štvrtok 19. mája 2022

Jess Allan - Bez šľachtického titulu


Anotácia:
Na panstve lorda Mortona sa chystajú zásnuby jeho jedinej dcéry Arabelly. Ráno je dievčina ešte tým najblaženejším stvorením pod slnkom, no kým sa schýli k večeru, všetko šťastie ju opustí. Jej otec sa prizná, že nie je jeho vlastnou dcérou a Felix, jej láska z detstva a muž, za ktorého sa mala vydať, ruší zásnuby. Zo šľachtickej dcéry sa stáva dcéra úžerníka Judsona, ktorej jediným majetkom je zopár libier od bohatého grófa. Sklamaná Arabella sa zaľúbi do Roberta, správcu Lamborough Hallu, no keďže ide o nerovný vzťah, obaja svoju lásku taja. Čaká ich však odhalenie, ktoré odstráni prekážky na ceste k ich spoločnému šťastiu.
O knihe:
original - Her lost ladyship
- netuším, či pochádza z nejakej série, lebo ani autorku som nevedela nájsť, nie to ešte knihu, či sériu, ak by nejaká bola
obálka - pekná. Taká jednoduchšia. Mohlo to byť aj horšie. Len nechápem tú jej pózu. Vyzerá to tak všelijako, ale mám rada ruže :D
dej sa odohráva - 1662; Morton; Londýn (Anglicko)

Moje pocity:
- ? - 26. jún 2021
- keby mi to anotácia nepovedala ani neviem, že sa do seba zamilovali. Za celú knihu sa rozprávali asi štyrikrát a padla, tak jedna - dve pusy.
- príbeh mi pripadal ako od Barbary Cartland. Nežný, nevinný, ale príjemný.
- celú knihu sa tam rozoberalo to aký je lord Morton zlý (čo bola pravda), čo bude Arabella robiť ďalej so svojim životom (najviac som bola zvedavá na nej rodinu, lebo som si myslela, že ten jej otec bude zlý a bude ju chcieť nejako využiť). Páčilo sa mi aj to prekáranie medzi Arabellou a Robertom. Vedela som už od začiatku čo sa z neho vykľuje, ale teda uhádnuť, že sa milujú bolo teda dosť ťažké. Ona mi skôr prišla ako namyslená panička a on ako paholok s ňou nemal čo jesť za jedným stolom a jemu sa zase také paničky protivili. Neviem bolo to zvláštne. Mohla tam autorka dať o trochu viac rozhovorov medzi nimi alebo viac ich vnútorných pocitov v hlave, ale takto som si nevedela z prsta vycucať ich lásku.
- ale aj tak sa mi kniha páčila, keď som po nej siahala, tak som sa bála, čo sa z nej vykľuje, lebo mám aj dobrú knihu z tejto "série" (knihy, ktoré sa na seba podobajú, lebo sú také tenké, aj keď od iných autoriek) a čítala som aj jednu, ktorú som mala problém dočítať a vyradila som ju z mojej knižnice. Ale z tejto knihy som nebola sklamaná. Bola síce taká jednoduchšia a skôr sa tam riešili iné veci ako láska medzi nimi, ale aj tak bola pekne napísaná a na oddych a zabudnutie na realitu stačila.
- markíz Blanding, muž, ktorý si mal zobrať Mortonovu naozajstnú dcéru bol dosť zaujímavý. Podľa opisu hlavnej hrdinky nevyzeral najlepšie, ale mal rozum a dobré srdce, tak som nechápala, prečo chce žiť s takou osobou ako bola ona. Možno nebola zlá, možno sa nato len hrala alebo bohvie čo v tom bolo, ale on sa mi páčil a hodila by sa mi k nemu nejaká príjemnejšia osôbka.
- ešte aby som nezabudla na knihe ma na začiatku odrádzalo, že bola písaná v prvej osobe jednotného čísla. Toto moc nemusím.
- taktiež bola trochu dosť zvláštna ta výmena, ale nehovorím, že sa to nemohlo stať, ale lord Morton si myslel, že jeho susedia - jeho úhlavní nepriatelia :D by sa chceli zbaviť malého dieťaťa, tak si "kúpil" dieťa, ktoré sa malo hrať na jeho dcéru a jeho dcéra sa zatiaľ skrývala ako obyčajná slúžka, komorná alebo niečo také. Neviem, či to bolo len prehnané vymýšľanie v jeho hlave alebo čo bolo medzi tými dvoma rodmi, ale aspoň to prinieslo zaujímavý príbeh a to, že tam ešte musela autorka zakomponovať, že aj hlavný hrdina sa za niečo skrýval bolo už možno cez čiaru, ale stále to bolo fajn.
- postáv tam bolo dosť, miestami som v tom mala chaos. Hlavne ľudia z jej strany a služobníctvo. Na takú tenkú knihu tam prišlo dosť ľudí.
- príbeh je to pekný, aj dobre napísaný. Určite ho odporúčam, ale raz asi stačí, aj keď niektoré úseky by sa dali prečítať ešte raz, ale načo. Keď po nej siahnete neoľutujete, ale nemôžte čakať Lindsey, Kleypas alebo niečo podobné. Toto je skôr niečo ako Love story alebo Cartland.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...