štvrtok 21. apríla 2022

Sarah MacLean - Grófka a netvor


Anotácia:
Grófka Henrietta Sedleyová je presvedčená, že vo svojom veku vie o živote všetko podstatné. Jej hlavným cieľom je prevziať po otcovi lodnú spoločnosť, podnikať a stať sa finančne nezávislou, aby mohla žiť podľa vlastných predstáv. Okolie od nej očakáva, že sa vydá a podriadi manželovi. Ďalším bodom v Henriettinom zozname na ceste za slobodou je strata nevinnosti. Poškvrnenie povesti znamená, že ju otec nebude nútiť do sobáša. Všetko ide podľa grófkiných predstáv, až kým nenájde vo svojom koči spútaného muža, najpríťažlivejšieho, akého dosiaľ videla. Kráľ coventgardenského podsvetia, preslávený a londýnskej spodnice známy ako Netvor, sa preberie z bezvedomia v koči pri nohách výstrednej mladej ženy. Netuší, ako sa do koča dostal, a jeho zvedavosť narastie, keď zistí, že neznáma si predplatila noc v dome hriechu na území pod jeho ochranou. Veľmi rád jej ponúkne svoje služby, pravda za istú cenu...
O knihe:
original - Brazen and the beast
- 2. časť zo série Bastardi Tvrdé päste / Bareknuckle bastards:
Búrlivák a netýkavka; Grófka a netvor; Daring and the Duke
obálka - napadá mi pri nej slovné spojenie: nie je zlá. Ku knihe sa hodí, ale viem si predstaviť aj krajšiu alebo aspoň trochu viac prepracovanú.
dej sa odohráva - 1837; Londýn (Anglicko)

Moje pocity:
- 17. - 25. apríl 2021
- páči sa mi anotácia. Zato musím pochváliť.
- od ich "prvého" (presnejšie ja som myslela, že to bude ich prvé stretnutie, ale bolo druhé) stretnutia som očakávala niečo trochu iné, ale nebola som až tak veľmi sklamaná, lebo postupne som prišla nato, že to tak malo byť.
- ich naozajstné prvé stretnutie bolo zaujímavé. Našla v koči pohodeného muža. "Darček" od jej brata k narodeninám. Keďže to bol nevítaný darček a ona už na ten večer mala svoje veľmi dôležité plány, tak sa ho musela zbaviť a to si musíte prečítať ako sa ho zbavila. Nemohla som tomu uveriť :D Sadistka :D
- minulosť všetkých troch súrodencov plus ich "sestry" bola strašne smutná. Ten ich otec mal šťastie, že bol mŕtvy, lebo by ho asi obe hlavné hrdinky umlátili na smrť. Mohol mať štyri úžasné, aj keď nemanželské deti a on sa k ním správal horšie ako ku psom. (Hovorím o otcovi hlavného hrdinu.)
- rok Hattie. Začal jej narodeninami, keď si chcela zaplatiť chlapa, aby ju zbavil panenstva. Mala totiž plán ako sa dostať k rodinnej spoločnosti. Popravde zaslúžila by si ju, lebo by ju určite viedla lepšie ako jej brat. Vyznala sa v obchodovaní, v tovare, poznala sa s ľuďmi (dokári, zákazníci, dodávatelia...). Mala len jeden problém. Bola žena. Potom mala ešte jeden problém. Nemala manžela. Tejto drobnosti sa chcela zbaviť. Chcela otca presvedčiť, že manžela nepotrebuje, aj keď si nato našla dosť zaujímavý spôsob. Zbaviť sa panenstva v bordeli pre dámy. Neviem, či som o takom niečom už čítala. Nevestince sa pretriasajú vo viacerých knihách, ale takéto zariadenia čisto len pre dámy si nepamätám.
- Hattie stále vykresľovali ako bojovníčku. Prišlo mi to až prehnané. Nehovorím, že nebola bojovníčka. Išla si za tým, čo chcela, ale stále dookola o tom hovoriť ma nepresvedčí. Mám radšej skutky ako slová.
- škoda, že sme sa viac nestretli s jej otcom. Zaujímal by ma ako postava. Nepripadal mi ako slaboch, keďže bol majiteľom lodí, na ktorých sa v mladosti aj plavil, ale nechápala som prečo nemohol dať svojej dcére šancu a prečo vychoval svojho syna ako slabocha. Dobre nie je všetko len o výchove, ale aj akú ma jedinec povahu a tak, ale neviem, čo som si o jej otcovi mala myslieť. Ale zase pre príbeh nebol nejako podstatný. To len pre moju zvedavosť.
- kniha sa síce venovala hlavne Netvorovi a Hattie, ale nechýbali tam ani iné postavy: jeho brat Diabol s manželkou, jeho druhý brat Ewan, ľudia z dokov, z Coven Garden, aj ich sestra sa tam na sekundu mihla, bola tam jej priateľka Nora a ich pravá ruka Nik (Annika), jej brat, aj jej otec, ale tí tam neboli nejako veľmi.
- dej bol spestrený pästným súboj, návštevou trhoviska, zlodejmi, pouličnými kartármi... Riešilo sa tam aj to, čo v prvej časti a to ich nie veľmi legálne obchodovanie s tovarom. Ale asi ten najhlavnejší problém bol ich brat Ewan, ktorý im škodí už od prvej knihy.
- som zvedavá na príbeh jeho brata a ich "sestry". Som naozaj zvedavá ako sa Ewan z toho vyseká, že nie je taká obluda za akého ho všetci máme.
- páčili sa mi postavy, páčil sa mi dej. Nepáčil sa mi občas slovník hlavného hrdinu, ale zase nebol to žiadny nežný gentleman, takže to patrilo k nemu. Kniha bola dobre napísaná, ale boli tam niektoré veci, ktoré sa mi nepáčili. Napríklad to sa naozaj musia dávať už všade lezby, gayovia... Ja proti nim nič nemám, ale nevyhľadávam knihy s takouto tematikou, takže vzťah dvoch slečien, ktorý sa tam vyvíjal ma nejako nezaujal a dúfam, že sa nebude veľmi rozvíjať v tretej knihe.
- prvá časť sa mi páčila o niečo viac a už sa neviem dočkať tretej časti. Som zvedavá ako sa jej autorka povenuje. Túto knihu som dokázala odložiť, dokonca aj v napätých situáciách, čo sa mi pri prvej časti nestalo, ale môžem ju odporučiť ako príjemné, zaujímavé čítanie a verím, že by som nemala problém po nej znova siahnuť.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...