štvrtok 31. decembra 2020

Kresley Cole - Láska a odvaha


Anotácia:
Píše sa rok 1856. Vysoko v Pyrenejach bojuje žoldniersky oddiel škótskych horalov vedený Courtlandom MacCarrickom. Najal si ich generál Reynaldo Pascal, aby s ich pomocou ovládol Andorru a získal španielsky trón. Courtland sa proti generálovým brutálnym rozkazom vzbúri a len o vlások unikne smrti. Aké je však jeho prekvapenie, keď zistí, že za svoju záchranu vďačí generálovej snúbenici, vznešenej kastílskej princeznej Annalíi Tristán Llorenteovej. Krásna a jemná Annalía barbarským Škótom pohŕda, no zároveň ju čoraz väčšmi priťahuje...
O knihe:
original - If you dare
- 1. časť zo série o bratoch MacCarrickovcoch:
Láska a odvaha; Láska a nádej; Láska a lož
obálka - naša obálka sa mi veľmi páči, ale originál obálka sa hodí ku knihe viac. A to že prvá a posledná časť majú rovnaké fotky už nemusím asi ani riešiť. Ale aj tak ma to stále štve.
dej sa odohráva - Carrickliffe (Škótsko), 1838; Andorrské kniežatstvo, 1856; Burgundsko (Francúzsko); Londýn (Anglicko)

Moje pocity:
- 24. - 30. máj 2020
- túto knihu a vlastne celú sériu som čítala v období, keď sa TO stalo maminke a bola v nemocnici, takže nie veľmi príjemné podmienky na čítanie, ale táto kniha aj celá séria mi to trochu spríjemnili a aspoň na pár chvíľ som mohla byť mimo smutnej, desivej reality :(
- cca po 7 rokoch od druhej časti som sa konečne dostala k prvej časti. Tak som siahla znovu po celej sérii, aby som si knihy prečítala pekne po poradí.
- Škótsko - príbehy, ktoré milujem. Krajina, ktorú by som raz rada navštívila :) V tejto knihe sme sa síce v Škótsku neocitli, ale stretli sme sa s hrdinským Škótom a jeho žoldnierskou bandou.
- kniha začína básňou/veršami/predpoveďou, ktorá je napísaná v ich Knihe osudu, o tom, že v živote nenájdu lásku, nebudú mať deti a budú rozosievať nešťastie. (Ja už som to poznala z predošlých kníh.)
- Annalía sa správala ako princezná, trochu taká horenoska, ale nebola zlá a ani taká nejaká fiflena. Zvládla toho dosť - útek, únos, postrelenie...
- Courtland sa správal fakt ako pravý Škót z jej predstáv. Panovačný, drzí, neslušný, ale dosť viny na tom mala Anna, buď kvôli tomu, že sa mu páčila alebo preto, že ho považovala za bezcitného a bezočivého a iné ešte hrošie urážky, ktoré použila preto, že je Škót a jeho to urazilo a správal sa k nej hrubo. Ale to zlé meno si robili sami.
- páčil sa mi vzťah, ktorý sa medzi Annou a Courtom pomaly budoval. Pôsobili na mňa ako starý pár. Ľudia, ktorí sa k sebe hodia. Pasovalo im to spolu.
- gunár - to bol taký divný názov jeho.... Vôbec sa mi to nepáčilo, ale tak prečo nie. Trochu fantázie do toho.
- s postavami tam problém nebol. Okrem hlavných hrdinov tam boli aj: Vitale - jej správca, Aleix - jej brat, Pascal (chameleón z Rapunzel :P) - zloduch; Liam, Gavin, MacTiernay, Fergus, Niall - jeho oddiel; Olivia - Pascalova dcéra, Hugh - jeho stredný brat, Ethan - jeho najstarší brat, rechazadovia...
- páčil sa mi dej, dialógy, postavy
- bola tam láska, napätie, cestovanie, boj
- jej prvé stretnutie s jeho bratom bolo celkom vtipné :D Poznali sa len pár sekúnd a už ho stihla nechtiac uraziť.
- veľmi dobre sa mi to čítalo a určite odporúčam celú sériu pekne poporadí. Dalo by sa toho napísať ešte určite veľa, ale mne už nič nenapadá, takže smelo do čítania.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...