  budú jesť všetci. Veľa bláznivých pravidiel.
- ani rodičia hlavného hrdinu, ani hlavnej hrdinky podľa mňa neboli ukážkový. Jeho otec sa venoval najstaršiemu synovi a ostatné deti ako keby pre neho ani neexistovali. Jeho matka milovala len svojho Harryho, lebo ho počala so svojim milencom (áno, spojler, ale je bezvýznamný, nato by ste prišli aj sami, keby ste si prečítali ako vyzerali členovia jeho rodiny a ako on. Ako deň a noc.). Jej rodičia boli zase ľahkovážni, čo sa týkalo peňazí a radi utrácali, aj keď nemali čo. Svojim dcéram síce dovolili - jednej študovať, druhu rozmaznávali kvôli jej kráse, ale žeby ich dokázali zaopatriť vôbec nie.
- Trevelyan mal na mňa strašne ťažké meno. (Dozvieme sa aj ako k nemu prišiel.) Bol "dokonalý" hlavný hrdina. Bol to cestovateľ / spisovateľ a hlavná hrdinka ho milovala ešte predtým ako ho poznala. Čítala každú jeho knihu a obdivovala ho. Povedala by som, že bola do neho aj platonicky zamilovaná. Ale občas bol taký ufrflaný, nepríjemný. Hlavne na Claire.
Chápem, že písal a ona ho v tom vyrušovala. On si naplánoval svoj pobyt inak a ona mu to prevrátila naruby. Chcel sa zotaviť z choroby a napísať knihu alebo aspoň nejaké kapitoly a ona ho stále vyrušovala.
Claire sa, ale nečudujem v dome ju ignorovali, nedali jej najesť, nemala s kým viesť inteligentné rozhovory. Ona bola sčítaná, inteligentná a rada viedla takéto rozhovory a on sa k nej v tomto hodil.
- napríklad už len to svedčilo o jeho inteligencii alebo bláznovstve, že mal v izbe jedenásť stolov, ale nemal tam miesto na jedenie (stôl na jedenie musel mať v spálni). Na každom jednom stole boli nejaké papiere a každý sa venoval niečomu inému. Na jednom stole mal poznámky o Peši (mieste, ktoré objavil), na ďalšom to a na ďalšom ono.
- postáv tam bolo celkom dosť - jeho sestra, ktorú tyranizovala matka a zlomila jej ducha, takže jej robila poskoka na zazvonenie a celé dni trávila len vo svojej izbe.
Jej úžasná sestra, ktorá bola krásna, ale aj strašná výmyselníčka, preto ju rodina volala Lapajka. Tú ste si museli zamilovať.
Harryho obrovská rodina - čudní príbuzní, ktorí žili u nich, Clairiny rodičia,
Angus MacTarvit - chlapík, ktorý vyrábal najlepšiu whisky a ktorú sa naučila piť aj Claire. Claire ho odhadla veľmi správne a veľmi si ho obľúbila. Povedala o ňom, že tento chlap nosí pléd, lebo je to jeho súčasťou a nenosí ho kvôli tomu, aby ohúril ženy.
- páčila sa mi životná filozofia jej sestry Lapajky:

...Ľudia by sa mali snažiť zapôsobiť na ňu (na Lapajku), a nie ona na nich. ...

Bolo to strašne sebecké, namyslené. Neviem ako inak to nazvať, ale prečo by to nemohlo byť občas tak? Prečo by človek mal robiť stále dojem na ľudí, prečo by ste si nemohli sem tam užiť to, že niekto by robil dojem na vás? Dobre, asi nie stále, ale sem tam, príležitostne by to nemuselo byť zlé. Sú to slová, ktorými by sa mala riadiť aj vojvodkyňa. Aspoň podľa mňa.
- UPOZORNENIE! Neodporúčam čítať poslednú alebo predposlednú alebo predpredposlednú kapitolu. (neviem presne, ktorá to bola, ale viem, že bola pri konci) pred spaním. Plakala som ako malá. Možno niečo dôležité prezradím, ale nebojte nedozvedeli ste sa práve nič podstatné.
- za mňa štyri pusinky. Knihu určite odporúčam. Kľudne si ju prečítajte aj viackrát. Ale občas som mala problém s láskou medzi hlavných hrdinov. Mala som problém jej uveriť. Priťahovali sa, jedno s druhým, ale niečo medzi nimi škrípalo.
Taktiež ten koniec. Ten ma tak trochu naštval alebo skôr sklamal, ale aj to len kvôli tomu, že ja som si ho predstavovala iný. Takže zase moja chyba nie autorky. Ak chcem niečo podľa seba mám si to napísať sama.
- hor sa do čítania a ak začnete s touto rodinou (Montgomerry - Taggert) určite neskončíte len s jednou knihou. Možno sú dosť podobné a sladké, ale podľa mňa sú úžasné. Mám rada knihy od Jude. To je vlastne aj dôvod prečo som pokračovala v čítaní po anotácii a po prvej strane. Vedela som, že aj najhoršia kniha od nej bude vždy aspoň trochu dobrá.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...