utorok 14. decembra 2021

Jude Deverauxová - Hrdá dedička


Anotácia:
Schudobnený rytier Jamie Montgomery sa podujme sprevádzať bohatú dedičku Axiu na hrad jej snúbenca. Keby sa cestou zaľúbila do Jamieho, vyriešili by sa tým jeho finančné problémy. Axia však nie je hanblivý, utiahnutý kvietok, ako Jamie očakáva. Vôbec netúži po vydaji, ktorý pre ňu dohodol jej otec. O Jamiem je pevne presvedčená, že sa zaujíma iba o jej bohatstvo, a tak mu robí zo života peklo: zdržuje sprievod na každom úseku a vychutnáva vzácne chvíle slobody. Jamieho časom neuchváti Axiino bohatstvo, ale jej odvaha a priamosť. Beznádejne zaľúbený mladík zosnuje riskantný plán, aby dobyl jej pyšné, vzdorovité srdce.
O knihe:
original - The Heiress
- 7. časť zo série Montgomery/Taggert family:
Toto bola asi jedna z najhorších veci dávať dokopy sériu týchto rodín. Ale vypíšem sem ako som to našla na oficiálnej stránke Jude Deveraux:
V chronologickom poradí:
The black lyon
Kráľovská odysea
Zamatový prísľub
Zamatová vysočina
Zamatová pieseň
Zamatový anjel
Hrdá dedička
Čierny jazdec
Horský vavrín
Neoblomná Carrie
Tajomná veža
Ohnivé dvojča
Ľadová dáma
Zvodná Christiana
Wishes
Precitnutie
"The Invitation" from The Invitation
Odvážna princezná
Rytier v zlatej zbroji
Sladký klamár
"Matchmakers" drom The Invivation
"Change of heart" from a holiday of love
"Just Curious" from a gift love
Rozbúrené city
Holly
Someone to love

PLUS
Trilógia navždy:
Forever ... a novel of good and evil
Forever and always
Always

PLUS
Trilógia Nantucketské nevesty:
Pravá láska
Na večné časy
Ever after

Tak toto bola makačka :D Ak viete ešte o nejakej knihy zo série o týchto rodinách sem s ňou.

obálka - ako soška zo starých čias by to bolo pekné, ale ako obálka knihy sa mi to nepáči
dej sa odohráva - Anglicko; 1572

Moje pocity:
- ? - 10. 9 2020
- Jamie sa po smrti otca a najstaršieho brata stal hlavou rodiny. Jeho brat Edward však minul všetky peniaze, rozpredal pôdu, zničil všetko, čo sa dalo a tak ostala celá rodina na mizine. A celá starostlivosť o rodinu, o to ako zohnať peniaze prischla Jamiemu.
- stretli sme tu viac postáv. Spomeniem také najhlavnejšie, ktoré ma najviac zaujali - jeho slepá sestra, dvojča, Berengaria, bola veľmi príjemná.
Jeho mladšia sestra, Joby, bola živá rebelka s dušou herečky.
Tod, jediný priateľ hlavnej hrdinky, ktorý bol do nej asi zamilovaný.
Frances, jej sesternica, ktorá s ňou bývala. Pri nej som bola zvedavá ako sa to celé vyvinie. Či je mrcha alebo dobrá.
Boli tam aj muži z jeho družiny, jeho priatelia, jej otec...
- Jamie mal odprevadiť Maidenhallovu dedičku za jej budúcim manželom. Niečo by zarobil alebo keby sa mu podarilo ju zbaliť, tak by sa dostal k pekným peniazom. Keďže bol pekný a jeho rodina bola na mizine, tak ho jeho sestry nahovárali, aby si ju získal a priniesol tak do domu bohatú nevestu.
- podľa anotácie som nechápala ako môže byť hlavný hrdina taký chamtivec a chcieť, aby sa do neho hlavná hrdinka zamilovala a on by sa tak dostal k jej peniazom, ale po pár stránkach a potom čo som spoznala jeho rodinu a podmienky v akých žili som to pochopila. Nemal veľmi na výber. Aj keby neviem ako tvrdo pracoval, tak by sa nikdy nedostal k toľkým peniazom koľko potrebovali.
- Axia, hlavná hrdinka, bola síce bohatá a najznámejšia osoba v krajine, ale žila osamelo, zavretá v zlatej klietke. Nechápala som, či ju jej otec nemal rád, keď ju nenavštevoval a nenechal ju žiť slobodne alebo ju tak veľmi miloval a bál sa o ňu, že ju chránil tak, že ju zatváral pred svetom. Nato som bola tiež zvedavá ako to s ním je.
- Axia sa ukázala ako dcéra svojho otca, kupca. Ani dediť by nepotrebovala. Predala by asi všetko čoho by sa chytila. Videla, kde by sa dalo ušetriť, na čom by sa dalo zarobiť. A okrem toho ma zaujala aj tým ako krásne maľovala. Škoda, že sme nemohli vidieť ako pomaľovala tie vozy.
- mám rada také tie doberačky medzi hlavnými hrdinami. Tu sme si ich mohli užiť až až. Axia stále rozčuľovala Jamieho. Dráždila ho ako malé dieťa, ale nie bez príčiny. Tak trochu to bola aj jeho vina. Koledoval si o to.
- páčili sa mi opisy v knihe, dej, dialógy, aj vzťah medzi Axiou a Jamiem, ale taktiež aj ostatné postavy ma zaujali. Kniha bola dobre napísaná. Možno by som jej nejaké drobnosti vedela vytknúť, ale nič čo by stálo za reč.
- páčilo sa mi, že sa tam vytvorili aj iné dvojice. Niektoré veci ma tam prekvapili. Teda nie, že sa stali, ale ako skončili. To by som vám musela napísať, čo to bolo, ale to by bol spojler a to by bola škoda.
- koniec ma prekvapil. Jasne, že som čakala šťastný koniec, ale myslela som, že bude viac dokonalý ako to býva väčšinou, ale tu nás autorka ešte chvíľu napínala.
- kniha by si možno zaslúžila aj päť pusiniek, ale nemám z nej ten pocit, že ak by som si ju zobrala na opustený ostrov, tak by som si ju mohla čítať stále dokola a nezošalela by som. Deveraux píše veeeeľmi dobre, ale... ALE.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...