utorok 15. marca 2022

Lisa Kleypas - Skrotený búrlivák


Anotácia:
Krásna mladá vdova Phoebe, lady Clarová, nikdy nestretla Westa Ravenela, ale s istotou vie, že je drzý a skazený. Ešte ako chlapec v internátnej škole zničil život jej manželovi a to mu nemieni odpustiť. No keď sa s dvomi malými synmi zúčastní na rodinnej svadbe, stretne tam neznámeho muža, ktorý ju neodolateľne priťahuje. Potom sa jej predstaví a nie je to nik iný ako nenávidený West Ravenel.
West je muž s poškvrnenou minulosťou, čo sa nedá odvrátiť ani ospravedlniť, ale na toto obdobie svojho života už nie je hrdý. Od chvíle, ako sa zoznámi s Phoebe, ho pohltí neznáma vášeň. Na druhej strane si uvedomuje, že žena s postavením ako ona nie je preňho. Lenže Phoebe sa nespráva ako aristokratka a rozhodne sa Westa zviesť. Prekoná ich obojstranná náklonnosť, ktorá postupne prepukne, všetky prekážky v budúcnosti? To vedia len oni dvaja.
O knihe:
original - Devil's daughter
- 5. časť zo série Osudy rodu Ravenelovcov:
Bezohľadný darebák; Nemilosrdný magnátNeodolateľný pokušiteľ; Tajomný neznámy; Skrotený búrlivák; Prenasledovaná kráska; Devil in Disguise
obálka - táto séria má pekne obálky, aj keď tie kvety na šatách sa mi tam nepáčia. Sú nejaké divne, prirobené.
dej sa odohráva - 1877; Hampshire; Eversby Priory; Londýn (Anglicko)

Moje pocity:
- 18. - 22. január 2021
- najskôr som si chcela prečítať knihu Tajomný neznámy (aj keď popravde ani veľmi nie. Doktorka bola fajn, ale až tak veľmi ma nezaujala, ale to neznamená, že keď sa k nej dostanem, tak si ju s radosťou neprečítam, lebo si myslím, že bude dobrá. Veď je to Lisa.), ale keďže tú ešte nemám a nutne som potrebovala niečo veľmi dobré, tak som siahla po tejto a bola naozaj úžasná. Samozrejme s chybičkami krásy, ale to sa jej dalo odpustiť.
- škoda, že preklad názvu knihy sa líši od originálov, lebo síce názvy kníh v sérii sa spolu pekne hodia, ale v origináli vidíme, že Neodolateľný pokušiteľ a Skrotený búrlivák sú knihy o deťoch hlavných hrdinov z knihy Zimná láska - to keby preložili ako Diabol v zime, tak by to všetko pekne sedelo. No nič, to len taká moja vsuvka.
- Westa som si obľúbila už v prvej knihe o jeho bratovi. Bol to síce taký opitko, ale pomaly sa menil k lepšiemu a bolo na ňom vidno, že je to dobrý chlapík a že z neho bude úžasný hrdina. Mala som pravdu. V knihe Bezohľadný darebák sa začal pomaly zaúčať do tajov starania sa o majetok, účtovníctvo, poľnohospodárstvo, chov... A tu už sme ho videli ako skúseného človeka, ktorý to nevzdal a niečo dosiahol. Bratov majetok, aj nájomcovia prosperovali a on mal niečo pre čo žil. Nebol len príživný človek, ale potrebný človek. A to vo svojej knihe pekne zužitkoval, keď potrebovala hlavná hrdinka pomoc.
- Phoebe bola dcérou Evie a Sebastiana (Zimná láska), takže sme sa stretli aj s nimi a bolo to úžasne takto sa stretnúť opäť s hrdinami, ktorých som už raz stretla a obľúbila som si ich. Čakanky bola naozaj dobrá séria. Chvíľu mi vadilo, že Phoebe bola vdova a mala dvoch malých chlapcov, ale to len do chvíle než som ich spoznala. Páčilo sa mi aj jej prvé manželstvo, aj keď nebolo dokonalé, ale vzišli z neho dvaja podarení chalani. Ako matka bola úžasná. Pekne sa starala o chlapcov. Boli dobre vychovaní. Ako žena, tak to už bolo trochu horšie. Síce bola vdovou, ale nebola až taká skúsená, keďže jej manžel bol skôr asi jej pacient ako manžel. Vzťah medzi nimi by som nenazvala láska asi skôr priateľstvo, aj keď ona si to asi myslela. Bolo to pekné.
- riešilo sa tam, že sa hlavní hrdinovia priťahujú, ale West s ňou nemohol byť kvôli svojej minulosti a Phoebe musela v prvom rade myslieť na svoje deti. Jeden chcel, aj druhý chcel, ale nejako si k sebe nevedeli nájsť cestu. Riešilo sa tam aj to, že West bol niečo ako správca majetku a jej by sa zišli nejaké radi, aby vedela ako to jej s majetkom jej syna. Mala síce vlastného správcu, ale ten riadil jej majetok starými metódami, žiadne novinky sa mu nepáčili a ju bral ako ženu - svoju budúcu manželku a nechcel, aby sa mu do toho miešala. Bol to vlastne bratranec jej manžela, takže majetok asi pokladal trochu za svoj, možno z neho kradol... Bohvie ako to bolo. Kto by to chcel vedieť musí si prečítať túto knihu. Bolo to celkom zaujímavé. Nečakala som to.
- stretli sme sa tu z hrdinami z viacerých predošlých kníh. Začiatok sa odohrával na svadbe Phoebinho brata Gabriela a Pandory. Pandoru som mala rada, ale jej kniha ma veľmi nebavila. Bola dobrá, ale zaslúžili by si lepšiu aj ona aj St. Vincentov syn.
- musím povedať, že tých vášnivých scénok tu bolo dosť veľa a boli celkom príjemné. Ani sa niet čo čudovať s takým hrdinom.
- postavy ani nebudem hovoriť koľko ich tam bolo. Bolo ich dosť, ale dej sa odohrával hlavne medzi Phoebe, Westom a jej synmi, ale stále sa tam niekto mihal.
- najviac sa asi teším na knihu o Tomovi Severinovi. Aj tu sme sa s ním stretli a síce len na chvíľu, ale aj tá chvíľa stála zato. Som na neho zvedavá, lebo ma niečím priťahuje už od predošlých kníh.
- vedela by som nájsť drobnosti, ktoré by mi v knihe prekážali, ale nebolo to nič veľké. Páčilo sa mi všetko od dialógov až po dej (ktorý bol možno trochu jednoduchší, žiadne vraždy, zlodej ani nejaké extra pátranie po niečom veľkom, ale bol dobrý). Za mňa knihu určite odporúčam, teda skôr celú sériu, lebo aj keď to nie je extra potrebné, lebo knihy na seba nenadväzujú nejako natvrdo, ale sú tam spomínaní hrdinovia z predošlých aj z budúcich kníh a možno tam kde skončila jedna kniha pokračuje druhá. Dá sa to čítať aj na preskáčku, ale lepšie je ísť nato pekne postupne.
- najlepší bol asi koniec, kde som našla recept na - Obľúbenú jarnú krémovú polievku Westa Ravenela a v novom domčeku ju určite chcem vyskúšať. A možno spravím aj nejaké vtipné video :D

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...