utorok 21. februára 2023

Johanna Lindsey - V zajatí túžob


Anotácia:
Osemnásťročná Gabrielle Brooksová sa po smrti matky vyberie do Karibiku hľadať svojho otca. Aké je ale jej prekvapenie, keď zistí, že namiesto distingvovaného kapitána obchodnej lode sa jej otec stal pirátom! Po troch vzrušujúcich rokoch plných dobrodružstiev sa na otcovo želanie vráti do Anglicka, aby si našla primeraného manžela.
Na jednom londýnskom večierku sa zoznámi s príťažlivým mužom - námorným kapitánom Drewom Andersonom. Hoci Gabrielle upúta jeho pozornosť, rád si užíva zábavu a nechce sa zapliesť s mladou ženou, ktorá si prišla uloviť manžela. Tá sa však rozhodne, že si získa jeho náklonnosť. Keď ale okolo nej Drew deň pred odchodom do Ameriky vyvolá škandál, Gabrielle mu prisahá pomstu. Za pomoci otcových priateľov sa zmocní Drewovej lode a kapitán sa stane zajatcom jej túžob...
O knihe:
original - Captive of my desires
- 8. časť zo série o rodine Malory- Anderson:
Miluj len razNežná rebelka; Nežný darebák; Čaro mladosti; Vyznaj mi lásku; Tajomný dar; Zamilovaný darebák; V zajatí túžob; Neodolateľne zvodná; Niekto dokonalý; Búrlivé vyznanie
obálka - pekná. Tieto mám rada.
dej sa odohráva - roky netuším, ale je to historický román; Karibik - ostrovy/more; Londýn (Anglicko);

Moje pocity:
- 12. - 15.február. 2022
- sériu o tejto rodine mám rada, aj keď mi to príde občas na jedno kopyto. Ale krásne si viem pri tých knihách oddýchnuť, užiť si...
- na začiatku sme s mladučkou Gabrielle hľadali jej otca. Potom, čo jej zomrela matka sa nechcela ocitnúť v rukách zvrhlého poručníka, tak sa rozhodla pohľadať svojho otca. Mal to byť obyčajný kapitán obchodnej lode, ale nakoniec sa z neho vykľul pirát. Na pár stránkach sme s ňou zažívali dobrodružstvá, ktoré zažila s otcom za tie tri roky, ale nebolo to nejako extra obšírne. Z jednej časti je to dobré aspoň som nemusela na ich prvé stretnutie čakať tak dlho (Gabrielle a Drewa), ale celkom by ma zaujímalo aké dobrodružstva zažívala. Aspoň jedno tam mohlo byť také trošku viac opísané, ale autorka nám to nakoniec vynahradila a na konci sme zažili malé dobrodružstvo, aj dve.
- okrem hlavných hrdinov sme sa stretli aj s Georginou a Jamesom (Nežný darebák - odkaz na článok je hore). Na môj vkus sa tam vyskytovali až priveľmi často, ale keďže patria do série a majú svoju vlastnú knihu, tak som aj bola rada, že som zistila, čo sa s nimi dialo ďalej.
- bol tam aj Drewov brat Boyd (Neodolateľne zvodná - asi si ju budem musieť prečítať ešte raz. Vôbec si na ňu neviem spomenúť.) Aj ten sa mi tak trochu páčil. To jeho opíjanie nebolo sexi, ale niečo na ňom bolo príťažlivé.
- táto autorka to s postavami jednoducho vie. Nakopí ich tam dosť, ale zapamätáte si každého jedného (alebo aspoň väčšinu).
- boli tam aj dvaja členovia z posádky jej otca - Richard (Niekto dokonalý) a Ohr, jej slúžka, ich kuchárka/gazdiná, Nathan jej otec, piráti... 
- najzvláštnejšou "postavičkou" bola asi slečna Carla. Väčšina hrdinov má psa, mačku, koňa... Nejaké normálne zvieratko. Gabrielle mala papagája. Bol to vlastne papagáj jej otca (preto mal aj taký slovník ako mal), ale Gabrielle si ho obľúbila a aj papagáj ju a tak ju dostala od otca. Najviac som sa zabávala, keď ju Drew naučil nejaké zaujímavé vety :D To si musíte prečítať sami.
- Gabrielle bola odvážna, keď sa vybrala skoro sama hľadať otca a pritom ani nevedela, kde ho má presne hľadať. Škoda, že nebola pravá pirátka. Samozrejme nie taká krvilačná, len taká ani neviem aká, lebo dobrodružstiev zažila asi dosť, hľadala poklady, dokonca vedela aj kormidlovať loď a keď bolo treba, tak si dokázala jednu loď aj ukradnúť, aj keď to nebolo také úplne jednoduché.
- Drew bol zvláštny. Viem, že sa nechcel ženiť a dosť bojoval s tým, že ho Gabby priťahovala a preto spravil niektoré veci, ktoré spravil. Odohnal jej nápadníkov a tak, ale neviem niekedy si zaslúžil pištoľou po hlave (inokedy zase nie :P ). Páčilo sa mi ako bránil svoju sestru. Bolo vidno, že je rodinne založený a že teda jeho bratia a sestra pre neho znamenajú veľa. Bavila som sa na tých doberačkách medzi ním a švagrom. Musíte si prečítať, aj Jamesovu knihu, aby ste tomu pochopili.
- dozvedeli sme sa zopár zaujímavosti zo sveta pirátov, ale nič veľkolepé. To by sme museli čítať asi pirátsku knihu a nie len takúto. Ale nechýbala tam ani zmienka o nich a nejaké tie infošky.
- škoda, že asi nie je kniha o Ohrovi, ale možno sa niečo viac o ňom dozvieme v nejakej inej knihe. Bol zaujímavý, ak sa nemýlim na pól Ázijčan a napol Angličan? Bol taký tichý. Všetky svoje pocity a všetko také hlbšie ukrýval v sebe, ale inak bol príjemný a ku Gabby sa správal veľmi pekne, priateľsky.
- páčilo sa mi, že sme sa ocitli aj na plesoch a užívali sme si lov na manžela, ale potom sme sa ocitli na palube lode v Karibiku a užívali sme si pirátske dobrodružstvá.
- bolo tam doberanie, opisy, pekné dialógy, zaujímavá téma, príjemné postavy (aj nepríjemné). Za mňa nemám knihe, čo vytknúť. Dobre nejaké drobnosti by sa našli, ale tie som vypustila z hlavy.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...