utorok 12. marca 2013

Konštantín Horecký - Barónova čierna perla

Anotácia:
- Historický román o šťastí, láska a nenávisti.
V okolí Banskej Štiavnice bol jeden muž zastrelený a druhý ranený. Nevôľa miestnej komunity prerástla do prejavov odporu, ktoré úrady brutálne potlačili. Išlo o vraždu, alebo o provokáciu s cieľom vyvolať nepokoje, ktoré by boli vhodnou zámienkou na tvrdé represívne kroky? Vládne úrady prípad komisionálne prešetrujú a dve mladé ženy pritom bojujú o svoju životnú lásku.



O knihe:
- historická románová novela
- Kniha je o skutočnej historickej udalosti - Hontianskeho procesu z roku 1782. Bolo pri ňom nespravodlivo popravených štyridsať Cigánov, ktorí sa pri mučení priznali k vražde dvoch uhorských šľachticov.

Moje pocity:
- Nebola som si istá, či mám napísať recenziu o tejto knihe, pretože z nej mám zmiešané pocity. Nakoniec som sa rozhodla, že stojí za povšimnutie, takže ju tu musím spomenúť.
Keď som túto knižku začala čítať, myslela som si, že ju zhltnem za necelý deň. Nejako som sa ale prepočítala. Dva týždne mi trvalo sa ňou prehrýzť. Nešlo o to, že by bola kniha nudná, ale jazyk alebo štýl akým bola písaná mi nesadol. Bol pre mňa taký zvláštny a ťažko sa mi čítal. Musím povedať, že obsah je zaujímavý. Kniha sa na začiatku venuje Márii Horváthovej, matke hlavnej postavy. Opisuje ako otehotnela a čo sa potom s ňou stalo. Keď sa dostaneme k hlavnej hrdinke Márii Terézii Andrássyovej a jej priateľke Julke Rigovej začína byť dej zaujímavý. Rieši sa tam cigánska problematika a taktiež láska oboch hrdiniek. Mária sa zahľadí do baróna Julietta Esterházyho a Julke sa zapáči kapitán Martin Karel. Hrdinky musia vyriešiť problémy ohľadom popráv nevinných ľudí, a tiež otázku svojich citov. Zaujímavé čítanie, aj keď pre mňa je to taký priemer.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...