nedeľa 6. decembra 2020

Michaela Ella Hajduková - Nájdem ťa v čase


Anotácia:
Zahrávať sa s časom znamená všetko získať alebo všetko stratiť!
Budúcnosť nie je ružová, ale ani čierna. Má bielu farbu. Svet už celé roky leží pod záľahou snehu, a tí, čo prežili, našli svoj nový domov v moderných podzemných mestách. Nia žije v meste Sirisan. Nevie sa vyrovnať s večnou zimou a ťažkou stratou, ktorú jej priniesla.
Jej svet chytí stratené farby, keď sa stane súčasťou tajného výskumu cestovania v čase. Ďaleko v minulosti spoznáva muža, ktorý dokáže roztopiť jej zamrznuté srdce a prebudiť v nej city, o ktorých netušila, že ich je ešte schopná.
Cestovanie v čase má však svoje pravidlá. Práve Niinou úlohou je zabezpečiť, aby výskumníci nevzbudzovali pozornosť. Lenže osud má často zvláštny zmysel pre humor. Čo sa stane, ak sa pravidlá porušia? A môže vôbec prežiť láska, ktorú delí hmla tisícročí?
O knihe:
original - Nájdem ťa v čase
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - páči sa mi. Možno pri bližšom pohľade nie je vav, ale keď sa na ňu pozriete trochu z diaľky je v nej niečo zaujímavé, tajomné, zamrznuté...
dej sa odohráva - rôzne miesta; rôzne časy

Moje pocity:
- ? - 9. máj 2020
- tak toto bude boj. Jedna moja stránka by mala chuť chytiť knihu a odkopnúť a druha jej hovorí, nerob, daj jej šancu, veď tam boli aj dobré momenty. Asi to bude fakt niečo vo mne, že neviem prísť na chuť slovenským autorkám/autorom. Zatiaľ som neobjavila autorku, o ktorej by som si povedala, waw, táto, že je slovenská? Neverím. Ja viem, že veeeeľa ľudí miluje slovenské autorky a nedá na ne dopustiť a ja by som bola tiež rada medzi nimi. Ale keď mi to proste nesadne, tak nebudem chváliť len preto, že si to môže autorka prečítať ( :D jasne, lebo na môj blog chodia stovky ľudí). Je mi to síce ľúto, ale keď nie som spokojná, tak nie som. Sú to moje peniaze, môj čas.
- prvá polovica knihy bola fajn, ale keby som normálny čitateľ, tak ju odložím a nikdy nedočítam. Nebavila ma. Po prečítaní knihy mi to pripadalo ako keby na začiatku bola naozaj zamrznutá ako jej krajina a až keď stretla hlavného hrdinu začala sa rozmrazovať a tá kniha začala kvitnúť. Ale takto to nefunguje kniha musí zaujať od začiatku inak trochu normálnejší čitateľ, ktorý si vyberá len knihy, ktoré ho zaujmú a netýrajú by ju odložil a nezistil by aká je druhá polovica dobrá.
- hlavne, čo sa mi nepáčilo boli opisy, vykecávanie hrdinky v hlave. Ako chápem, že do deja sa musíme nejako dostať, ale nie unudiť ma veeeeľa, veeeľa takýmito textíkmi. Mne dajte radšej dynamiku. Rozhovory. Niečo veľké.
- a tiež tí Habsburgovci, Anna Bovaryová... Ja mám rada históriu, aj keď tak trochu po svojom. Keď ma niečo zaujme, tak si o tom prečítam aj nejaké zaujímavosti, pikošky, proste viac ako v škole, ale niekedy sú to na mňa dosť krváky a už po historickejších knihách nesiaham, aby som sa dozvedela ako tí ľudia žili a potom ako ich chladnokrvne zabili nejakí blázni... Ja potrebujem také svoje šťastné konce. Ale na spestrenie to bolo fajn a vybrané dosť dobré časti z dejín.
- námet bol parádny. Milujem cestovanie v čase, ak by existovalo asi by som sa pototok, ale chcela by som ho aspoň raz zažiť. Tu mi to prišlo také neviem ako to nazvať nie vymyslené, lebo je jasne, že to bolo vymyslené, ale chcem povedať, že tam toho bolo veľa  takého "vymysleného". Toto je vyjadrovanie :D Krajina zamrzla, svety sa zničili, vojna o pitnú vodu, spôsoby cestovania v čase, čítanie myšlienok, liečenie, schopnosti, s.x a veci s ním spojené a kopec takých drobností, ktoré mi prišli už zbytočne prekombinovano-vymyslené.
- s dialógmi som tiež mala trochu problém, lebo ma nebavili prišli mi také divné, umelé ako keby sa tak ľudia za normálnych okolností nikdy nemôžu rozprávať. Ako keby to boli Mimozemšťania.
- OK, v druhej polovici to už bolo o niečo lepšie, živšie. Partia kamošov, o niečo lepšie rozhovory, akcia... Aj ten koniec sa mi celkom páčil. Hlavne to, čo spravila hlavná hrdinka na konci bolo pekné.
- postáv tam bolo dosť, zvratov tam bolo tiež dosť. Z tejto stránky nemám knihe čo vytknúť, ale mňa neoslovila. Asi už nesiahnem po inej knihe od autorky. A po tejto už znovu tiež asi nie.
- keby to bola moja prvotina som unesená, lebo ako niekoho prvá kniha by to bolo super, ale ak autorka napísala už viac kníh, tak to skôr vyzerá, že ešte nie je poriadne vypísaná alebo ju tlačil termín. Neviem. Nechcem uraziť, ale je mi ľúto, že taký pekný námet bol tak slabo využitý. Lebo námet to bol dobrý, scenár nie.
- je dosť ťažké súdiť slovenského autora, lebo je síce malá pravdepodobnosť, ale väčšia ako u zahraničných, že si tieto moje slovíčka prečíta a je to taký zvláštny pocit, že niekto kto nedosiahol nejaké úspechy kritizuje, ale som čitateľ, takže si to môžem dovoliť a je to môj názor a nemusím ho mať rovnaký ako ostatní, ale musím povedať, že keby sa to v druhej polovici nerozbehne, tak by kniha dostala len jednu pusinku z ľútosti a zo zaujímavej myšlienky, ale takto dostala lepšie dve pusiny :)
- nechcem od knihy nikoho odradiť, lebo za prečítanie stojí, len s ňou musíte mať trochu trpezlivosť a určite sa nájdu ľudia, ktorým sa páči viac ako mne. Skúste a uvidíte. A potom mi môžte dať vedieť.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...