sobota 21. decembra 2019

Johanna Lindseyová - Muž iba pre mňa


Anotácia:
Amanda a Marian Latonové sú jednovaječné dvojčatá, no povahou sú rozdielne ako deň a noc. Amanda je krásna, ale nepríjemná, Marian je milá, avšak svoju krásu skrýva, lebo iba tak sa môže chrániť pred sestrinou žiarlivosťou. Po nečakanej smrti ich bohatého otca odchádzajú na ranč k tete Kathleen. Tam sa zoznámia s príťažlivým Chadom Kinkaidom, ktorý sa Marian ihneď zapáči. Ale ako každého iného muža, aj Chada najprv očarí Amandina krása. Čoskoro si však uvedomí, čo sa skrýva za Marianiným nepekným zovňajškom a že práve ona je žena, s ktorou chce byť. Podarí sa mu však presvedčiť ju, že je preňho jediná?
O knihe:
original - A man to call my own
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - čo vám budem hovoriť, chalanisko, z originál obálky vyzerá lepšie. Tá naša baba má pekné vlasy, ale inak je obálka :/ To čudné dievčatko na pozadí a ten starší pár vpredu. Nejak jej nechápem.
dej sa odohráva - Haverhill (Massachusetts); Texas; niečo po roku 1870

Moje pocity:
- 11. - 12. november 2019
- Amanda bola teda riadna mrcha. Bola som zvedavá ako to autorka spraví. Ostane taká krava až do konca alebo sa zázračne zmení? Ak sa aj zmení, tak tá zmena by musela byť riadna a aj poriadne neuveriteľná.
- Marian - chápala som všetky jej dôvody prečo zo seba robila škratu, ale pripadala mi ako silnejšia osoba než jej sestra aj inteligentnejšia, takže to mohla vyriešiť nejako inak, ale ok. Beriem to tak, že bola veľmi dobrá duša a nechcela, aby jej sestra ubližovala ďalším gentlemanom, ktorí by sa do nej zahľadeli a nevšímali by si ju.
- začiatok bol trochu zvláštny. Ocitli sme sa na pohrebe ich otca. Na pohrebe, na ktorom nikto nesmútil, ale koniec bol ešte divnejší. To mi padla sánka a hlavne aj kvôli koncu dostala kniha toľko pusiniek. Ten ma fakt zmasakroval.
- Amanda a Marian museli po smrti ich otca odísť k ich tete, ktorú roky nevideli. Možno, keď boli veľmi malé, takže spolu nemali žiadny vzťah, žiadne kontakty. Nič moc pre obe strany.
- chudák ich teta. Tú som ľutovala, lebo som čakala aké peklo jej bude robiť Amanda len, aby mohla odísť späť domov, keďže podmienkou ich otca bolo, aby sa ich teta o ne postarala a dedičstvo dostanú až keď si nájdu muža, ktorého im teta schváli. Amanda sa chcela domov dostať za každú cenu, tak dá sa povedať, že "zviedla" Chada, o ktorého mala záujem jej vlastná sestra a ona o tom veľmi dobre vedela. Riadna mrcha.
- ale ani Chad v tom nebol nevinne. Celý čas kukal po Amande, tak sa potom nemohol čudovať, že Marian ustúpila, lebo si myslela, že chce jej sestru a nie ju.
- bol to trochu zamotaný blázninec. Z časti sa mi to páčilo. Príbehy dvojičiek mám rada, ale z časti mi to prišlo také divné.
- Marian mu nedokázala až do úplného konca povedať pravdu. Jej sestra klamala až sa jej z úst prášilo. Neviem fakt to bolo celé akési čudné.
- a teraz pár veci v skratke (niečo som aj chcela viac rozpísať, ale nemala som chuť sa tejto knihe nejako extrémne venovať a pitvať ju):
- ich teta sa mi páčila. Bola síce tak viac kovbojka ako dáma, ale obľúbila som si ju
- otec hlavného hrdinu bol tiež zaujímavý
- zažili sme tam aj zápletku. Teda dve (možno až štyri).
- postáv tam bolo celkom dosť (cca okolo 10)
- bolo to také trochu ala divoký západ, aj keď baby boli skôr dámy z "Anglicka" a nie z Americkej divočiny
- kniha to bola pekná, aj keď niektoré tie situácie boli skôr na smiech a nie vtipné
- páčilo sa mi, že Marian pekne kreslila a spisovateľka to aj zakomponovala do deja (teda do zápletiek)
- aj to ako tam opisovala autorka vzťah otca s oboma dvojičkami bolo fajn. Jednu mal radšej ako druhú, teda čo sa týka lásky. Jednu zbožňoval a všímal si ju ako jedinú na svete a druhú ako keby ani neexistovala, ale aspoň peniaze obom rozdeľoval spravodlivo. Aspoň väčšinou.
- páčili sa mi všetky vzťahy v knihe, skoro všetky postavy, jedna zápletka bola celkom zaujímavá, ale vyvrcholenie bolo geniálne. To som si zapamätala asi viac ako čo bolo na konci s hlavnými hrdinami.
- kniha stojí za prečítanie. Nie je to to najlepšie od tejto autorky, ale nie je to ani zlé. Len by som sa s Johannou nespoznávala cez túto knihu. Má aj oveľa lepšie knihy. Ak po nej siahnete neoľutujete, ale ani nebudete skákať a jačať od radosti.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...