štvrtok 26. mája 2022

Johanna Lindsey - Nádherný anjel


Anotácia:
Angela Sherringtonová, krásna dcéra chudobného farmára z Alabamy, sníva o nemožnom - o láske temperamentného dediča rodinného sídla Zlaté duby Bradforda Maitlanda. V spálni istého luxusného verejného domu sa jej želanie stáva skutočnosťou. V náručí pyšného, mocného muža, po ktorom vždy túžila, konečne spoznáva, čo znamená vzrušenie a extáza. No škandál a šokujúce tajomstvo ohrozuje zakázanú lásku. Zachrániť ju môžu len vtedy, ak v srdciach ostatnú verní vášni, akú zažijú len raz za život a ktorej sa nedokážu zriecť.
O knihe:
original - Glorious angel
- 1. časť zo série Southern (Z juhu?):
Nádherný anjel; Búrlivé srdce
obálka - páči sa mi
dej sa odohráva - 1862; 1865; 1868; Mobile (Alabama); South Hadley (Massachusetts); Springfield; USA

Moje pocity:
- 1. - 2. júl 2022
- vojnová tematika nie je niečo, čo by som vyhľadávala a v tejto knihe sa odohrávala vojna Juh proti Severu (Americká občianska vojna). Nebolo to tam rozoberané úplne do podrobnosti, takže sa to dalo prežiť.
- Angela bola veľmi chudobná, ale čo jej chýbalo vo vreckách, to jej nahrádzala krása a rozum. Na začiatku mi jej bolo trošku ľúto. Nevedela čítať, ani písať. Žila z ruky do úst. Nosila ohavné šaty (nebojím sa povedať to slovo, lebo naozaj také boli). A ešte k tomu žila s otcom alkoholikom a chlapi z mestečka sa ju pokúšali dostať a niektorí by neváhali ani znásilniť ju. Okrem svojej priateľky, Hannah, ktorá slúžila na ranči nemala nikoho kto by jej pomohol. Musela sa o seba starať už od mala.
Myslím si, že aj keď bola inteligentná a krásna, tak nemala veľmi šancu u takého bohatého človeka akým bol Bradford. Ten o jej existencii ani netušil a aj keď ju možno stretol, tak ju veľmi neregistroval.
Bola som zvedavá ako sa mohlo stať, že ju dostal vo verejnom dome, lebo by som neverila, že by sa z nej stala prostitútka, aj keby luxusná, ale aj tak mi taká neprišla. Takže to bola jedna zo záhad, na ktorú som bola zvedavá.
- ďalšou záhadou bola jej matka. Prečo zmizla? Kam zmizla? Nájde ju? A ešte nejaké drobnosti o nej.
- bola som zvedavá, kedy sa stretnú za takých okolností, že Angela bude môcť Bradforda zbaliť alebo on si ju aspoň trochu všimne, lebo na začiatku to nevyzeralo, žeby sa mali dať dokopy a potom to bolo ešte horšie.
- Bradford mal dôvod prečo sa po vojne držal od Zlatých dubov, plantážnickej usadlosti, ktorá bola skoro celý život jeho domovom. Ale ten dôvod vám neprezradím. Čítajte ;)
- ako sa kniha postupne vyvíjala, tak sa začali odkrívať aj rôzne tajomstvá a diať sa zaujímavé veci. Veľa vám toho nechcem prezradiť, lebo kniha stojí za prečítanie a so spojlermi by to už nebolo ono. Ani ja to nemám rada.
Môžem vám prezradiť nejaké také malé detaily. Napríklad, keď Bradford išiel raz okolo Emily a zašpinil jej šaty, tak jej hodil zlatú mincu, aby si kúpila nové. Ona namiesto toho, aby si kúpila šaty, jedlo alebo niečo, čo potrebovala si tú mincu odložila a spravila si z nej medailónik a bola to jej najväčšia cennosť, aj keď pre niekoho iného by to bol len obyčajný peniaz. To bolo také zlaté. Nič také romantické som dávno nevidela. Úplne taká somarinka a aké to bolo pekné.
- tiež sa mi páčilo ako ju volal Angel - anjel. Aj keď ho ľudia opravovali, že sa volá Angela, tak on ju tak volal náročky a bolo to tiež milé.
- obľúbila som si Jacoba Maitlanda. Bol to príjemný starší pán, takže potom čo sa stalo som aj trochu smoklila, ale taký je život.
- občas (dobre možno trochu častejšie) mi prišiel Bradford ako poriadny žiarlivec a nervák. Ako taký chlapík, ktorý žiarli na ženu, urobí scénu a potom povie, že to už nikdy neurobí a stane sa to znova. Nie moc sexy vlastnosť na hlavnom hrdinovi. V istej miere áno, ale toto už bolo podľa mňa kúsok cez čiaru.
- postáv tam bolo tak akurát. Bradford a Angela, jeho otec Jacob, jeho brat Zachary s manželkou Crystal a jej brat Robert, Hannah, Naomi, jej priateľka zo školy...
- kniha bola pekne napísaná. Čítala sa veľmi dobre, ale niektoré časti boli také presladené, také strašne bijúce do oči, že takto jednoducho sa to stať nemohlo, aby jej vyznával lásku ako zamilovaný blázon... Takisto to bolo až dokonalé ako sa všetci pekne popárovali, ale prečo nie. Keď už je to romantická kniha, tak nech poriadne.
- povedala by som, že táto časť sa mi páčila o niečo viac ako druhá
- knihu môžem určite odporučiť. Možno by si zaslúžila občas len 4 pusinky, ale tá jedna je kvôli spisovateľke a kvôli dobrému popretkávanému deju.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...