štvrtok 9. februára 2023

Tracy Anne Warren - Podvedený vojvoda


Anotácia:
Violet Brantfordová odjakživa túžila po vášnivom Adrianovi Winterovi, bohatom vojvodovi z Raeburnu, ibaže on sa rozhodol oženiť s jej energickou a oveľa spoločenskejšou dvojičkou Jeanette. Keď sa však Jeannette tesne pred svadobným obradom rozhodne, že sa za Adriana nevydá, Violet odvážne vykročí uličkou k oltáru namiesto sestry. Stane sa Adrianovou manželkou a splní sa jej tak najtajnejší sen, no život vojvodkyne nie je ľahký, a navyše musí neustále tajiť svoju skutočnú totožnosť...
Adrian sa nazdáva, že presne vie, s kým sa oženil. Jeannette je síce trochu vrtkavá a sebecká, ale bude z nej dokonalá manželka vojvodu z Raeburnu. Manželstvo z rozumu napokon prinesie vojvodovi oveľa viac, než očakával: láskavá manželka ho prekvapuje na každom kroku. A hoci nikdy nemal v pláne zaľúbiť sa, Violet v prestrojení si rýchlo získava jeho srdce...
O knihe:
original - The husband trap
- 1. časť zo série Trap (Pasca):
Podvedený vojvoda; Zvodný gróf; Očarený lord
(zase som v štádiu "sťahovania", knihy sú všade a nikde, takže som ju odfotila samu)
obálka - ujde, ale nepáči sa mi tam ani tá slečna, ani ten pán. Tá baba by sa mi skôr hodila do nejakého starého krimi seriálu.
dej sa odohráva - 1816; Londýn; Dorset; Winterlea; (Anglicko)

Moje pocity:
- 3. - 6. február 2022
- nie som si istá, či odjakživa. Povedala by som, že to bolo dlho, ale nie odjakživa.
- nie som si istá, či odvážne :D vykročí k oltáru namiesto sestry. Dá sa ňou nato nahovoriť, ale skôr je to také ustráchané, aj keď dávku odvahy to asi chcelo.
- bola som zvedavá kedy ju odhalí a ako. Alebo sa ona k tomu prizná? Bude sa s ňou chcieť sestra vymeniť zase späť, lebo jej život sa jej už nebude páčiť? Ako sa to vyrieši to, že on si pred celým svetom zobral jej sestru Jeannette a nie Violet?
- Jeannette bola rozmaznaná. Mala za sebou už nejaký ten románik možno aj viac, ale jeden tam bol isto priznaný. Zase nerobila by som z nej úplnú štetku, možno mala naozaj len jedného chlapa. Toto sa mi na nej nepáčilo, ale možno sa v jej knihe dozvieme o nej niečo hlbšie a že to nie je len povrchná zlatokopka, ktorá ide po vojvodoch. Uvidíme, ale zatiaľ ma jej kniha neláka (ešte ju ani nemám - Zvodný gróf).
- Violet bola skôr tichá, knihomolka, ale so skrytou vášňou. Celkom sa mi pozdávala. Bola vzdelaná, láskyplná, či už k ľuďom alebo k zvieratám. Hodila sa na vojvodkyňu, aj keď o tom ešte nevedela. V niektorých prípadoch bola síce ustráchaná šedá myška, ale keď sa prekonala, tak dokázala byť ako mocná vojvodkyňa. Dávať rozkazy, starať sa o ľudí, pomáhať, starať sa o domácnosť, aj usporadúvať plesy.
- Kit bude dobrý hlavný hrdina (Očarený lord). Jeho som si veľmi obľúbila. Bol k hlavnej hrdinke milý, láskavý, správal sa k nej ako brat. Ak mám pravdu povedať jeho som si zapamätala viac ako hlavného hrdinu.
- Adrian mi prišiel najskôr ako hlupák. Ja viem, že rozoznať dvojičky nie je vôbec jednoduché a ešte k tomu, keď svoju nastávajúcu pozná len tak zbežne, ale boli tam nejaké náznaky, že sa nespráva ako zvyčajne, ale dobre to by sme mu odpustili, lebo bol zaslepený alebo mu to bolo možnože len jedno, keďže bol s manželkou spokojný, ale to ako sa sa zachoval potom, keď to zistil sa mi nepáčilo. On by ju naozaj opustil a bolo by mu jedno čo s ňou bude?
- nepáčila sa mi jej matka a ani otec. On sa o dcéry veľmi nezaujímal (asi to bolo na tú dobu normálne) a ona uprednostňovala Jeannette. Možno to bolo tým, že Violet mala radšej učenie a knihy ako večierky a lov na manžela, ale aj tak si k nej matka mohla nájsť nejako cestu alebo ju aspoň tak okato neodstrkovať na druhú koľaj.
- bolo tam strašne veľa opisov na môj vkus, aj keď boli celkom dobre, tak by som ich trošku okresala
- dej sa odohrával hlavne medzi Violet a Adrianom, ale bolo tam kopec služobníctva, jeho brat Christopher - Kit, jej sestra Jeannette, sem tam jeho matka, jej priateľka a priateľka jej sestry... 
- Violet si po ceste našla aj psa, ale nie obyčajného. Bol to poriadny kus psa - nemecká doga. Myslím, že sa k nej hodil.
- aby to nebolo také "jednoduché" (myslené ironicky), tak sa do toho všetkého zaplietol milenec jej sestry, ktorý ju uháňal a vypisoval jej a kopec iných nedorozumení. Kniha sa nevenovala niečomu veľkému. Celý čas sa tam riešilo hlavne to, že sa Violet vymenila so sestrou a musela to tajiť a hrať sa na niekoho iného. Riešil sa tam vzťah medzi nimi. Dostali sme sa na večierky...
- najviac nedorozumení spôsobilo to, že spolu nekomunikovali. Ona si myslela jedno, on druhé a pritom by chceli veci riešiť rovnako. Ona robila, čo si myslela, že chce on a on robil, čo si myslel, že by chcela ona :D
- chvíľu sa dej odohrával aj počas Vianoc, ale nebolo to nič príjemné a s atmosférou
- myslela som, že jej odhalením to všetko skončí, ale bolo tam ešte aj to, čo sa dialo ďalej a ako to vyriešili a ešte aj iné zaujímavosti
- kniha je dobrá. Určite stojí za prečítanie.
- zaujímavosť na záver, aj to som nato prišla, len tak náhodou, ale rovnakého hrdinu - vojvodu z Raeburnu som objavila aj v knihe Závoj noci (Lydia Joyceová)

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...