utorok 10. marca 2015

Barbara Cartlandová - Odsúdení na lásku


Anotácia:
Manželka a dcéra vojvodu z Morecombe nájdu útočisko u grófa de Gamboise. Na jeho zámku prežívajú šťastné dni, ktoré preruší tragédia. Na prianie chamtivého strýka mladú Ivonu čaká osud mníšky. No ani v kláštore neunikne pred strýkovým hnevom, a keď sa jej dobrodinec vojvoda de Sancerre ocitne v ohrození života, jej city sú vystavené veľkej skúške.

O knihe:
original - Tempted to love
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - sa mi páči. Obálky BC mám rada. Sú také jemnučké, chutnučké a táto má aj peknú farbu aj pekné kvietky. Ale originál obálka sa ku knihe veľmi hodí, aj keď teda hlavný hrdina na nej vyzerá ako netvor, ktorý nejedáva. Nejaký je tenký, aj ja mám hrubšie nohy. Ale inak pekná obálka a trefná.

zdroj

Moje pocity:
- ešte februárová kniha, dočítaná posledný deň, takže posledný knižný omeškanec
- ach tá anotácia. V akom kláštore? A akej skúške sú vystavené jej city?
- na začiatku ich otec bil a mala som chuť ho zaškrtiť. Také nervy som na neho mala, že by som ho asi umlátila, keby od neho nezdrhli.
- našťastie sa im od neho podarilo utiecť, ale to šťastie dlho netrvalo. Matka hlavnej hrdinky pri nehode zomrela a ona ostala na svete samá ako prst. Mala síce ešte otca - tyrana, ale uznajte k nemu sa vrátiť nemohla, mala rodinu z otcovej strany - fanatici rovnako ako jej otec a chceli ju zavrieť do kláštora a tá jej tetka povedala mníške, že je klamárka a majú ju biť. Fuchtla jedna. Ďalšia, ktorá mi spravila nervy.
- našťastie sa jej celkom zaujímavo podarilo ujsť a samozrejme bolo tam zase kopec "náhôd", na ktoré sme u Barbary zvyknutí, aspoň ja teda, takže to ma už neprekvapovalo
- s hlavným hrdinom sme sa stretli až v polovici knihy (ale vôbec mi to nevadilo, lebo dej bol zaujímavý) a stále sme nevedeli, ktorý z nich bude hlavný hrdina, ale mne sa nezdal ako hlavný hrdina ani jeden aspoň zo začiatku
- vnútorné hlasy hlavného hrdinu ala Johanka z Arku mi najskôr prišli také trošku trápne a že to do knihy nepatrí, ale nakoniec som sa s nimi zmierila. Veď prečo nie ja verím na všeličo. Ponúklo nám to aj pohľad na vojnu. Ako sa krásne veci, napríklad ako jeho zámok nevyhne vojnovému ničeniu a rabovaniu a aby ho ochránil, teda aspoň to čo sa dá, tak pobalil svoje veci a odniesol si ich so sebou do bezpečia. Len mi bolo ľúto, že nezobral aj služobníctvo, keď vedel, čo sa bude diať, ale tak nemôže byť všetko dokonalé, každý prežiť, všetko sa zachrániť... Svet taký nie je.
- postavy - jej matka, otec, teta, ujo, gróf de Gamboise, služobníctvo, mníška, vojvoda de Sancerre a jeho priatelia...
- prelínala sa tu prítomnosť hlavnej hrdinky a zážitky a rozhovory jej matky s grófom. Bolo to pekné. Niekedy síce mätúce, ale milé a dojímavé.
- veľmi sa mi nepáčila myšlienka, že gróf de Gamboise a jej matka spolu "žili", aj keď on bol ženatý. Možno to bolo v tej dobe normálne (možno aj v dnešnej), ale nakoniec som to prekusla a povedala som si, že láska je láska a je to ich vec.
- na konci bola aj zaujímavá zápletka, kde sa Ivona ukázala ako odvážna žena, aj keď tie jej myšlienkové pochody boli také strašne sladké, že som sa chvíľu aj smiala, čo to čítam za knihy, ale nemôžem povedať na túto knihu nič extrémne zlé. Čítala sa skoro sama. Bola zaujímavá. Síce ala BC, čiže taká jemnučká, slušnučká (aj keď nejaké pikantnosti, tam boli, ale nebola to divočina ako v iných knihách) a také tie náhody, na ktoré si človek u tejto spisovateľky musí zvyknúť, tiež nechýbali.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...