štvrtok 2. marca 2023

Nicola Cornick - Srdce medzi kryhami


Anotácia:
Vdovu po oslavovanom dobrodruhovi a dobyvateľovi Davidovi Warovi navštívi jeho druh lord Alex Grant. Je pripravený na stretnutie s vypočítavou mrchou, ktorá urobila jeho priateľa nešťastným. V londýnskom sídle lady Joanny niet ani stopy po smútku. Naopak, vraj si už k nej nápadníci vyšliapali cestičku. Lord Grant nemá o vdove vysokú mienku, ale aj tak ho prekvapí, keď notár prečíta Davidov závet - nielenže svoju manželku o všetko pripravil, ale na ďalekom severe žije jeho nemanželská dcéra Nina, o ktorú sa má Joanna spolu s lordom Grantom postarať. Aby zabránili škandálu, rozhodnú sa dvaja vynútení spojenci zosobášiť. Joanna si kladie podmienku, že ju a Ninu Alex zabezpečí, on zasa, že mu Joanna dá následníka. Hrdú vdovu však kvári strašné tajomstvo. Spolu sa vydajú na nebezpečnú plavbu, aby do Anglicka priviedla maličkú Ninu. Nájde Joanna šťastie medzi ruskými usadlíkmi a na plavbe uprostred ľadových krýh?
O knihe:
original - Whisper of scandal
- 1. časť zo série Škandalózne ženy z Ton (The scandalous women of the Ton):
Srdce medzi kryhami; One wicked sin; Mistress by midnight; Notorious; Desired; Forbidden
obálka - nehodí sa mi ku knihe. Skôr mi pripomínala nejakú fantasy... Taká dobrá kniha by si zaslúžila lepšiu obálku.
dej sa odohráva - 1811; Londýn (Anglicko); Spitsbergen (Arktída)

Moje pocity:
- 6. - 9. marec 2022
- bola som prekvapená koľko častí má táto kniha a že toto je prvá časť. Paráda. Ako určite by som si chcela prečítať knihu o jeho bratrancovi, jej sestre a jej priateľke. Aj keď o tej priateľke no neviem, neviem. To by bola dosť škandalózna kniha.
- Ton (zdroj wikipedia) - bola vysoká britská spoločnosť počas neskorého regentstva a vlády Juraja IV. a neskôr. Slovo znamená v tejto súvislosti "spôsoby" alebo "štýl".
- ani neviem kde začať. Najskôr asi tým, že sa ukameňujem a priznám sa k niečomu. Myslela som si, že je to slovenská autorka a že to bude nejaké "zaujímavé" fantasy. Dala som jej ale šancu a vôbec to neľutujem. Kniha bola výborná. Dobre určite s nejakými chybičkami krásy, ale mne sa aj tak veľmi páčila a užila som si ju.
- v anotácii bola taká menšia vec, ktorá mi kole oči a to dôvod ich sobáša - nebolo to kvôli škandálu
- knižku som odkladala dosť dlho a tak som si povedala now or never. Buď padneš za obeť ako prečítaná kniha alebo pôjde o dom ďalej (takto sa mi podarilo posunúť zase dve knihy, čo je mi trochu ľúto nedať im šancu a poslať ich preč, ale prečítala som si kúsok začiatok a kúsok koniec a keď ma nezaujali ani len trošku, tak načo im dávať šancu).
- som neuveriteľne vďačná, že som sa k tejto knihe dostala. Autorka píše fakt zaujímavo, aj príbeh bol zaujímavý.
Joanna ako vdova pôsobila navonok ako keby sa nič nedialo, akože má dokonalý život..., ale vnútri to bola opustená, smutná žena. Jej najväčší sen mať milujúceho manžela a deti sa nesplnil. Pred ľuďmi to nedávala najavo a tak aj kvôli tomu pôsobila na Alexa ako povrchná, vypočítavá a bezcitná mrcha. Ale nebolo to len kvôli tomu. Alexov úsudok bol skreslený vďaka priateľstvu s Davidom, jej zosnulým manželom. Mal k nemu úctu, pretože mu zachránil život a spolu objavovali svet. On mu narozprával rôzne nepekné veci o nej a Alex tomu uveril. Alex sa k nej správal škaredo a Joanna mu to oplácala. Ale aj napriek tomu medzi nimi prevládala chémia a priťahovali sa.
Okrem deja ma bavili aj postavy. Bolo ich tam celkom dosť, ale dokázala som si ich pekne zapamätať aj predstaviť.
Páčila sa mi aj jej tichá sestra, jej nie veľmi tichá a dosť radodajná priateľka Lottie (tú si ako hlavnú hrdinku neviem predstaviť), trošičku som sa zamilovala aj do jeho bratranca a aj priateľa.
- bola tam jedna celkom zaujímavá milostná scénka. Ani v tejto oblasti knižka nezaostávala.
- Alex sa mi ako hrdina páčil, aj keď ma dosť štvalo ako sa správal k Jo. Mal však poľahčujúcu okolnosť, čo sa týka tých nabulíkaných reči v jeho hlave od jej manžela.
- David bol riadny hajzlík, ale nebudem prezrádzať
- som rada, že sme zažili aj také dobrodružstvo akým bola cesta do Škandinávie. To je dosť nezvyčajná destinácia. Som zvyknutá na Anglicko, Ameriku, Škótsko alebo aj sem tam Francúzdsko a India, ale toto bola taká ojedinelá cesta a veľmi sa mi páčila, aj keď pre mňa to teda nebola príťažlivá cesta, lebo zima, ľad a to je už samo o sebe pre mňa nepríťažlivé. Možno tak v telke z tepla izby. Ale užila som si to.
- Joanna ma prekvapila, keď som sa dozvedela ako si zarába na život a že nie je len taká obyčajná panička, ktorú niekto vydržiava. Jedno som však nechápala prečo sa kamarátila s Lottie. Tá nebola veľmi príjemná a ešte spala aj s jej mužom. Možno to bolo kvôli tomu, že jej Lottie otvárala dvere do lepšej spoločnosti. Teda nie tak úplne otvárala, ale bola pre ňu takými dverami/kľučkou, aby to bolo pre ňu jednoduchšie (si myslím) alebo možno v nej niečo vycítila, že Lottie potrebuje naozajstnú priateľku, aj keď to nevie dať najavo.
- od tejto spisovateľky u nás vyšla len táto jediná kniha (ak sa nemýlim), ale v češtine vyšli aj rôzne iné, takže ak vám nevadí čítanie v češtine určite po nejakej siahnite.
- toto som si nemohla odpustiť a hneď ako som si to prečítala som Vám to sem prepísala. Musím citovať Alexa:
"Nakoniec sa so mnou pomilujete kvôli garderóbe? To vám pripadá v poriadku?"
Ak chcete poznať koncept, siahnite po knihe a myslím si, že neoľutujete (teda ak máte radi romantiku).
- za mňa môžem knižku odporučiť a myslím si, že by som nemala problém po nej siahnuť znova

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...