utorok 31. marca 2015

Jayne Ann Krentzová - Dom zrkadiel


Anotácia:
Leonora Huttonová prichádza do prímorského mestečka Wing Cove, kde sa chce dopátrať príčiny záhadného úmrtia svojej sestry. Stretáva sa s Thomasom Walkerom, ktorý má takisto záujem vniesť do celej veci svetlo. Cesty, ktorými sa vyšetrovanie tejto dvojice uberá, vedú do zákulisia univerzitného výskumu, kde kedysi došlo k podvodu a vražde. Čím väčšmi sa prípad zamotáva, tým silnejšie je puto a pocit spolupatričnosti medzi mladými ľuďmi.

O knihe:
original - Smoke in mirrors
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - zvláštna. Nie je škaredá, ale to radšej nejaké zrkadlá ako len nejaká žena.

Moje pocity:
- anglický názov je zaujímavejší spája sa aj s drogami, ktoré sa v knihe spomínali aj s domom zrkadiel
- povedala by som, že kniha je taká detektívna. Riešilo sa tam viac vrážd aj zo súčastnosti, aj z minulosti. Riešili sa tam drogy a jeden celkom zaujímavý, aj keď dosť divný šarlatán alebo ako mám nazvať niekoho kto "pomáhal ľuďom" hlinou z kvetináča (Obrazne povedané. Už si presne nepamätám, čo im to dával, ale teda nič svetoborné.)
- vraha som tipovala od začiatku správne, ale tak, že haha to bude určite on/ona :D ale inak som podozrievala každého aj zavraždeného, aj hlavného hrdinu... Takže odhalenie bola celkom sranda.
- kniha začína zaujímavo. Hneď na začiatku sme sa stretli s vrahom a jeho obeťou, manželkou brata hlavného hrdinu, Bethany. Prišlo mi jej ľúto, lebo na tých pár stránkach som si ju obľúbila.
- Deke, brat hlavného hrdinu. Zo začiatku mi ho bolo ľúto. Prišiel o manželku asi mu z toho preplo, ale postupne sa odkrývali všetky skutočnosti a zistili sme, že nie je až taký blázon a že jeho žena nebola taká dokonalá. Jeho žena mi pripomínala, tak trochu Sheldona Coopera. Veď uvidíte, ale aj tak mi bola sympatická. Na podivínov mám asi slabosť :D
- Leonora a Thomas sa stretli za zaujímavých okolnosti. Ona upratovala byt svojej sestry a on ju tam "prepadol" a či chcela alebo nie musela mu pomôcť s pátraním. Takže z anotácie by sa to dalo pochopiť trochu inak ako to bolo v skutočnosti.
- Wrench, Thomasov pes mi prišiel najskôr ako nejaký pes Baskervillský - strašidelná obluda, ale nakoniec som si ho obľúbila. To ako nosil darčeky hlavnej hrdinke bolo také sladké. Bol ešte chutnejší ako hlavný hrdina.
- Leonora začala pracovať v dome zrkadiel (na univerzite), ako knihovnička. Knižnica, v ktorej pracovala bola dosť strašidelná a tie hrozné zrkadlá všade. Keď sa to skĺbilo dokopy aj s tou desivou tajnou chodbou, tak sa mi ježili chlpy. Ja by som tam teda nevliezla. Aj keď tie zrkadlá by som rada videla. Ja ako bývali narcis sa so zrkadlami ešte kamošim a že vraj boli aj starožitné - sem s nimi.
- postáv tam bolo kopec. Spomeniem len také podstatné. Cassie, Dekeho trénerka, stará mama hlavnej hrdinky a jej priateľ, ktorý radil v časopise a mal naozaj výborné rady. Som sa čudovala, že také niečo môže vypustiť z úst chlap. Nie, žeby som si myslela, že chlapi sú blbí alebo čo, ale on naozaj radil výborne. Šerif Ed, ktorý mi prišiel celkom zvláštny. Chvíľu som si myslela, že je to nejaký úchylak, keď pozoroval tú babu ako behá, ale zvláštnym spôsobom bol aj sexy. Myslím si, že trochu sa mu dostať pod kožu a do hlavy a bol by to hlavný hrdina ako vyšitý.
- rozoberali tam aj sestru hlavnej hrdinky, Meredith. Najskôr som si myslela, že je to riadna mrcha, čo len využíva ľudí, chlapov, kradne..., ale keď tam Leonora o nej rozprávala, že ju znásilnili, keď bola malá, že jej matka bola, obalíme to, mala rada mužov, otec sa k nej nepriznal ani ho nepoznala a ešte aj hentak umrela. Bolo mi jej ľúto a bolo pekné od Leonory, že chcela zistiť, kto jej to urobil a prečo. Možno keby mala iné vychovanie a boli by sestry od mala spolu možno by to dopadlo inak.
- vyriešia sa tu vraždy, nejaké sa aj stanú, viac párov sa tu dá dokopy a stane sa tu ešte všeličo iné... Určite odporúčam prečítať si knihu, aj keď by som ju nezaradila medzi knihy, bez ktorých si neviem predstaviť žiť, ale zaradila by som ju ku knihám, ktoré si musíte prečítať a nebudete mať výčitky svedomia, že ste pri hroznej knihe strávili nejaké tie hodinky voľna, lebo hrozná nie je. Takže uvariť si čaj, kávičku a smelo do čítania. Hlavne v takomto upršanom počasí.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...