utorok 28. februára 2023

Stephanie Laurens - Škótska nevesta


Anotácia:
Cynsterovská sága pokračuje príbehom Richarda Cynstera, ktorému jeho zlá povesť vyniesla prezývku Škandál. Tomuto vychýrenému zvodcovi a búrlivákovi sa ani len nesníva, že by sa mal oženiť - až kým ho závet jeho príbuzného nezvedie dohromady s krásnou a vznešenou Catrionou Hennessyovou, ktorá ho od prvej chvíle priam neodolateľne priťahuje. Ani hrdú škótsku krásavicu nenechajú Richardove vášnivé bozky ľahostajnou, no vonkoncom si nevie predstaviť, že by sa jej manželom a otcom jej detí mal stať práve člen neslávne známeho cynsterovského klanu...
O knihe:
original - Scandal's bride
- 3. časť zo série o rode Cynsterovcov:
Diablova nevesta; Zvodcov sľub; Škótska nevesta; Skrotenie zvodcu; Záhadná grófka;
All about love; All about passion; The promise in a kiss; On a wild night; On a wicked dawn; The perfect lover; The ideal bride; The truth about love; What price love?; The taste of innocence; Where the heart leads; Temptation and surrender; Viscount Breckenridge to the rescue; In pursuit of Eliza Cynster; The capture of the earl of flencrea; And then she fell; The taming of Ryder Cavanaugh; By winter's light; The tempting of Thomas Carrick; A match for Marcus Cynster; The lady by his side; An irresistible alliance; The greatest chalange of them all; A conquest impossible to resist; The inevitable fall of Christopher Cynster.
obálka - páči sa mi, ale ešte na jednej obálke uvidím toho chlapíka, tak neviem čo spravím, ale nebude to pekné.
dej sa odohráva - 1819; Sídlo Casphairn, Pohorie Galloway (Škótsko); Keltyburn, Trossachs (Škótska vysočina)

Moje pocity:
-20. február - 3. marec 2022
- najskôr som chcela siahnuť po Nore Roberts a jej čarovnej trilógii (tuším je to o čarodejniciach alebo o podobných bytostiach), ale nemala som chuť na takýto druh knihy. Chcela som niečo iné a tak som siahla po tejto knihe :D A aká irónia, že aj táto kniha je čarovná :D
- Catriona mala zvláštne meno. Možno na tú dobu a na Škótsko je to normálne, ale ja som s tým mala trochu problém. Teda hlavne s jeho čítaním, ale to je zrejme len o zvyku. Catriona bola zaujímavá hrdinka, aj keď trochu zvláštna ako jej meno. Bola niečo ako čarodejnica. Nie však tá, ktorá by mohla premeniť svojho nápadníka na ropuchu alebo iné stvorenie. Ona bola skôr niečo ako liečiteľka, pani údolia. Poznala bylinky, ich liečivé aj iné vlastnosti. Myslím si, že mala aj nejaké iné "nadprirodzené" schopnosti. Dalo by sa povedať, že mala takú svoju vieru, ktorá bola vlastne aj vierou celého údolia alebo teda jej ľudí. Nad ich životmi bdela a "vládla" Pani (prirovnala by som ju k nejakému božstvu) a ona bola jej stúpenkyňa. Pani vládla ako keby Catrione alebo skôr ju viedla a ona bola zase paňou údolia. Starala sa o svojich ľudí, liečila ich... Bola niečo ako ich pani, grófka, neviem ako to nazvať.
Ľudia ju mali radi.
- kniha začína tým ako sa Catrione zdá o jej budúcom manželovi a Pani ju posiela, aby ho našla. Bude to muž, ktorý bude otcom jej detí. A tým mužom má byť Richard.
- Richard bol rázny hlavný hrdina. Takéto typy ja môžem. Bol síce možno veľmi taký mužný, mačovský, ale to bolo asi skôr tým, že bol Cynster a ako to už býva s mužmi v ich rodine (ale asi aj so ženami), tak keď si zaumienil niečo, tak šiel bezhlavo za tým. Nie síce cez mŕtvoly, ale snažil sa dostať to, čo chcel. A momentálne to bolo srdce a dôvera Catriony.
- páčilo sa mi to ich prvé techtle-mechtle. Zaujímavé zmýšľanie mala pri tom Catriona. Nebudem prezrádzať.
- hlavná zápletka bola o tom, že v dedičstve jedného ich vzdialeného príbuzného bolo, že... a to vám nakoniec nepoviem. Chcem to nechať ako moment prekvapenia.
- v knihe sa riešilo, že Catriona a Richard si k sebe hľadali cestu. Prešli rôznymi prekážkami. Ale nebolo to len také romantické. Boli tam aj nástrahy v podobe ľudí, ktorí im tam robili zle. Najzaujímavejšou vecou, ktorá sa tam stala bola asi návšteva celej Cynsterovskej rodiny. To bol zážitok. Toľko ľudí pokope, ale zase boli to zaujímaví ľudia a vlastne hlavní hrdinovia z predošlých kníh a aj z budúcich na čele s ich matkou Helenou, ktorá bola síce riadny generál (to mali synovia asi po nej :D), ale bola to príjemná pani.
- okrem jeho rodiny, tam bolo jej služobníctvo, aj keď tak by som ich nenazvala (skôr jej poddaný alebo niečo podobné). Bola tam aj jej rodina, presnejšie jej poručník s rodinou, keďže Catriona ešte nebola plnoletá a nemala ani manžela.
- páčilo sa mi ako to fungovalo u Catriony doma. Všetci jedli za jedným stolom, jej domácnosť bola taká uvoľnenejšia ako sme zvyknutý z prostredia anglickej šľachty.
- kniha bola dobré napísaná. Páčil sa mi dej, postavy, to, že sme sa stretli s hrdinami aj z predošlých kníh, ale niektoré zbytočné naťahovance si mohla autorka odpustiť.
- jedna vec sa mi tam veľmi nepáčila. Neviem presne, ktorá hrdinka to bola, ale nechala svoje dieťa doma a išla za nimi na Vysočinu. Chápem, že mala nato vážny dôvod a nechcela sa trmácať s malým dieťaťom, aby sa mu niečo nestalo a doma bolo viac v bezpečí, ale aj tak som z toho mala zmiešané pocity. (Ale chápem, iná doba.) 
- bola som zvedavá prečo dostal Richard prezývku škandál. Vedela som si to síce domyslieť, že to bolo asi kvôli jeho románikom so ženami, ale čakala som, že sa tam aj nejaký ten jeho škandál z minulosti objaví, ale on mi vlastne prišiel skôr ako slušňak a nie ako Škandál, ale keď nám autorka vysvetlila prečo tú prezývku dostal, tak mi bliklo, že veď to ti mohlo napadnúť. Bola to veľmi trefná prezývka, logická a fakt to bolo zaujímavé.
- kniha bola síce dobrá a možno by som po nej siahla aj viackrát, ale nie som si istá, lebo som čítala aj oveľa lepšie knihy.
- hrdinovia však stáli zato. Nie len tí z tejto knihy, ale aj tí z predošlých kníh, takže môžem povedať, že ďalšia séria, ktorú by ste si mali prečítať, ale netreba čakať niečo viac ako príjemný oddych.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...