štvrtok 17. decembra 2020

Amanda Quicková - Škandál


Anotácia:

Príbeh vytúženej lásky, búrlivých a vášnivých citov, popretkávaných nitkami prudkej nenávisti a zúriacej pomsty očarí každú ženskú dušu. Hlavná hrdinka Emily Faringdonová skompromitovala seba a celú rodinu. Ľahkovážna príhoda z mladosti nezmazateľne poznačila život mladej dámy. Pomaly a jednotvárne jej ubiehajú dni v hampshirskom vidieckom sídle, kde vyrovnaná s osudom pokorenej ženy tvári väčšinu času. Nečakaný vývoj udalostí spôsobí príchod Simona Augustusa Traherna. Mladý gróf z Bladu patrí k mužom, ktorí vytrvalo a nemilosrdne kráčajú za svojím cieľom. Emily, očarená šarmom tohto zvodcu, hneď nespozná, že má byť len figúrkou na jeho rozohranej šachovnici. A tak sa postupne odvíja neobyčajne pútavý príbeh ženy, ktorá napriek škandálu z mladosti presne vie, čo chce.
O knihe:
original - Scandal
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - popravde nepáči sa mi, ale dá sa prežiť, hodí sa ku knihe
dej sa odohráva - Saint Clair Hall; Londýn; roky neviem

Moje pocity:
- 10. - 21. máj 2020
- začiatok ma až tak nebavil, ale postupne sa to začalo zlepšovať
- Simon žil niekoľko rokov v Zadnej Indii, takže som čakala, že to bude zaujímavý hlavný hrdina, taký iný od zvyčajných Angličanov, Škótov, Američanov..., ale nepáčilo sa mi, že chcel použiť mladú dámu ako nástroj pomsty a som rada, že sa to otočilo proti nemu
- Emily jej rodina využívala, len preto, lebo vedela zarobiť peniaze a oni ich vedeli len míňať
- trochu som sa pobavila aj pri stretnutí ich literárnej spoločnosti. Najskôr som si myslela, že boli nervózne, lebo museli "zabávať" grófa, že nepoznali nejaké novinky ako on, ale nakoniec sa z toho vykľula celkom zábavná udalosť, ale až po tom čo odišiel.
- to, čo robila Emily pre svoje priateľky z literárnej spoločnosti bolo veľmi pekné. Oni by sa k peniazom nedostali tak ľahko. Dosť im zlepšila život. Ale asi to bol obojstranne výhodný obchod. Oni jej pomohli,aby ju kvôli tej nešťastnej udalosti nevylúčili zo slušnej spoločnosti a ona využila svoje schopnosti, aby im dopriala trochu lepší život a zaistila budúcnosť. Dokonca takto pomáhala aj svojmu služobníctvu. V tomto mala fakt veľké srdce.
- páčilo sa mi meno jeho koňa Lap Seng, také exotické (existuje aj taký čaj, ktorý mal hrdina rád)
- občas mi prišla Emily ako bez rozumu, taká pochabá, ale keď si to vezmeme na tú dobu to bolo také normálne a možno bola ešte inteligentnejšia ako iné dámy
- to jej komunikovanie na vyššej úrovni :D Nehovorím, že také niečo neexistuje, aj ja verím na všeličo, ale toto opakovala tak často a tak bláznivo, že to bolo skôr na smiech, ale bolo to zlaté.
- páčilo sa mi, keď Emily prirovnávala Simona k drakovi
- postáv tam nebolo prehnane veľa, takže nejaký bordel som z nich nemala - hlavný hrdinovia, dámy z literárnej spoločnosti, jej otec a bratia, jeho teta, jej muž z minulosti (neviem ako ho nazvať), otcov "priateľ"
- Simon sa mi páčil. Možno bol na okolie trochu dosť tvrdí, ale k Emily sa správal pekne, aj keď od začiatku k nej nebol čestný, ale ochraňoval ju, bránil ju a postupne si k nej našiel cestu, aj keď teda bola dosť strastiplná a musel mať na nej pevné nervy
- Emily bola plná prekvapení, takže Simon sa pri nej nenudil, ale on bol dosť silný, aby ju dokázal zvládnuť
- páčilo sa mi ako sa Emily začala obliekať. Pekne prepojila seba, svoj šatník a svojho manžela draka a ukázala tak ku komu patrí. Bolo to pekné, romantické a štýlové. Odlišovala sa tak od ostatných dám.
- Simonovo služobníctvo bolo zaujímavé - piráti :D Fakt bol dosť exotický. Príbehu to dodalo taký šmrnc. Niežeby som už také niečo nečítala, ale k nemu sa to hodilo a páčilo sa mi to.
- v knihe sa toho dialo dosť a hlavne asi vďaka Emily
- to Emilino vybavovanie s tým "hrdlorezom" mi prišlo také vtipné, ale divné. Keby som si chcela najať niekoho na únos a stretla sa s ním niekde v tmavej uličke, tak by som sa s ním zrejme nevykecávala dve hodiny a o osobných veciach, aj keď popravde od Emily by sa to dalo čakať, keďže bola trochu bláznivá a úprimná.
- Emily mi prišla ako zaujímavá hrdinka. Z vonku ju tvoril obal, ktorý bol tvorený snami, fantáziou, dôverou v dobro a vnútri bola žena, ktorá videla realitu, všetko to zlé a ťažké, ale snažila sa ochrániť tým dobrým seba a aj ľudí okolo seba. Chcela robiť radosť a pomáhať.
- Emily a Simon boli také protiklady, ktoré sa dopĺňali, ale zároveň mali aj nejaké veci spoločné
- boli veci, ktoré sa mi v knihe nepáčili. Ale zase nemôže byť každá hrdinka odvážna bojovníčka. Emily síce bola odvážna, ale aj dosť taký snílek a trošku naivná. To ma až tak veľmi nebralo, ale ako postava bola vykreslená pekne. Prišlo mi to napísané, tak trochu historicko alebo ako to nazvať, proste nečítalo sa mi to úplne jednoducho aspoň teda zo začiatku. Ale ako postupoval dej, stávali sa tam rôzne udalosti, opisovala sa tam minulosť, zo Simona sa začal vykľúvať hrdina a z Emily silná, milujúca manželka, aj keď svojou dobrotou až naivná, ale človek si ich musel oboch obľúbiť.
- kniha za prečítanie stojí a možno aj viackrát.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...