streda 2. júla 2014

Ja, akné a kožný

Tento článok si dával pekne načas, ale nebola som si istá, či ho uverejniť a ako a taktiež sa mi nepísal ľahko. Viem krása nie je všetko, ale veď mne nejde ani o krásu (to by som musela na plastiku:P), ale stačila by mi bezproblematická pleť (hustá, nemastná hriva, jemná pokožka na celom tele bez ochlpenia... Pár vylepšení by sa našlo.).
Tak som sa po dllllllllllllllllhom odhodlávaní rozhodla skúsiť šťastie u kožného (asi december-január). Veď čo sa mi také hrozné môže stať, keď pôjdem kožnému a on mi odporúči nejaké dobré mastičky na akné? No čo by sa mi také mohlo stať? Asi všetko.

Dostala som na moju pleť 3 veci.

antibiotiká

- tie som musela jesť 8 dní 1x denne. Potom bola osem dní pauza. Potom osem dní lieky a takto až pokiaľ som ich všetky nepopapala.

vodička (asi nejaká bylinková, lebo tak smrdela) na ráno

- ráno som sa natierala, teda nie celá len pupačiky, akné alebo ako ich nazveme a krásne mi ich vysušovalo. Krásne je myslené ironicky, lebo som bola šupinatá ako nejaký had keď sa zvlieka.

krém na noc

- krém sa môže na tvár nanášať (na akné) vo veľkosti hrášku. Toto som asi trochu preťahovala moja vina. Takže bacha nato. Natierala som si to večer, ale skôr sa mi zdalo, že sa mi cez noc akné rozmnožilo.

A tu už máme moju tvár na začiatku liečby. Nepamätám, či po prvom natretí alebo pred. Myslím, že stav hrozný. Sú aj horšie stavy, ale myslím, že každý takýto stav, či už viac alebo menej je hrozný. Najviac ma trápili asi tie podkožné boláky, ale aj také tie s bielou hlavičkou alebo aj vytláčanie. Ale úprimné ja nemienim behať s tvárou s bielymi nechutnosťami po svete a takisto, keď som si trochu pomačkala ten podkožný, boľavý, tak to bola úľava prestal bolieť, ale zanechával mi tam nechutné fľaky :( Ono to celé znie nechutne.

začiatok liečby

Tak som to začala jedného ešte vtedy krásneho dňa používať a čo sa mi nestalo. Toľko pupačikov či už podkožných alebo normálnych som na pleti nemala ešte nikdy. Boleli. Vyzerali otrasne. Celá som vyzerala ako zrúda. Najhoršie to bolo na brade, lícach. Čelo bolo také občas niekde niečo, ale nie také hrozné.

počas liečby (neviem, ktorý deň)

Mala som chuť revať. Teraz sa mi to už len hnusí. Aby som neobviňovala, len kožného, že čo mi to dal za ohavnosť. Ani krvné testy mi nespravil. Nič. Pozrel na mňa. Predpísal hento. Tak beriem časť viny aj na seba. Po prvé - blbý, veľmi blbý nápad ísť kožnému. Ak by som sa mala rozhodovať ešte raz NIKDY! Po druhé - vytláčala som tie nechutné krátery, ale keď to bolo také nádherné, lebo po vytlačení ma to už tak nebolelo. Proste bolo to citlivé na dotyk a potom zrazu pohodka, jahodka. Po tretie, keď som videla, že mi to nerobí dobre mala som to prestať jesť, natierať. Bože kde som dala rozum?

koniec liečby

koniec liečby

Potom som šla na kontrolu. Prvý krát tam nebol doktor, tak som išla zbytočne. Výhovorka typu nenašli sme vaše číslo, aby sme vám to povedali. Ok, beriem. Vôbec som ho tristo razy nediktovala načo aj. Ja ho tajím.
Keď som sa tam dostavila druhýkrát zistila som, že za objednanie platím 5 €. Kks odkedy je kontrola objednanie? No dobre nech sa tými peniazmi zadrhnú. Ale čo bol vrchol. Pána doktora zastupoval kamarát, takže mi nemohol ani nič predpísať (míňala sa mi mastička na pigment). A ešte lepšie, keď som mu povedala, že som sa po tom ešte viac vyhádzala, že sa mi to zhoršilo, že som to ešte nikdy také nemala a prestala som to používať mi povedal. Tak si to natierajte ďalej už to nemáte teraz neviem či povedal aktívne alebo čo za hovadinu (ale bola som nejako mimo, lebo najskôr pýtajú prachy a potom ma pošlú doktorovi, čo mi nemôže nič predpísať a ani rozumné povedať).
No čuduj sa svete hovado, keď to už neviem ako dlho nepoužívam a kúpila som si kvôli tomu aj BIO krémiky, lebo ostatné čo som mala doma mi vypaľovali do tváre dieru. Tak jasné, že sa mi to zlepšuje.
"Tak si to môžte natierať ďalej." Po tejto vete ma napadlo WTF? Nemáš si doma do čoho pichnúť? Alebo si ma nepočúval? Tak mi dal nejaký leták, že ak to bude zlé, tak mám skúsiť tú liečbu (Moja liečba akné systémovým izotrefinoínom). No to nemyslíš vážne, že si dám od niekoho kto mi po.ebal pleť zase niečo nabulíkať. Konečná. Aby som nezabudla, tak mi oznámil, že tie jazvičky čo mám na pleti mi tam už ostanú. Mala som problém, aby som nerevala, tak som sa len priblblo usmievala. Ale doma ma napadlo, či nemyslel moje jazvičky po znamienkach. Dúfam, ale neverím tomu. Aj keď pri tom čo vypustil z úst je dosť možné, že si pomýlil jazvy po znamienkách s tými po akné. Netuším.

Aspoň v lekárni ma slečna v ten deň potešila, keď mi dala nejaké vzorky z Biodermy a Eucerinu. Čo som nečakala, ale niekedy sa stačí opýtať tej správnej osoby a je to tam.

Čo z toho vyplýva? Kožnému si pôjdem už len pre môj krémik na pigmentu (možno) a na každoročnú kontrolu znamienok, ale nič iné od neho už nechcem. A to som nepovedala ešte ostatné pikantné zážitky z toho dňa, ale musím si uchovávať aj nejaké súkromie a že som aspoň jemne normálna :D

Máte niekto skúsenosti s touto "liečbou"? Tiež ste boli také blbé a vytláčali si to? Čo by som poradila slečnám, ktoré sa rozhodujú, či kožný či nie? Neviem, ale viem čo by som poradila sebe v deň, keď som tam išla: "Otoč sa a odkráčaj. Milujem každý jeden tvoj pupačik a vždy to môžem byť aj horšie."

Nehovorím, že som proti kožnému, ak niekomu pomôže paráda, ale za mňa už určite nie. Ešte by som chcela vyskúšať kozmetičku, ale aj pred tým mám rešpekt. Tak uvidíme kedy sa k nej dokopem.

Majte krásny deň, aj keď vaša pleť ho možno nemá, ale to nevadí ako sa hovorí vždy to môže byť aj horšie, tak nepokúšajte osud a na google je veeeeeľa rád ako bojovať s akné a niekedy si myslím, že rozumnejšie ako od "odborníkov".

Prajem krásny deň a dúfam, že ste tento článok s mojimi omáčkami prežili :)

PS: Aby som nezabudla po pár mesiacoch som si dala tvár ako tak dokopy, ale teraz mám tiež také nejaké divoké obdobie, ale nie také ako s pomocou kožného, ale také ako pred kožným. Som lenivá sa fotiť. Stačia už tieto strašidelné fotky, ale toto nie je také strašidelné, ale asi pol roka som sa dávala dokopy a asi som minula niečo čo mi pomáhalo alebo nasadila niečo čo mi nepomáha. No čo v kozmetike sa ešte tak úplne nevyznám.

4 komentáre:

  1. No ja som bola tiež u kožnej, dala mi jeden krem a taku zvlastnu vodu, bohuzial si uz nepamatam ako sa volali. Pokial som to pouzivala aj to pomohlo ale tiez sa neda povedat o nejakych zázrakoch. Hlavne si myslim, ze je dolezite nasjt si dobreho kozneho, ibaze vacsina je bohuzial hrozna. Momentalne skor prechadzam tiež na bio kozmetiku, teda skor oleje a vacsinou to na moju pokozku posobi omnoho lepsie ako nejaké iné bezné kozmetické vyrobky. Ale ta voda co som mala od koznej by sa mi celkom zisla, bola naozaj doba, len je na predpis. A co sa týka jaziev, no ja ich mám po akne dost a vobec nemiznu a ked sa mi urobi nejaka podkozna piaga-vyrazka, mam o jazvu naviac :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tak dlhý a pekný komentár. Potešil ma :) A prajem, aby si našla niečo, čo ti pomôže a už nebude žiadne akné a ani nové jazvičky.

      Odstrániť
  2. ja som tiež tak chodila ku kožnej, len skúšalam, či niečo zaberie, vždy otázka pomohlo?...a tak napísala niečo iné, nakoniec mi dala krém s nejakou vodičkou, krém som si mala nechať posobiť cez noc, a ráno pleť vyčistiť vodičkou, keď som na druhý deň od používania vyzerala ešte bojovnejšie.,..a mama zhodnotila, že mi to len zbytočne rozdrážďuje, vykašlala som sa na to a viac tam nepáchla, veľmi dobrý je však na akné tea tree olejček, určite ho môžem odporúčať, na čistenie Jarischova voda, ale napr. ja som z nej mala na začiatku pocit, že mi boľaký zaceluje, proste treba pleť vyčistiť až pokým je tampón čistý a až potom nakrémovať. Teraz mám pocit, že mám po nej čistejšiu pleť. A na umývanie Sébium Moussant od Bioderm. Tiež mávam také podkožn boľáky ako ty, takže ťa viem plne pochopiť!.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, že ja som to skúsila len raz. Asi by ma porazilo, aby na mne robil kožný pokusy. Aj raz je dosť. Takže si urobila dobre, že si počúvala mamu. Ako sa hovorí mama vie všetko :) To poznám hlavne, keď niečo hľadám a neviem nájsť. "Mama, kde mám..." a mama vždy vie. Takže to, že mama vie všetko je fakt pravda.
      Tak ja som si už konečne tea tree olejček (Dr. Muller) kúpila, ale teda smrdí príšerne a bolí ma z neho hlava. Takže musím pohľadať nejaký s "príchuťou", keď tento miniem. Mama povedala, že to smrdí ako tie čínske smradľavé mastičky, čo predávajú a teda má pravdu, ale teda nevšimla som si, že by mi nejak pomáhal (asi to chce viac času), ale tú dvojitú tyčinku z oriflame s tea tree čo som mala tak tá mi pomáhala, len už sú tam také zbytky, že sa to zle nanáša a vždy si dám aj z tej hnedej strany :/
      Ďakujem za tip. Tu Jarischovu vodu a Biodermu skúsim vygooglim a strčiť do wishlistu. tiež ďakujem za pekný komentár :)

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...