štvrtok 16. decembra 2021

Janet Dailey - Tiene raja


Anotácia:
Hoci Júlia Lancasterová spočiatku nebola nadšená miestom súkromnej učiteľky, napokon zistila, že jej nové zamestnanie je priam výhrou v lotérii. Nielenže sa z jej šéfky vykľula chápavá zamestnávateľka, ale v exotickom prostredí Havajských ostrovov našla aj šarmantného nápadníka.
Ukáže sa však, že táto idylka má aj disharmonické prvky - a to predovšetkým v osobe brata jej žiačky Ruela Chandlera. Júlia nechápe, prečo ju Ruel napriek povýšeneckému správaniu tak veľmi priťahuje - navyše, keď ju obletuje vždy dobre naladený surfista Fred.
O knihe:
original - Kona Winds
- 11. časť zo série Americana:
Záskok; Čaro severu; Pri západe slnka; Križovatky života; Oheň a ľad; Po búrke; Ťažké rozhodnutie; Intrigánky; Vášeň, alebo neha?; Amandin princ; Tiene raja; Túlavé topánky; Osud tak chcel; Osudová zrážka; Ako chutí láska; Čas hniezdenia; Osudová premena; Hra omylov; Čudná svadba; Prvá láska;
That Boston man;
Tandem; Ako blesk z jasného neba; Prebudenie;
Show me: Missouri;
Čas zázrakov; Kovboj; Šťastie v nešťastí; Srdce z kameňa; 
One of the boys; Land of enchantment: New Mexico;
Horoskop;
That Carolina summer; Lord of the High Lonesome; The widow and the wastrel; Six white horses; To tell the truth; The thawing of Mara; Strange bedfellow; Low country liar; Dakota dreamin´;
Konečná stanica šťastie; Ruža z Texasu; Pyšná princezná;
Green mountain man;
Kto z koho; Tá pravá; Hop alebo trop;
With a little luck;
Sladká Jenny

obálka - nie je zlá
dej sa odohráva - Boston; Havaj (USA); roky netuším

Moje pocity:
- ? - 14. september 2020
- začiatok ma veľmi nezaujal. Júlia vyštudovala za učiteľku, ale keďže nemala prax, tak zatiaľ robila čašníčku. Prišla jej zaujímavá ponuka ísť na Havaj a učiť dievča, ktoré bolo dočasne pripútané k posteli a aby mohla pokračovať so svojimi spolužiakmi musela sa učiť doma.
- páčilo sa mi, že sme sa v knihe ocitli na Havaji (raz tam musím ísť). Takže to už je hneď veľké plus pre knihu. V minulosti som musela asi žiť na Havaji, keď ma tak priťahuje.
- v knihe sme sa dočítali o drinku, ktorý sa volá Modrý Havaj, o lei, náhrdelníku z kvetov, ktorý sa dáva na privítanie na ostrovoch, o tom, že havajský jazyk má len pár spoluhlások a samohlások a rôzne iné zaujímavé veci
- Debbie, jeho sestra, ktorú mala učiť sa mi veľmi páčila. Bola milá, múdra, zvedavá. Príjemná osôbka.
- jeho teta, Emily, bola pre mňa tvrdý oriešok. Nevedela som, či sa z nej vykľuje namyslená horenoska, ktorá si ju nebude chcieť pustiť do rodiny alebo to bude milá teta, ktorá sa o všetkých stará.
- ešte tam bola aj jej domáca, jej kolegyňa, nejaké "služobníctvo"
- Ruel mal zaujímavé meno. Bol pracovitý, pekný, múdry, ale chýbala mi jeho osobnosť. Mohla ho autorka trochu viac opísať do hĺbky. Asi mal byť tajomný, ale skôr skončil pre mňa taký málo záživný.
- Ruel jej ukázal ako sa pestuje cukrová trstina. Taktiež videla ako sa vyrába cukor a kopec iných zaujímavých vecí. Ale aj tak sa mi zdalo, že sa stretli len párkrát a ona sa do neho zamilovala až veľmi rýchlo.
- viac toho asi zažila so svojim "priateľom" Fredom ako s hlavným hrdinom. Stretla ho na pláži. Ona oddychovala, on surfoval. Keby nebol taký dotieravý, tak by bol aj sympatický.
- jedna žena, dvaja muži. Asi som z toho už vyrástla alebo sa mi skôr nepáčilo konkrétne toto ich spojenie.
- nedialo sa tam toho veľa, ale dozvedeli sme sa nejaké veci o Havaji. Dej sa skôr venoval milostnému trojuholníku
- kniha rýchlo ušla. Ani som si nestihla všimnúť ako sa dali dokopy a už som dočítala.
- bol to taký lepší priemer. Za prečítanie stojí (mňa dostal hlavne ten Havaj). Fajn príbeh, fajn postavy. Dá sa.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...