štvrtok 30. marca 2023

Juliana Gray - Dáma nikdy neklame


Anotácia:
Mladá vdova po markízovi Alexandra Morleyová nešťastne investovala a hrozí jej, že príde nielen o všetky peniaze, ale aj o miesto v najvyšších londýnskych kruhoch. A tak sa rozhodne odísť na taliansky vidiek a preškať tam najhoršie časy v nádeji, že sa jej finančná situácia zlepší. Na ročný pobyt v čarovnom Toskánsku nahovorí aj sestru Abigail a sesternicu Lilibet. Starobylý hrad, ktorí si trojica dám prenajme, sa však úplnou náhodou stane dočasným domovom aj troch anglických džentlmenov...
Úspešný a bohatý vynálezca Finn Burke si zaumieni stráviť rok v ústraní, ďaleko od spoločnosti žien, a k rovnakému záväzku donúti aj svojich dvoch priateľov - vojvodu z Wallingfordu a jeho brata. Finn sa chce sústrediť iba na svoj najnovší vynález, no plány mu skríži tvrdohlavá a bystrá krásavica Alexandra...
O knihe:
original - A lady never lies
- 1. časť zo série Affairs by moonlight  / Záležitosti mesačného svitu:
Dáma nikdy neklame; Džentlmen o tom nikdy nehovorí; Vojvoda v láske nikdy neustúpi
obálka - pekná, jednoduchá. Zaujal ma hlavne náhrdelník, ale aj náušnice. Slečna na obálke je pekná, ale Alex som si predstavovala inak.
dej sa odohráva - 1890; Londýn (Anglicko); kúsok od Florencie; Rím (Taliansko)

Moje pocity:
- 29. - 31. máj 2022
- tretiu časť som už čítala, takže som mala ako taký obraz o príbehu. O tom ako sa stretli spolu v jednom hrade a museli sa oň podeliť, o tom ako tam straší a že sa dajú tri dvojice dokopy.
- do knihy sa mi veľmi nechcelo. Nelákala ma. Jeden príbeh v troch knihách? Ale skúsila som a knihu som si užila. Nebola to taká typická aristokratická, historická kniha aké mám rada, ale bola dobrá.
- Finn bol trochu zvláštny. Bol to predsa len vynálezca, takže sa to dalo pochopiť. Bol trochu samotársky, utiahnutý, ale nie vždy. Občas sa vedel ísť aj zabaviť, ale najradšej trávil čas vo svojej dielni so svojím automobilom. Bola to taká múdra, milá hlavička. Museli ste si ho obľúbiť. S tou jeho výškou a ryšavými vlasmi bol taký iný hlavný hrdina.
- nepamätala som si z poslednej časti, kto je jeho otec a možno to bolo aj dobre, lebo ma to prekvapilo aj pobavilo
- Alexandra bola na začiatku fajn hrdinka, ale na konci to bola poriadná divoška. Páčilo sa mi ako sa zmenila a že to nebolo len po citovej stránke alebo Londýnskej. Už to nebola veľká panička, ktorá potrebovala usporadúvať večierky a byť medzi ľuďmi, aby si vedela užívať život. Zistila, že jej stačí jeden muž a jeho dielňa a dokáže sa dobre zabaviť. Užívala si vietor vo vlasoch a slobodu.
- občas sme sa stretli aj s jej sestrou Abigail (mohla byť aj častejšie, lebo to bola naozaj príjemná, bláznivá osôbka), sestrenicou Lilibet, s vojvodom z Wallingfordu a s jeho bratom, stretávali sme aj služobníctvo, ale hlavne dvoch, ktorí neboli tak úplne obyčajní - signorina Moriniová a Giacomo. Boli tam ešte aj iní ľudia, ale to hlavne ku koncu.
- začiatok bol zaujímavý ako sa všetci stretli a ako sa potom "bili" o jeden hrad . Každá postava mala svoju zaujímavú osobnosť, teda okrem malého Philipa, ktorého sme nemali možnosť veľmi spoznať.
- páčilo sa mi prostredie. V Taliansku sa často v knihách neocitnem.
- keďže hlavný hrdina bol vynálezca a pripravoval sa na preteky automobilov, tak sme si mohli trochu užiť jeho prípravy auta a potom aj jazdu a preteky. Páčilo sa mi, že to nebolo len o príťažlivosti a láske medzi hrdinami alebo len o duchárčení (ktorého tu až tak veľa nebolo, len také okrajové spomenutia). Kniha sa dosť venovala práve automobilom. Bolo to iné, ale zaujímavo iné.
- sem tam sa tam objavili asi záblesky z iných kníh, lebo ak si dobre pamätám, tak v trojke je spomenuté to, prečo bol vojvoda celý od peria a aj tu sme sa s tým stretli, ale nezistili sme prečo a možno aj jeho brat tu mal niečo s čím sa stretneme v jeho knihe.
- knihu som doslova zhltla, ale aj tak mi v nej niečo chýbalo. Niečo, čo neviem opísať, ale čo cítite a pri čítaní máte pocit, že keď dočítate, tak to bez tej knihy neprežijete. Niečo, čo vás vtiahne do deja a poviete si kiežby som tu mohla ostať naveky. Tu som to jednoducho necítila, ale aj napriek tomu som si knihu veľmi užila a môžem ju s čistým svedomím odporúčať.
- a taká menšia zaujímavosť na záver, s čím sa často v knihách nestretávam, len tak raz za uhorský rok (veľmi dlhý uhorský rok), tak hlavný hrdina v tejto knihe cikal :O Normálna vec, ale do romantických kníh takéto veci veľmi nedávajú. Niekedy by to bolo možno zaujímavé ako fungovala hygiena v tej dobe, ale keďže mám už čo to načítané a napozerané, tak popravde fuj, asi by to nebolo veľmi príjemné.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...