štvrtok 14. októbra 2021

Jane Featherová - Violette


Anotácia:
Všetko zlé je na niečo dobré...
V okamihu, keď mladučkú Cecile Penhallanovú prepadnú španielski zbojníci, netuší, že vďaka tomu nájde svoju životnú lásku. A podobný osud postretne po rokoch aj jej temperamentnú dcéru Tamsyn, ktorú kvôli fialovej farbe očí a krehkej postave prezývajú La Violette - Fialka.
Dobrodružný život, ktorý viedli Tamsynini rodičia, zanechal na nej nezmazateľné stopy. Jej neskrotná povaha a zmysel per spravodlivosť ju nútia pomáhať španielskym povstalcom v boji proti Napoleonovi. Jedného dňa sa dostane do zajatia, z ktorého ju vyslobodí plukovník Julian Saint Simon - ale len preto, aby jej znalosti mohli využiť Angličania. Vzápätí sa rozkrúti kolotoč udalostí, pretože Tamsyn nie je ochotná stať sa poslušnou figúrkou na šachovnici mocných mužov. Práve naopak, je pripravená využiť ich slabosti...
O knihe:
original - Violet
- 6. časť zo série - Séria "V" - Heart´s Folly:
Venus; Virtue; Vixen; Velvet; Valentine; Violette; Vanity; Vice
obálka - ku knihe sa hodí, ale mne sa nepáči
dej sa odohráva - Pyreneje; 1792; Elvas (Portugalsko); Badajoz; Madrid (Španielsko); Tregarthan; Londýn (Anglicko);1812

Moje pocity:
- ? - 2. august 2020
- anotácia ma odradila. Nie je zlá, ale už to, že sa tam spomína najskôr osud jej matky, takže som čakala, že budem čítať najskôr o jej rodičoch, potom o nej, tak to ma nelákalo. Potom to vojnové obdobie. To je niečo, čo ja nemusím. Túto knihu som tak dlho odkladala, že som si povedala, teraz alebo nikdy a som rada, že som si ju prečítala. Bola dobrá.
- začiatok  nebol zlý, len mne sa nepáčil :D Hovorím najskôr sa prológ venoval jej rodičom, čo bolo krátke, ale aj tak nemám rada, keď sa človek s niekým milým zoznámi a ten potom zomrie. Dobre, je to život, ale toto je skôr kniha ako život a pri knihe si chcem oddýchnuť a všetci musia žiť a musia žiť šťastne až do smrti, len tí zlí môžu umierať :P alebo keď už musia zomrieť nech ich poznám iba z opisov a nie ešte zaživa.
Ďalšou vecou, čo mi vadila bola hneď prvá kapitola a stretnutie veliteľa, plukovníka, majora... Vojnové prostredie mi nerobí dobre na moje slabé nervy :D Ale keď som dala knihe šancu, tak po pár stranách (kapitolách) ma dostala a presvedčila, že ani takéto prostredie na čítanie nemusí byť zlé.
- čakala som od knihy skôr niečo v zmysle, že ona im bude počas vojny pomáhať a on sa do nej zamiluje, lebo bude odvážna, múdra a pekná, ale kniha ma celkom prekvapila, vedela som, že Tamsyn pôjde po Julianovi, ale že až takto. Chcela od neho, aby ju zaviedol k jej rodine, ale podľa mňa za tým bolo niečo viac ako len to, že ich chcela spoznať. Tipujem to na pomstu alebo niečo podobné.
- a s,x na prvých stránkach a potom to iskrenie a príťažlivosť ďalej. Ani to nebolo zlé, len to bolo prekvapivé, teda aspoň na začiatku
- dej sa točil hlavne okolo Tamsyn a Juliana, ale bol tam aj jej ochranca Gabriel s manželkou, jej strýko, jeho sestra s manželom, Wellington (vrchný veliteľ anglickej armády) a kopec vedľajších postáv
- myslím si, že autorka ukázala, že La Violette je bojovníčka po otcovi, ale Tamsyn má v sebe niečo aj po matke (La Violette = Tamsyn)
- mám rada, keď sú v knihách cudzie slovíčka, keď sa to tam hodí. Sem sa to hodilo, ale mala by som to rada aj s vysvetlivkami na konci. Čo ktoré slovíčko znamená. (Nie všetky mi šli vygoogliť.)
- dialo sa tam toho dosť. Tamsyn nám ukázala svoju bojovnosť, odvahu, ale občas sme ju pristihli aj v slabých chvíľkach. Bolo to pekné, ale teda dosť som bola zvedavá, čo sa stane, keď Julian zistí, že ho využívala a jej úmysly neboli najčestnejšie, ale hlavne som bola zvedavá ako sa do nej zamiluje, kedy a ako to zistí...
- keďže Tamsyn chcela (musela) zapadnúť medzi anglickú aristokraciu, tak sa musela naučiť všetko ako dáma. Ako sedieť, jazdiť na koni, ako sa správať, ako rozprávať... Bol to zaujímavý pohľad na život bohatej dámy v tej dobe. Fakt to bolo z časti asi aj týranie.
- páčilo sa mi, čo všetko sa tam dialo. Nebolo to len o jednom hlavnom príbehu, ale autorka ako keby do nás hádzala ďalšie a ďalšie príbehy, ale stále niečo zaujímavé, veselé alebo aj smutné. Bolo toho dosť. Človek sa pri čítaní nenudil.
- musím povedať, že ani pri tom, keď sa živelná Španielka pokúšala pomáhať hanblivej Angličanke som sa nenudila
- páčila sa mi vynaliezavosť Tamsyn a jej prevedenie Aladinovej komnaty. To si jednoducho musíte prečítať. Možno to stojí aj za vyskúšanie, ale neviem. Toľko drahokamov nemám.
- páčilo sa mi, že on ju volal Iskerník a ona jeho plukovník. Mám rada takéto prezývky. Z časti je to romantické, z časti je to prekáravé, keď to tomu jednému na začiatku trochu vadí.
- kniha sa mi páčila, aj napriek tomu, že bola vojnová a vedela by som jej niečo vytknúť. Užila som si ju a môžem ju len odporučiť.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...