utorok 8. marca 2022

Jude Deveraux - Čierny jazdec

fotka nie je aktuálna už mám aj iné knihy zo série, ale nechcelo sa mi to fotiť nanovo s toľkými knihami, nabudúce



Anotácia:
Sága rodu Montgomeryovcov pokračuje v Amerike.
Alex sa ako jediný z Montgomeryovcov rozhodne vrátiť domov, aby pomohol svojej krajine. Ako Montgomery však nič nezmôže, a tak sa za pomoci svojho priateľa rozhodne žiť dvojitým životom. Cez deň ako Alex Montgomery, ktorý je každému na posmech, a v noci ako tajomný jazdec s čiernou maskou na očiach, ktorý chce pomstiť krivdy páchané Angličanmi.
Ktorý z nich si získa priazeň temperamentnej a nebojácnej Jessiky Taggertovej?
O knihe:
original - The Raider
- 8. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - ku knihe sa hodí, aj keď namiesto tej masky, tam mohla byť len obyčajná čierna šatka s dierami na oči. Originál obálka je možno o trošku lepšia. Viac sa hodí ku knihe. Naša je taká obyčajne pekná.
dej sa odohráva -1766; Warbrooke (Amerika)

Moje pocity:
- 8. - 9. január 2021
- po katastrofe akou pre mňa bol Duch Monte Carla (Barbara Cartland) som potrebovala niečo dobré a táto kniha mi to dala
- páči sa mi ako píše Jude. Dialógy, opisy... Všetko u nej zbožňujem.
- ale s príbehom som trochu bojovala. Pripomínal mi strašne Zorra a aj keď ho mám rada (hlavne v podaní Antonia Banderasa), tak mi to nejak nesedelo. Páčilo sa mi to, len som mala pri čítaní taký zvláštny pocit.
- chudák Alexander, keď sa musel hrať na tlstého, chorľavého ťulpasa. Bolo mi ho ľúto. Hlavne, keď si z neho Jess robila žartíky, doberala si ho...
- Jessica mi prišla ako dosť tvrdohlavá žena. Hlavne to jej: "My, Taggertovci, neprijímame dobročinné dary." Na jednej strane sa mi páčila jej hrdosť a že chcela svojich súrodencov zaopatriť sama bez nejakej dobročinnosti ostatných, ale zase také veci ako "staré" oblečenie po jeho matke nevidím dôvod prečo by nemohla prijať.
- bolo pekné ako sa so sestrou Eleanor starali o súrodencov a teda bolo ich veľa. Síce trochu pôsobili dosť úboho, chudobne, zanedbane, ale neboli hladní, boli šikovní a vedeli sa o seba postarať.
- postáv tam bolo dosť - Alex, Jess, jej súrodenci, jeho otec a sestra, švagor, vojaci, ľudia v dedine...
- trochu som bola sklamaná, že sme sa viac nedozvedeli o vzťahu Eleanor a jej "nápadníka" - nebudem prezrádzať kto to bol, ale aj ich príbeh musel byť zaujímavý
- bola som zvedavá kedy to praskne a ako sa dozvie Jess, kto je Čierny jazdec. Dočkali sme sa toho skoro až na konci.
- jej brat, Nathaniel, bol podarený. Bol by z neho zrejme dobrý špión.
- to, čo robil Alex pre Jessicu a jej rodinu bolo úžasné. Len škoda, že ona si to nevšímala a mala oči len pre svojho Čierneho jazdca.
- zaujímalo by ma čo sa stalo ich rodičom, že Eleanor a Jessica sa museli starať o súrodencov samé
- nejako sa mi nezdalo, že jeho sestra bola taká... Ani neviem ako ju nazvať, slaboška. Nie. To nie je to správne slovo. Našla si chlapa, ktorý bol hrozný a zobral si ju len kvôli peniazom, terorizoval celé mesto a ona jedine, čo vedela vymyslieť bolo zavolať svojich bratov. Namiesto, aby s tým niečo robila, tak sa zatvárala do izby. Myslela som, že keď jej bratia sú taký "silný" Montgomeryovci, že aj ona by taká mala byť. Bohvie prečo to tak bolo.
- táto kniha je podľa mňa úžasná. Nemám jej čo vyčítať.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...