štvrtok 3. júla 2014

Julia Quinnová - Tajné denníky slečny Mirandy Cheeverovej


Anotácia:
Mirandu Cheeverovú už od detstva viaže priateľský cit k Olivii Rudlandovej. A tak len čo obe slečny dovŕšia vek dospelosti, Olivia vymyslí plán, ktorý by z nich urobil príbuzné: Miranda sa má vydať za Oliviinho brata Winstona. Plán má však háčik. Miranda tajne miluje jej staršieho brata lorda Turnera, ktorý je po smrti manželky síce voľný, ale aj nedostupný. Po nevydarenom manželstve totiž Turner o ďalšiu manželku nestojí. Jediným svedkom lásky Mirandy k lordovi Turnerovi je tak naďalej iba jej denník. Pochopí Turner, čo preňho Miranda znamená?

O knihe:
original - The secret diaries of miss Miranda Cheever
- 1. časť zo série o rodine Bevelstoke
Tajné denníky slečny Mirandy Cheeverovej; What happens in London; Ten things I love about you (2. ani 3. časť nie sú preložené do slovenčiny)
obálka - och. Ona nie je zlá, keď si vezmete, že pointa je minulosť, denník a staré knihy bývajú väčšinou zažltnuté, denníky písané rukou. Ale aj tak ma tá obálka odraďovala od čítania. A nemám rada, keď je cez pol strany text - meno autorky, názov knihy. Ale zase vždy to môže byť aj horšie.

Moje pocity:
- páčilo sa mi, že nás autorka hneď na začiatku hodí do situácie, keď sa 10 ročná Miranda zamiluje do 19 ročného Turnera a my s ňou. Ale to je tak, keď niekto vie povedať tie správne slová. Turner bol šikovný už za mlada.
- bála som sa, že to bude normálny denník. Tie nemám veľmi rada. Toto nebol klasický denník, ale príbeh a do toho bolo vsunutých pár denníkových zápiskov. Pekne to dopĺňalo dej. Nebolo to od veci.
- jeho manželstvo bolo teda pekné prekvapenie. Jeho prvá žena bola teda poriadna...
- jej najlepšia priateľka Olivia/Livvy bola síce elegantná ako pravá dáma, ale bola aj bláznivá a to sa mi na nej páčilo.
- to mužské kníhkupectvo bolo pre mňa šok. Netušila som, že existovalo niečo také, že rozdeľovali kníhkupectva na ženské a mužské. Takže žena nemala v mužskom kníhkupectve čo robiť. To bolo hnusné.
- Turner ma niekedy dosť štval, lebo sa správal ako blbec. Aj ju chcel, aj ju nechcel. Najskôr s ňou spal, ale ešte si ju nechcel zobrať a kopec iných veci, ktoré ma na ňom štvali, ale aj keď bol hlupák ako hlavný hrdina bol neodolateľný. Niečo v sebe proste mal.
- páčilo sa mi ako ho Miranda v koči uzemnila, až tak, že ani slova nenachádzal. Tá scénka je podľa mňa úžasná.
- veľa postáv tam nebolo a zamilovaný párik len jeden, ale myslím si, že knihe to neuberá v ničom, lebo tam bolo veľa možných aj nemožných situácii, ktoré sa odohrávali medzi Turnerom a Mirandou a tých pár postáv to tiež pekne dotváralo.
- občas sa mi zdalo, že sa to naťahuje a v strede som sa trochu nudila, ale aspoň to nebolo rýchlo odbité.
- Miranda a Turner si k sebe hľadali dlho cestu, cez prekážky, ktoré si možno vytvárali sami. Autorka nás naťahovala až do poslednej stránky, ale koniec dobrý všetko dobre :)
- ten koniec bol tiež taký čo ja viem aký. Nebol zlý. Dojímavý, ale prišiel mi prehnaný, ale zase prečo by sa také niečo nemohlo stať? A veru, že mohlo, takže beriem.
- a úplný koniec bol aká romantika, aj som si myslela, že sa to stane, ale aj keď som to očakávala bolo to také milé, dojímavé a romantické.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...