pondelok 23. decembra 2019

Sandra Brownová - Biela horúčava


Anotácia:
Sayre Lynchová sa po samovražde mladšieho brata Dannyho vracia domov do Lousiany, hoci si prisahala, že tam už nevkročí. Znova sa ocitne v spleti intríg svojho tyranského otca, ktorý spolu so Sayriným starším bratom ovládajú jedinú továreň v meste. Čo je však horšie, najali si nového právnika Becka Merchanta - muža, ktorý má vlastné tajné plány. Polícia zistí, že Danny bol v skutočnosti zavraždený, a vtedy Sayre začína bojovať s rodinou - i vášnivými citmi k Beckovi.
O knihe:
original - White hot
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - z knihy som mala pocit, že hlavná hrdinka má dlhšie vlasy. A baba na obálke je aj nejaká mŕtvolne biela. Ale ten chlapík - tieň a tá "zlievareň" sa mi na obálke páčia, ale nejaká výhra to nie je.
dej sa odohráva - Destiny (Louisiana); New Orleans; tuším tam bol nejaký rok, ale nevedela som ho vyhľadať, takže tipujem, že blízka minulosť

Moje pocity:
- 13. - 22. november 2019
- našla som, že Hallmark natočil podľa knihy aj film. Ešte som ho nevidela, ale určite si ho chcem pozrieť.
- Sandru Brown mám rada. Hlavne jej  "detektívne" knihy. Toto je určite jedna z jej lepších kníh.
- Sayre (celú knihu som sa pasovala s čítaním jej mena) príde domov na pohreb svojho brata, ktorý spáchal samovraždu, ale tam zistí, že ho vlastne zabili a tak chce ostať v meste, kde sa narodila a žila až kým sa nezistí, kto to bol. Podozrieva aj svojho brata, keďže v ich rodine sú vraždy niečo normálne. Teda čo sa týka jej otca a jej brata.
- začnem asi s jej otcom. Pri ňom som mala hrozne zmiešané pocity. Z jednej stránky to bol riadny h...jzel. Ľudia v jeho továrni pracovali ako kone, zarábali nie moc veľa a ani bezpečnostné predpisy sa tam nedodržiavali. V ich zlievárni nikdy nebola núdza o nehody. Neboli až tak často, ale nikdy ste nevedeli kedy nejaký vážny úraz príde, či sa stane vám alebo vášmu kamarátovi a či bude smrteľný alebo vám "len" odtrhne nejakú časť tela. Na druhej strane mi ho bolo strašne ľúto (SPOILER), keď bol malý chlapec, tak jeho otec nebol vzdelanec a nemal ani poriadnu prácu, tak sa potĺkali z miesta na miesto až raz skončili na jednom mieste, kde to už s nimi vyzeralo nádejne a tam ho zabili, lebo jeho šéf si myslel, že mu ukradol peniaze a tak ho zbil (vlastne len raz mu vrazil) a zabil ho. On chudák pri tom bol. Všetko sa však ututlalo a on skončil v decáku :( To je dosť veľká trauma na celý život a to som vám nenapísala ako to s ním bolo ďalej a čo spravil s vrahmi svojho ocka. Dokonca aj potom čo sme zistili, čo spravil hlavnej hrdinke, svojej vlastnej dcére som ho nenávidela, ale aj ľutovala zároveň.
- jej brat Danny bol v tom celom chudák nevinne. Toho mi bolo z celej knihy asi najviac ľúto a čakala som na konci, či to nebol nejaký omyl a on sa zjaví z čista jasne a bude živý.
- Chris, jej druhý brat bol teda riadny záchod. Nemám o ňom ani čo povedať, to si jednoducho musíte prečítať sami.
- celý čas som bola zvedavá, kto zabil ich brata Dannyho. Podozrievala som Chrisa, aj toho druhého zloducha, čo sa tam potuloval a dokonca aj Dannyho snúbenicu, takže som čakala, koho nakoniec odhalíme ako zloducha, či to bude úplne niekto iný alebo niekto z nich.
- Beck bol síce príťažlivý hrdina, ale celkom zloduch na mňa (či?). Mala som problém sa s ním nejako vžiť, obľúbiť si ho. OK. Bol síce ich právnik a robil za nich dosť špinavej práce, ale na druhej strane Chris bol jeho kamarát, tak možno mu to bol dlžný. Neviem, čo v tom bolo (teda ja viem, ale vy ešte nie, takže by bolo dobre si to prečítať :P). Mala som trochu problém, čo si mám o tomto hrdinovi myslieť. Je dobrý, je zlý? A prečo tie zlé veci robí?
- postáv tam bolo veľa, to sa mi páčilo, aj keď sem tam som mala už v menách mišung. Hlavne tých, ktorých odpratali a policajtoch...
- páčil sa mi Sayrin ex priateľ. Podľa mňa keby ich jej otec nerozdelil, tak brutálne, tak by to s ním tak zle neskončilo a nebol by z neho skrachovaný opitko, ktorý robí obyčajného strážnika. Dával mu toľko polien pod nohy, že to chudák asi vzdal a skončil ako skončil, ale bola som zvedavá ako to s ním dopadne a či sa pozviecha alebo ostane taký, aký je.
- koniec bol teda riadne bláznivý. Neuveriteľný. Som len zírala.
- kniha určite stojí za prečítanie a myslím si, že aj viackrát. Prvýkrát si to pekne užijete v nevedomosti a druhýkrát budete rozmýšľať nad súvislosťami, ktoré už viete a všímať si aj iné detaily... Touto zlátaninou slov som chcela povedať, že by som sa raz rada ku knihe vrátila a prečítala si ju znova. S tým, čo už viem.
- kniha by si zaslúžila možno aj 5 pusiniek, ale niečo to také šmrncovné, to také ONO mi tam chýbalo. Neviem, čo by to malo byť, ale tu to nie je a možno je len to nevidím. Ale ak by som sa mala rozhodnúť, tak na opustený ostrov ju neberiem, aj keď je fakt veľmi dobrá, ale dych mi nevyrazila. Možno na konci, ale to je málo.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...