streda 29. marca 2023

Johanna Lindsey - Horúce srdce


Anotácia:
Hlavná hrdinka Courtney Hartová v detstve akoby zázrakom prežila prepad Indiánov, ktorí chceli pomstiť nespravodlivosť páchanú na ich najbližších. Život jej zachránil poloindián Chandos, ktorý si nevie nájsť miesto ani vo svete bielych, ani medzi farebnými. Po čase sa cesty mladých ľudí znovu pretnú. Hoci sa Chandos bráni prehlbujúcej sa náklonnosti ku Courtney, útrapy, ktoré prežívajú na spoločnej ceste, ich postupne zbližujú. Vzájomné sympatie týchto mladých ľudí prerastú v hlbokú lásku.
O knihe:
original - A heart so wild
- 1. časť zo série o rodine Stratonovcoch / The Straton family:
Horúce srdce; Roztúžené srdce
obálka - páči sa mi, aj keď tie jej vlasy sú od pliec dole také divné, ako keby jej zredli. A je taká rozmazaná, ale aj tak je pekná.
dej sa odohráva - 1868; 1872; Wichita; Rockley (Kansas, USA); Waco (Texas, USA), našli by sa aj iné "mestá", keďže cestovali cez kus Ameriky

Moje pocity:
-27. - 28. máj 2022
- to bolo tak strašne krvilačné. Chápala som to. Indiáni išli pomstiť svoje znásilnené a zavraždené ženy a deti. Áno, dokonca aj sestru hlavného hrdinu znásilnili a pritom zomrela. Ako fuj a potom ešte aj to ako sa im pomstili. Fuj. Odrezali im... a dali do...
- najskôr som si prečítala 1. časť a potom druhú, ale všetko vedome. Dvojka ma anotáciou zaujala viac, ale jednotka bola možno obsahom o niečo lepšia, keby nebola taká vražedná.
- Chandos bol síce "vrah", ale bolo to z pomsty nie pre zábavu. Vyvraždili ľudí z jeho kmeňa a znásilnili a zabili jeho matku a sestru a tak, aby mal aj on aj ich duše pokoj musel ich spolu s priateľmi z kmeňa, ktorí prežili pomstiť. Aj keď sa mi to nepáčilo, tak som ho chápala. Inak bol mierumilovný. Dokázal dať aj milosť.
- bolo trochu zvláštne, ale možno aj milé ako vedel byť "závislý na svojej žene", keď ju niekto napadol, ublížil jej, tak ho dokázal nakopať do zadku a niekedy aj zabiť
- Courtney bola dosť ustráchaná hlavná hrdinka, ale pri Chandosovi sa pomaly zmenila na odvážnu ženu
- začiatok knihy je o tom ako biely napadli Indiánov a tí sa im potom pomstili. To bolo na pár stránkach a bolo to krvavé a smutné. Mám radšej, keď sa na prvých stránkach stretnú hlavní hrdinovia, ale ani toto mi až tak nevadilo až na to násilie. To ja nemusím (preto dostane kniha len 4 pusinky inak jej nič nebolo. No možno len ten presladený, nezmyselný koniec.)
- postáv tam bolo veľa - kopec zloduchov, jej macocha, jej otec... a ešte veľa iných ľudí
- väčšina knihy však bola o Chandosovi a Courtney. Jej ceste za otcom, jeho ceste za pomstou, ale hlavne o láske, ktorá medzi nimi vznikala.
- o takýchto knihách sa tie články píšu samé, aj keď tu som toho veľa nenapísala, ale jednoducho stačí knihu chytiť a čítať. Pustiť ju určite nebudete chcieť. Možno sem-tam, trochu.
- to ako sa správal Chandos ku Courtney, keď jej chcel ukážať, že nemá veriť cudzím a aby ju vyplašil nech nehľadá otca bolo hrozne nechutné. Chápem prečo to urobil, aj ona to pochopila, ale bolo to blbé a desivé.
- vzťah Chandosa s otcom poznám už z dvojky a bolo mi toho deduľa ľúto, ale asi si to tak trochu pokazil sám.
- ak máte radi divoký západ, sem tam nejakého Indiána, nevadí vám trochu krvi (možno trochu viac), milujete romantiku, tak po knihe určite siahnite

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...