utorok 14. marca 2023

Tracy Anne Warren - Odvážna milenka


Anotácia:
Rafe Pendragon má v londýnskych finančných kruhoch povesť tvrdého, bezohľadného obchodníka. Keď chce krásna Julianna Hawthornová splatiť dlh svojho brata, Rafe jej navrhne, aby sa namiesto toho na pol roka stala jeho milenkou. Neskúsenú Juliannu proti jej vôli fascinuje jeho mužná príťažlivosť a priam omamná zmes nebezpečenstva a zmyselnosti, čo z neho vyžaruje, a tak odvážne súhlasí s jeho ponukou. Ostrieľaný zvodca Rafe, ktorý doteraz poznal iba pôžitok zo zvádzania, však vôbec neráta s tým, že cenou za tento "obchod" môže byť jeho vlastné srdce...
O knihe:
original - My fair mistress
- 1. časť zo série Milenky / Mistress:
Odvážna milenka; Nebezpečná milenkaVášnivá milenka
obálka - celkom pekná
dej sa odohráva - 1812; Londýn; Waring Kepp a ešte by sa nejaké miesta našli (Anglicko)

Moje pocity:
- 27. marec ? - 10. apríl 2022
- sériu uzatváram prvou časťou. Postup 3, 2,1 štart :D ale nevadí.
- začiatok bol zaujímavý. To ako sa dopracovali k tomu, aby sa stala jeho milenkou bola asi len malá iskierka. On nebol taký zloduch, aby také niečo žiadal, ale ona ho zaujala, priťahovala, tak to z neho vyletelo a už to nechcel zobrať späť. Asi neveril tomu, žeby to taká dáma mohla prijať, ale keďže ona nechcela, aby jej rodina ostala v hanbe a jej sestra sa tak nemohla vydať, tak jednoducho to prijala. Bolo v tom aj niečo viac, aj Rafe ju priťahoval.
- jej brat by si zaslúžil výprask a asi aj nejaký jemný zrejme dostal alebo ho aspoň riadne vyplašili. Prehrať taký majetok na hráčskych stoloch a potom znova pokúšať svoje šťastie... Magor, ale inak to bol celkom príjemný mladík, ale dosť nerozvážny. Problémom bolo asi to, že nemal otca. Žiadny mužský vzor.
- nechýbal tam s.x, romantika, napätie, hĺbka postáv, ich pestrá minulosť, ale aj súčasnosť. Občas mi to pripadalo, že je toho až moc a nemala som z toho úplne taký waw efekt (preto len tie 4 pusinky), ale inak bola kniha skoro dokonalá.
- od posteľných scén a ich mileneckých schôdzok, sme sa prepracovali cez bály, večierky, dvorenie až k ich manželstvu. Nechcela som to prezrádzať, ale páči sa mi, keď ide život ďalej aj po manželstve a nie, že manželstvom kniha končí. Mám rada, aj také to nahliadnutie do ich života po.
- niektoré tie scénky sa dali predvídať, ale to sa stáva aj v iných knihách, takže mi to až tak nevadilo
- okrem ich lásky tam nechýbal ani zloduch, ktorý ohrozoval hlavnú hrdinku a hrdina ju musel zachrániť
- Rafe bol síce ako obchodník tvrdý, ale ako milujúci človek bol dokonalý. Teda skoro dokonalý. Keby nebol pred Juliannou zatajoval toľko vecí, tak by všetko mohlo prebiehať ľahšie, ale zase potom by sme sa nudili.
- Julianna bola naozaj odvážna, čo sa týkalo toho ako sa chcela obetovať kvôli svojím súrodencom a tiež bola odvážna v tom, keď mala bojovať o vlastný život.
- bolo zaujímavé, že jej sestra si našla jednorukého manžela. Niežeby bolo na tom niečo zlé, ale v knihách sa takéto veci stávajú ojedinele. Už som sa s takým niečím stretla, ale tuším, že len raz a to vždy len takto ako vedľajšia postava. Aj to je lepšie ako nič. Zaujímalo by ma ako by som brala hendikepovaného hlavného hrdinu. Viem, že na tom nie je nič zlé, ale v dnešnej dobe musí byť všetko dokonalé a aké pocity by u mňa vyvolával hrdina bez ruky, bez nohy alebo s niečím podobným.
- postáv tam bolo pomerne dosť. Ich teta, služobníctvo, jeho brat, jeho kumpáni, jeho priatelia... Najradšej z tých vedľajších postáv som mala asi jeho sluhu. Bol to taký strašidelný pánko, ale hlboko v srdci to bola dobrá duša.
- ten jeho brat bol teda hrozný. Aj to je slabé slovo. Tie všetky zverstvá, ktoré spáchal nám autorka dávkovala pekne postupne, ale aj tak to bolo nechutné. Zaslúžil si umierať pomaly niekde za mrežami alebo len umierať pomaly.
Jednou z takých vecí, ktorá ma zaujala bolo to, že si chcel kúpiť tuším koč a obchodník mu ho nechcel vyrobiť pretože mal u neho už niekoľko nezaplatených účtov. Chudák obchodník sa musel pred ním plaziť, aby mu to vyplatil. Jeho vlastné, tvrdo zarobené peniaze a on sa správal ako keby to bola nejaká spodina, ktorá ho obťažuje takými nepodstatnosťami a to, že on nemá peniaze bolo dobré, ale to že ten chudák si tým zarábal na živobytie, možno živil aj rodinu, tak to ho nezaujímalo. A takéto niečo sa v minulosti možno stávalo často, lebo panstvo si to mohlo dovoliť. Brať na dlh a potom neplatiť. Smutné.
- knihu môžem odporučiť. Bola dobrá. Užila som si jej čítanie aj skoro každú jednu stránku. Vtiahla ma do príbehu a hlavní hrdinovia vo mne utkveli, ale nie som si istá, či po nej ešte niekedy siahnem. Keby mám menej kníh, tak určite, ale medzi prečítanými knihami mám aj lepšie, ktoré by som si mohla prečítať znovu. Musím povedať, že toto je jedna z tých lepších kníh.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...