utorok 1. februára 2022

Jude Deveraux - Odvážna princezná


Anotácia:
Dôstojník amerického námorníctva Montgomery zachráni z vôd oceánu krásne dievča - netuší, že ide o princeznú a dedičku trónu malej európskej monarchie, ktorá sa stala obeťou politických intríg. Počiatočné nedorozumenia a nenávisť, spôsobené ich odlišnými kultúrami, často vyústia do absurdných a vtipných situácií. Zvíťazí ochota pozrieť sa na svet aj očami toho druhého. Lenže krásna Aria si musí vybrať - trón, pre ktorý sa narodila, alebo atraktívneho muža, v náručí ktorého sa stala naozajstnou ženou.O knihe:
original - The Princess
- 18. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - obálka je celkom pekná, až na tú kyticu. Tú som nepochopila.
dej sa odohráva - Key West (Florida); Washington; Lankónia; 1942

Moje pocity:
- 24. - 27. október 2020
- mala som chuť na niečo zo súčasnosti, ale toto tak úplne nebola súčasnosť, aspoň podľa rokov, ale bola tam hlavná hrdinka princezná, tak som si povedala prečo nie, môžem byť aspoň chvíľu princeznou :D
- zo začiatku bola Aria taká nepríjemná hlavná hrdinka. Namyslená, nedotknuteľná (a to doslova), správala sa ako extrémne veľká panička - princezná. Nebola mi sympatická, ale postupne ako sa odokrývalo prečo sa tak správa a začala sa meniť, tak mi jej bolo trošičku aj ľúto, ale bola som rada, že spoznala práve J.T.-ho a ten ju trochu stiahol medzi normálnych ľudí, takže aj keď bola stále princeznou, ale už sa dokázala aj sama prezliecť, navariť, umyť riad, užívať si aspoň trochu život... Z tohto pohľadu to bola zaujímavá kniha, ale pozrela by som si aj nejaké pokračovanie ako spolu vychovávali deti... Taký pohľad do ich rodiny, do všetkého, čo v Lankónii zlepšili...
- poručík Montgomery sa mi páčil. Možno nie hneď od začiatku, ale to len pre túto jednu vetu: "Bol výnimočné pekným produktom celých generácií výnimočne pekných ľudí." Ale to bolo len také chvíľkové. Bol silná osobnosť, taký pravý bojovník. Podľa mňa vhodná voľba na kráľa, aj keď niektoré tie jeho americké názory, výstrelky...
- zo začiatku mi chýbala nejaká chémia medzi hlavnými postavami. Necítila som ju tam. Až pomaly postupne to začalo naberať grády. Páčilo sa mi, že to nebolo len o tom ako hľadajú cestu jeden k druhému, ale riešilo sa tam aj to, že sa ju snažil niekto zabiť, že ona sa musela postarať o Lankóniu ako budúca kráľovná...
- to ich prvé stretnutie sa mi zdalo zvláštne to ako jej hovoril: "Srdiečko, miláčik... Dýchaj, dievčatko, dýchaj, urob to pre ocka Montgomeryho..."
Bolo to trochu divné, veď on od nej nebol až taký starý. Aj to, keď ju oslovoval srdiečko, zlatko, miláčik, dievčatko... prišlo mi to príliš familiárne, nepáčilo sa mi to. Aspoň zo začiatku.
- "poprechádzali" sme sa aj po Amerike, aj po Lankónii. Mohli sme porovnávať princeznú Ariu a pani Montgomeriovú. Ja som mala rada obe, na každej sa našlo niečo zaujímavé.
- tie jej šatníky :O Tuším, že ich mala štyri minimálne, ak nie viac. V niektorých prípadoch ľutujem, že si nemôžem prepnúť obraz na film a nie len to čo mám v hlave, lebo fantáziu mám fajn, ale tu bolo dosť veci, ktoré by som si rada pozrela "naživo" alebo aspoň v tv.
- postáv tam bolo dosť - jeho priatelia so ženami, jeho matka, bratranec, jej rodina, jej starý otec, sestra, poddaní, nejakí politici, vojaci...
- opisy krajín boli celkom fajn, aj keď to nemusím, ale aspoň som si mohla predstaviť to prostredie.
- dialógy sa mi páčili. Mám rada takéto prekáračky.
- ako dobre, kniha bola v niektorých ohľadoch predvídateľná. Niečo sa mi tam trochu nepáčilo, ale inak som ju hltala a oddychovala som pri nej, pri každej možnej príležitosti.
- nebudem veľa opisovať, ale ešte musím napísať o tom, keď si Aria obzerala steny, ktoré zdobili erby monarchov a kráľovien. Zase idem citovať:
"Pod Ariiným erbom na východnej stene bolo pripravené miesto pre erb jej budúceho manžela. Napadlo jej, čo by tam zavesil poručík Montgomery. Nejaký plagát - možno Coca-Colu?"
Mne to prišlo vtipné.
- bolo tam kopec zážitkov. Dej bol bohatý, ale nie preplnený. Charaktery postáv boli dobre opísané. Bolo tam popísané prečo sa správajú ako sa správajú. Aj keď musím priznať, že z tej veľkej rodiny Montgomery-Taggert ma ide občas poraziť, ale tu ich nebolo až tak veľa. Tak do päť kusov.
- za mňa kniha určite áno a možno aj viackrát, ak bude niekedy čas

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...