štvrtok 9. júna 2022

Elizabeth Hoytová - Leopardí princ


Anotácia:
Lady Georgina Maitlandová nechce manžela. Potrebuje spoľahlivého správcu, ktorý by hospodáril na jej panstve. Stačí iný pohľad na Harryho Pyea a Georgina pochopí, že nemá dočinenia len so sluhom, ale najmä s príťažlivým mužom. Harry pozná veľa šľachticov i šľachtičien. Napriek tomu nikdy nestretol dámu takú krásnu, nezávislú a bez zábran túžiacu ležať v jeho náručí.
Je však nemožné diskrétne udržiavať vzťah, keď ktosi trávi ovce, dokonca zabije jednu dedinčanku. Karty zamieša aj nemorálny zúrivec lord Cranville, ktorý všetkých na okolí drží v šachu svojou mocou a nenávisťou. Miestni ľudia obviňujú zo zlých skutkov Harryho. A lady Georgina, doteraz šťastne zamilovaná, má čo robiť, aby dostala svojho milého z väzenskej cely, kde ho nemilosrdne tlčú najatí drábi...
O knihe:
original - The leopard prince
- 2. časť zo série Princovia /Princes:
Havraní princ; Leopardí princ; The serpent prince (vyšla v češtine ako Hadí princ); The ice princess (to je písané len ako novela)
obálka - pekná zlatá/slniečkovo žltá, ale nepáči sa mi, že hlava hlavného hrdinu je tam taká predelená. Radšej ho mohli dať na stred alebo na druhú stranu.
dej sa odohráva - 1760; Yorkshire; Londýn (Anglicko)

Moje pocity:
- 30. júl - 14. august 2021
- Geogrina mi prišla tak trochu ako blázon. Nie pomätená, len taká, že toho má v hlave veľa a povie načo myslí. Človek nedokáže udržať krok s prúdom jej myšlienok. Neviem, či som to dobre vyjadrila. Ako hrdinka nebola zlá, ale toto mi na nej prišlo také zvláštne.
- Harry bol dosť vážny. Ľudia sa ho asi skôr báli. Nebol nejako priateľský ako iní hrdinovia, že sa so všetkými rozprávajú, nadväzujú kontakty, každý ich má rád... On bol skôr taký vlk samotár. Bol dobrý, pomohol, chcel, aby sa aj chudobní mali dobre, ale nebol to taký veliteľ.
- páčili sa mi tie jeho vyrezávané figúrky. Človek, ktorý má nejaké takéto hobby, tak je u mňa tak trochu na piedestáli. Človek musí byť trpezlivý, šikovný. Musí si, teda skôr chce si nato nájsť čas... Ja nie som veľmi na takéto veci a preto si to na druhých asi všímam a páči sa mi to.
- jej sestra Violet pôsobila na mňa ako horenoska, ale mala tiež svoje "nehanebné" tajomstvá. Možno sa jej len nepáčilo, žeby mala jej sestra urobiť rovnakú chybu ako ona. Možno to nebola až taká zlá baba.
- okrem príťažlivosti medzi Georginou a Harrym sme s nimi pátrali potom, kto zabíja ovce a prečo. A tak trochu sme si mohli lámať hlavu nad tým, čo je medzi Harrym a jej susedom.
- ďalšie zaujímavé otázky, ktoré sa objavovali aspoň v mojej hlave bolo to ako sa môže dať dáma dokopy so sluhom - správcom. Ako sa to môže skončiť dobre? Jedine, že by vysvitlo, že je to vlastne nejaký lord. Možno nemanželský syn nejakého lorda, ale to by už bolo také trochu klišé, aj keď najjednoduchšie riešenie.
- jeho brat Bennet sa mi páčil. Vedela by som si ho predstaviť ako hlavného hrdinu.
- ale čo si neviem predstaviť je to, že by sa lady rozprávala so slúžkou o tom, že by sa chcela vyspať so správcom. To by museli mať extrémne dobrý vzťah. Musela by ju brať skôr ako svoju priateľku než ako slúžku a tieto dve mi také neprišli.
- to ako Georgina chaoticky rozprávala rozprávku o Leoparďom princovi, tak som si ju ani neužila. Bol to naozaj jeden veľký chaos. Toho bolo škoda, ale aspoň sa znova ukázala tá jej povaha/osobnosť.
- príbeh bol pekný, postavy sympatické. Kniha bola dobrá, ale jednotka sa mi páčila viac.
- spoznávanie nových spisovateliek, ktoré sú dobré ma baví. S touto spisovateľkou som ako tak spokojná a mohla by som ju zaradiť k takému lepšiemu priemeru, ale žeby som mala po knihe chuť siahnuť znova to asi nie. Aj keď rada by som si prečítala príbeh Benneta a Violet. Možno raz...

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...