štvrtok 23. júna 2022

Lisa Kleypas - Tajomný neznámy


Anotácia:
Doktorka Garrett Gibsonová, jediná lekárka v Anglicku, je odvážna a sebestačná žena. Prirovnávajú ju k mužovi, prečo by si teda v živote nedopriala ako muž? Ibaže romániky ju nikdy nelákali. Do jej života však náhodou vstúpi bývalý detektív Scotland Yardu Ethan Ransom. Galantný záhadný bitkár údajne nectí nijaké pravidlá, jeho práca je zahalená rúškom tajomstva. Ich vzájomná príťažlivosť sa však utajiť nedá, a keď prekročí hranice, nemožno sa jej už ubrániť.
Ethanovi nie je pochuti spoločnosť na úrovni a obáva sa aj o bezpečnosť Garrett, no napokon neodolá. Napriek odhodlaniu, že s ňou preruší všetky kontakty, sa krásna doktorka nečakane stane súčasťou jeho najnebezpečnejšieho poverenia. Ethana odhalia a Garrett musí použiť všetky schopnosti a odvahu na jeho záchranu. Spolu čelia zákernému vládnemu sprisahaniu. Ethan bez zaváhania prekonáva všetky nástrahy z lásky k najneobyčajnejšej žene, akú kedy poznal.
O knihe:
original - Hello stranger
- 4. časť zo série Osudy rodu Ravenelovcov / The Ravenels:
Bezohľadný darebákNemilosrdný magnátNeodolateľný pokušiteľ; Tajomný neznámy; Skrotený búrlivák; Prenasledovaná kráska; Devil in Disguise (v češtine už vyšla - Ďábel v přestrojení)
 obálka - krásna. Milujem tieto obálky, aj keď ma trochu sklamalo, že tie krásne šaty neboli spomenuté aj v knihe.
dej sa odohráva - 1876; Londýn; Hampshire (Anglicko)

Moje pocity:
- 19. - 21. december 2021
- musím sa priznať, že oboch hlavných hrdinov som si všimla už v predošlých knihách, ale nemala som chuť čítať knihu o nich. Dokonca, aj keď som ju už držala v rukách a otvárala, tak som si nebola úplne istá, či ju musím čítať teraz, ale keďže som si chcela prečítať knihu o Tomovi (Prenasledovaná kráska), tak som si chcela/musela prečítať najskôr túto.
Milujem príbehy z minulosti/histórie, ale skôr ma priťahujú páni ako poddaní. Nič v zlom, ale doktorka a detektív to je skôr tá druhá strana, ale asi som tak trochu sklamaná zo seba, že som ich odsúdila ešte v druhých knihách a túto som brala ako ďalšiu časť série. Čítala som síce prvé stránky už na nete a aj ma zaujali, tak neviem prečo som bola taká skeptická, že to nebude dobrá kniha. Dostala ma ako väčšina od Lisi. Som rada, že som si mohla užiť príbeh aj z tejto vrstvy. Kniha bola pekná, príjemná, taká iná.
- páčilo sa mi ako ju Ethan učil bojovať. Vedela síce dobre bojovať, ale bolo to skôr také salónne s pravidlami a ona pri svojej práci skôr potrebovala zvládať techniku boja ulice, bez pravidiel.
- myslela som, že títo dvaja sa dostali do série o rode Ravenelovcov, lebo doktorka Gibsonová ich pomáhala liečiť a Ethan im pomáhal riešiť nejaké nepríjemnosti. Ale nie. S touto rodinou ich spájalo niečo hlbšie a bola som zvedavá, čo konkrétne to je.
- zaujalo ma veľa vecí, ktoré by som si sem rada odložila, ale nemôžem prezrádzať príliš veľa z knihy, tak sem napíšem len pár úlovkov. Napríklad, keď ju Ethan učil bojovať:

"Je to naozajstné medvedie objatie?" vyjachtala.
"Neviem," ozval sa jej pri uchu Ransomov veselý hlas. "Ešte nikdy som sa s medveďom neobjímal. ..."

- páčilo sa mi aj to, čo povedala lady Helen (myslím si, že je to pravdivé):

"Pokiaľ ide o riskovanie v živote, manžel má jedno príslovie: Boh je dobrý, no za tvoju hlúposť nemôže."

Ešte ma tam zaujali aj iné veci, ale nebudem nikomu brať ten okamih, keď si to číta a rozosmeje ho to alebo rozplače alebo podobne. Ja sa väčšinou zasmejem alebo zamyslím.
- doktorka Garrett Gibsonová bola prvou lekárkou v Anglicku. Táto lekárska tematika sa mi páčila. Nemám veľmi rada takéto témy. So mnou, keď rozoberáte vnútornosti alebo iné veci týkajúce sa ľudského tela, tak radšej utečiem. Fuj. Hnusí sa mi to. Nemôžem zato. Príde mi to blbé. Takže ani takéto knihy nevyhľadávam, ale tu sa mi to páčilo. Bolo to zaujímavé. Pekne podané.
- myslela som si, že Ethan je prvotriedny detektív. Trochu som sa mýlila. Bol síce prvotriedny a dobrý v tejto oblasti, ale nemal šťastie na šéfa, takže sa dostal do problémov a keďže do toho nechcel zapliesť Garrett, tak sa jej snažil vyhýbať, ale veľmi to nefungovalo.
- páčili sa mi obaja hrdinovia. Páčilo sa mi aj to, že sme sa tam opäť stretli s niektorými hrdinami s predošlých kníh.
- páčilo sa mi ako bola opísaná operácia, ktorú vykonala doktorka Gibsonová. Páčilo sa mi aj to, kto jej asistoval. Nebolo to síce vhodné, ale nad jeho vtipnými komentármi som sa občas pousmiala.
- tuším, že v každej knihe sa objavil (alebo aspoň reči o ňom) Tom Severin. Bol to že vraj človek so srdcom obchodníka. Pokiaľ išlo o obchod nepoznal priateľa. Bola som na neho veľmi zvedavá.
- v tejto knihe sa riešil politicko-detektívny prípad (samozrejme okrem lásky medzi hlavnými hrdinami), taktiež sme sa pozreli tak trochu do problematiky vtedajšej doby a to, že ženy nemohli vykonávať hocijaké povolanie.
- už sa budem opakovať, ale táto autorka ma zaujímavý štýl písania. Milujem ho. Dokáže ma zaujať opismi, dialógmi, proste všetkým. Jej postavy majú dušu, charakter a hlavne sú aj poprepájané knihy medzi sebou. Teraz to myslím z toho hľadiska, že sa v jednej sérii vieme stretnúť aj s ľuďmi z iných sérii a kníh. Nechcela som tým povedať, že musíte knihy čítať po sebe. Je to tak lepšie, ale nie je to nevyhnutné.
- ešte by sa dalo určite veľa napísať, ale nebudem sa zbytočne rozpisovať. Dobrá kniha sa predá aj sama, stačí po nej len siahnuť a po pár stránkach ju nebudete vedieť pustiť.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...