štvrtok 3. februára 2022

Jude Deveraux - Precitnutie


Anotácia:
Krásna Amanda žije v prepychu a vôbec sa nezamýšľa nad osudom ľudí, ktorí drú ako zberači chmeľu na ranči jej otca. Až profesor Hank Montgomery jej otvorí oči a ona spoznáva nielen svet bezstarostného smiechu a lásky, ale aj krutú realitu, v ktorej žijú podriadení jej otca. Láska jej pomôže vykročiť novým smerom.O knihe:
original - The Awakening
- 16. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - páči sa mi poňatie kníh od tejto autorky, také jednoduché, farebné a vždy to vystihuje nejaký malý obrázok, ale túto to bol naozaj malý obrázok. Vážne? Len chmeľ? Nič lepšie sa nedalo?
dej sa odohráva - Terrill City; Kingman (Kalifornia); 1913

Moje pocity:
- 29. október - 3. november 2020
- dej sa odohráva cca v pár dňoch, možno dva týždne
- zo začiatku mi bola Amanda nesympatická. Také teliatko. Všetko robila podľa nalinajkovaného programu, ktorý jej vytvoril jej "snúbenec" - učiteľ, Taylor. Z pohľadu niekoho iného (hlavného hrdinu, jej otca, matky) musela vyzerať ako riadna pedantka. Vedela presne koľko času strávi v kúpeľke. To čo jedla nebudem ani komentovať. Na jedlo sa nefujká, ale fuj. To bolo nemastné, neslané. Tuším to boli nejaké vajce a suchá hrianka. Každý deň to isté hnusné jedlo. Raňajky, obed, večera nikdy nič normálne nejedla. Teda odkedy k ním prišiel Taylor robiť jej učiteľa.
Keď prišiel Hank, tak ju postupne zobral do laty a konečne ju začal poriadne vykrmovať. Aj keď to zo začiatku bolo ťažké, keďže si myslel, že je taká puntičkárka a to mu dosť prekážalo. Keď prišiel nato, že všetko to robí Taylor, tak jej chcel pomôcť, ale keďže ona tak žila už pekne dlho, tak to vôbec nebolo jednoduché, lebo mala pocit, že sa jej to páči a že takto má - musí žiť.
- doktor Montgomery bol príjemný hlavný hrdina. Nič extra, ale človek sa do neho musel zamilovať. Teda hlavne po tých erot.ckých scénach, ktorých tam bolo celkom dosť, nato aká bola hlavná hrdinka neskúsená.
- páčilo sa mi, že Amanda bola taká vzdelaná, ovládala niekoľko jazykov..., ale keď sa to tak vezme, tak celý život len študovala. Za normálnych okolností by už dávno skončila štúdium a ona sa ešte stále učila, lebo to tak chcel Taylor.
- Taylor mi bol dosť dlho nesympatický tyran, ale keď nám autorka povedala prečo to robí, tak mi ho bolo trochu aj ľúto. Veď nič také zlé jej zase nerobil. Áno, ovládal jej život, oddelil ju od matky, ale nijako inak jej neubližoval.
- postav tam nebolo nejako extrémne veľa - Amanda, Hank, Taylor, jej otec a matka, Reva, kopec robotníkov, nejaký vzbúrenci a skoro som zabudla na pani Gunstonovú. To bolo slúžka, ktorú najal Taylor, aby buzerovala Amandu. To bola taká nepríjemná babizňa, že som sa nemohla dočkať, kedy sa jej Amanda postaví a zbaví sa jej.
- keď Amande vyveštila veštica, že:
"Budete tancovať s kráľovnou a váš syn sa stane kráľom."
Zdalo sa mi to známe a tak som sa trochu pohrabala v knihe a zistila som, že ich syn je T.J. z knihy Odvážna princezná.
- páčilo sa mi ako Hank pomaly preberal Amandu k životu. Bolo tam toho dosť a bolo to pekne opísané. Ich príbeh lásky bol pekný.
- ale dosť ma zaujalo aj to ako žili a pracovali zberači chmeľu. To bolo také nechutné, smutné, hrôzostrašné. Neuveriteľné. Ale najhoršie, že takto žijú ľudia niekde asi aj teraz.
- bola to pekná romantická kniha na zamyslenie. Odporúčam prečítať a určite aj viac ako raz.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...