štvrtok 23. marca 2023

Julie Garvwood - Nevesta


Anotácia:
Na kráľov príkaz si musí škótsky zeman Alec Kincaid priviesť nevestu z Anglicka. Vybral si tam krásnu Jamie, no tej sa barbar z Vysočiny ani trochu nepáči. Počula čudné reči o smrti jeho prvej manželky aj o tom, že pre Škótov má žena menšiu cenu ako kôň. No aj tak sa musí vydať s Alecom na nebezpečnú cestu do Škótska. Zoči-voči rôznym nebezpečenstvám začína ich vzťah nadobúdať celkom inú podobu...
O knihe:
original - The bride
- 1. časť zo série Nevesty zemanov / Lairds' Brides (našla som to aj pod názvom Snúbenice zemanov / Lairds' Fiancees):
Nevesta; The wedding (u nás zase nevyšla, ale v češtine ju nájdete ako Svatba)
obálka - pekná podľa možnosti
dej sa odohráva - 1100; 1102; Škótsko; Anglicko

Moje pocity:
- 2. ? - 9. máj 2022
- po tejto knihe som už raz siahla a odložila som ju. Skoro som to spravila aj teraz, ale povedala som si, že teraz alebo nikdy, tak som sa do nej donútila a urobila som dobre. Začiatok bol síce tak trochu týraním. Nepáčilo sa mi, že sme sa ocitli hneď na prvých stránkach v mysli vraha. To je také psycho pre mňa. Potom mi tam dosť vadili aj tie jej rozmaznané sestry a veľa opisov. Boli tam síce nejaké dialógy, ale tie boli také o ničom. Kniha sa podľa mňa poriadne rozbehla až keď sa stretol Alec s Jamie. Potom to už nabralo ten správny smer.
- hlavná hrdinka bola jednoducho očarujúca, aj keď mala že vraj mužské meno - Jamie. Ale možno jej to v niečom pomohlo a mala v sebe aj kus niečoho mužského. Jazdila na koni lepšie ako niektorí vojaci (ako to si musíte prečítať v knihe), s dýkou narábala lepšie ako dosť vojakov. Okrem toho zvládala liečiť ľudí, starať sa o slabých a bezbranných (aj o tých lenivých). Mala obrovské srdce a aj keď bola občas trochu naivná, sem tam tvrdohlavá, ale s touto osôbkou som sa vedela stotožniť.
- Alec, (hlboký povzdych) ako ja tú škótsku tematiku milujem. Kilty, pléd, Vysočina, silní chlapi, tvrdá krajina... Neviem, čo sa mi na tom tak páči, keďže ja mám radšej teplo ako zimu, ale táto oblasť ma niečím priťahuje.
On bol možno tiež tvrdohlavý, drsný a taký ten chlap, čo poviem to platí, ale pre jeho ženu to teda neplatilo. Správal sa k nej krásne, aj keď niekedy so železnou rukou, ale aj tak bola tá ruka nežná.
Občas mal chuť zaškrtiť svoju manželku, ale nikdy sa to nestalo. Páčil sa mi aj ten jeho humor, ktorý hlavná hrdinka na začiatku nechápala.
- jej otec. Neviem, čo si mám o ňom myslieť. Na jednej strane bolo od neho veľmi pekné, že prijal Jamie za svoju a miloval ju asi aj viac ako svoje vlastné dcéry a na druhej strane ju využíval, aby sa o neho starala a riešila za neho všetky problémy a aby to nebolo málo, tak ju dokonca aj predal. Akože za toto by si zaslúžil výprask.
- páčilo sa mi ich spoločné putovanie do Škótska, to ako si k sebe hľadali cestu, zážitky, ktoré sa im po ceste stali... Cesta bola dobrá, ale neskončilo sa to tam. Kniha pokračovala veľmi dobre aj ďalej. Jamie ukázala, že je liečiteľka a silná žena. Hľadala si takú nejakú cestičku, aby do svojho nového domova zapadla. Keď si predstavíte, že bola vychovávaná v Anglicku a pripravovaná na iný život, tak to muselo byť dosť ťažké, aj keď musím povedať, že pre jej sestru to muselo byť oveľa ťažšie. Jamie bola viac taká škótska. Odvážna, zručná, silná, aj keď bola zároveň slabá. Myslím si, že Julie Garwood má veľa, ak nie aj väčšinu takýchto odvážnych, silných hrdiniek.
- vedľajších postáv tam boli mraky - jej rodina, jeho služobníctvo, zemania...
- stále sa tam niečo dialo, či už vážne alebo úsmevné
- aj keď sa Jamie snažila prispôsobiť, ale stále vychádzalo na povrch to jej skutočné ja. Pomáhala ľuďom, aj keď to mohol byť problém. Išla "zbúrať" celú miestnosť, aj keď to mohol byť tiež problém. Chcela také to svoje súkromie a aj to mohol byť v tom kraji problém. Veľa veci bolo pre ňu odlišných, ale ona sa snažila prispôsobiť, ale takisto si niektoré veci prispôsobovala na svoj obraz.
- ja mám dosť problém s koncami kníh. Niektoré sú presladené, niektoré uponáhľané, niektoré dokonca useknuté, ale tu, tak tu tomu koncu nemám čo vytknúť. Možno bol presladený, ale mne teda zahrial srdiečko až som sa rozplývala.
- o knihe by som toho dokázala napísať ešte veľa, ale načo prezrádzať dobré pasáže, keď si to môžete prečítať a mať z toho potom lepší zážitok
- knihu si jednoducho zapamätáte a musíte si ju užiť aj keď to nebude stopercentná zábava, ale na 99% to bude zážitok
- ak porovnám túto knihu s knihou Výkupné od Garwood, tak si jednoducho nezaslúži 5 pusiniek, pretože táto bola síce dobrá, ale Výkupné bolo na inej úrovni, ale aj tak bola Nevesta veľmi dobrá kniha.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...