utorok 10. mája 2022

Jude Deveraux - Rytier v zlatej zbroji

zase neaktuálna foto, ale nechcelo sa mi to fotiť nanovo, len kvôli tomu, že tam zopár kníh zo série chýba 

Anotácia:
Mladá Američanka Dougless cestuje so svojím priateľom Robertom po Anglicku, aby sa lepšie spoznali. Kameňom úrazu je však jeho nevychovaná dcéra Gloria. Po prudkej hádke s Robertom sa Dougless ocitne sama v starobylom anglickom kostolíku a rozplače sa na náhrobnej doske sira Stafforda. Jej slzy dojmú krásneho šľachtica a privolajú ho cez priepasť času do súčasnosti. Obaja prežijú spolu nezabudnuteľné ľúbostné dobrodružstvo, ktoré v Dougless zanechá krásnu spomienku na celý život.
O knihe:
original - A knight in shining armor
- 19. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - naša obálka nie je zlá. Hodí sa ku knihe, ale originál s rytierom alebo s tým kostolíkom sú podľa mňa lepšie.
dej sa odohráva - 1564; 1988; Anglicko

Moje pocity:
- 24. - 30. máj 2021
- dvakrát som po tejto knihe siahla a dvakrát som ju odložila. Nemala som chuť na cestovanie v čase. Tretíkrát, keď som po nej siahla a išla som ju odložiť, tak som si povedala, ak ju teraz nebudeš čítať, tak nikdy. Dala som jej šancu a som rada.
- nebolo to úplne, tak žeby ho to dojalo a pricestoval by za ňou v čase. Jeho to jednoducho vcuclo a nemal na výber.
- neviem prečo som si myslela, že by Jude mohla napísať zlú knihu (stať sa to môže, ale táto to nebola). To cestovanie v čase vôbec nebola nuda. Nicholas pricestoval v čase 400 rokov do budúcnosti, lebo ho privolali slzy hlavnej hrdinky. Bolo to zvláštne, ale zaujímavé. Keďže mal tesne pred popravou, tak potreboval vyriešiť, kto ho zradil. To by mu pomohlo vyhnúť sa poprave. Najskôr si myslel, že ona je čarodejnica a keď ho privolala vie ho poslať aj späť. Potom si mysleli, že keď prídu nato, kto ho obvinil, kto je zradca, tak sa bude môcť vrátiť späť. Bolo to tak? Alebo potreboval na návrat niečo iné?
- predstavte si, žeby ste boli zo 16. storočia a objavíte sa v 20. storočí. Každá drobnosť by bola pre vás zaujímavá, magická, neuveriteľná. A Nicholasovými očami sme si to mohli zažiť. Ako by sa asi pozeral na náš svet niekto z minulosti. Bolo to pekne napísané, ale nebolo to to jediné. Asi prezradím veľa, ale aj Dougless si pocestovala v čase. To bolo tiež veľmi zaujímavé. Možno o niečo viac ako to prvé cestovanie. Keďže v 16. storočí sa človek neocitne každý deň, tak sme si to mohli užiť spolu s hlavnou hrdinkou. Aj keď radšej takto v knihe ako naživo. Bez splachovacieho záchodu? Bez liekov a aspoň trochu šikovných lekárov? A kopec iných vecí, ktoré tam boli strašné.
- v jeho minulosti sme sa stretli s jeho rodinou. Obľúbila som si jeho brata Kita, jeho matku, aj Kitovú snúbenicu. Bolo vtipné ako ich bavila.
- jej priateľ Robert a jeho dcéra. O tých netreba veľmi ani rozprávať. O tých prezradila dosť už anotácia. Dve obludy. Keď s ním bola asi sa veľmi podceňovala a mala ružové okuliare. Potrebovala sa poriadne zamilovať, aby jej to otvorilo oči.
- ten koniec :( Ja viem, že to nemohlo skončiť ako by som si želela ja, ale veď v tejto knihe cestovali v čase, tak prečo by to nemohlo byť ako som chcela ja? Alebo tam aspoň autorka mohla pridať viac stránok, aby som vedela ako to bolo ďalej. Čo bolo ďalej.
- knihu odporúčam. Bola oveľa lepšia ako som si na začiatku myslela.
- BIG SPOILER nečítať!
- ona si pamätala všetko. Ona to prežila, on nie. Bol to zvláštne, smutný koniec. Ale zároveň asi to inak skončiť nemohlo. Keby som si to v hlave neukončila podľa seba, tak by som tak veľmi nebola sklamaná z toho konca. Moja chyba :( Čakala som, že on sa k nej vráti v čase a budú žiť v budúcnosti šťastne, až kým nepomrú.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...