streda 20. februára 2019

Spotrebovaná kozmetika až doteraz

Už dlho sme tu nemali nič kozmetické. Teda okrem prečítaných kníh už na blogu toho veľa nebýva. Takže dnes si dáme kozmetiku, čo sa mi podarilo nazbierať doteraz. Niektoré veci som sem nechcela dávať. Povyberala som len to o čom sa chcem zmieniť. Sú tu aj dosť staré veci, o ktorých som nestihla ešte napísať. Je tu hlavne prírodná kozmetika, ale nájdu sa tu aj nejaké neprírodné veci.



Purity Vision - ružová a levanduľová voda
- obe vody mám rada, obe vody mojej polovičke smrdia (popravde aj mne, ale viem si nato zvyknúť). Kupujem ich väčšinou na notine, lebo tam mi prídu najlacnejšie a dajú sa tam kúpiť tieto veľké fľaštičky. Rada by som skúsila aj iné harmanček, mäta... Neviem niečo nové, ale tieto sú najlacnejšie a vyhovujú mi.

Soaphoria - Herbaphoria - maska a čistič
- vzorku som dostala už dávnejšie k nákupu a teda :* musela som si ju kúpiť. Potom som si ešte kúpila Chillophoria a zase túto Herbaphoriu. Obe masky sa mi páčia. Keď sa nezanedbávam a používam masku aspoň 1-2x do týždňa, tak mám pleť celkom peknú. Nehovorím. Určite to je aj o strave a starostlivosti, ale táto maska je naozaj dobrá a akné ako keby potláčala / liečila. Proste pomáha mi. Možno nie je najlacnejšia, ale stojí zato a celkom dlho vydrží. A hlavne je pre lenivcov. Nemusím nič miešať. Nanesiem, čakám, zmyjem, som kočka :D

Modrá púpava - medovková kvetinová voda
- bola dobrá, ale znovu by som si ju nekúpila. Prišla mi drahá :/ Ale musím pochváliť obal. Vyzerá luxusne. Taktiež veta Pleť ako kvet znie nóbl.

Modrá púpava - olej na problematickú pleť
- na tento olej som bola veľmi zvedavá, ale bol drahý, takže som si radšej kupovala iné a len slintala. Nakoniec som sa buchla po vačku a popravde nestojí to zato. Mojej pleti zázračne nepomohol. Mala som omnoho lepšie obyčajné oleje. Je mi to ľúto, lebo Modrá púpava mi je sympatická a oleje som začala používať práve vďaka výhre ich olejov.


Soaphoria - oleje milujem
Hroznový - ten bol naozaj ľahký na pleť, ale príliš si nepamätám aký bol, ale asi ho vyskúšam znova
Ricinový - tiež si ho nejako nepamätám, ale zdá sa mi, že bol príliš mastný. Nevstrebával sa tak dobre ako ostatné oleje.
Malinový - kúpila som si ho hlavne na opaľovanie, ale nakoniec som ho viac používala na pleť a celkom sa mi páčil
Mrkvový - som zabudla odfotiť, ale ten mi vyhovoval zatiaľ najviac a zdá sa mi, že som mala aj najlepšiu pleť po ňom


Urtekram - face and body lotion men
- kúpila som ho môjmu chlapovi, ale tomu tak smrdel, že ho nepoužíval a musela som si ho zobrať ja. Najskôr som ho používala na pleť, lebo sa mi minul olej a bola som lenivá si objednať ďalší (skôr som nemala chuť vyberať si veci, ktoré si kúpim a na ktoré nemám :D). Na pleť to nie je bohvie čo aspoň nie pre mňa, tak ho teraz domíňavam na telo a to máte počuť fuj, čo to tu smrdí :D No čo nebolo to najlacnejšie hádam to nevyhodím.

Balea urea fusscreme
- toto je už taká staršia vecička u nás, ale keď to priateľ pravidelne používal, tak mal super chodidlá aj kolená a teraz som to začala používať ja na päty, lebo sa mi nejako začali sušiť. Naozaj je to veľmi dobré na suché miesta, ale treba to pravidelne používať.

SoBio - micerálna voda
- neviem ako funguje na vodeodolný make-up alebo na silnejší make-up, ale čo sa ja raz za čas jemne namaľujem, tak mi vyhovuje, ale viac by mi vyhovovalo menšie balenie, lebo toto už mám aj po záruke :( Ale ja sa maľujem minimálne :/

Savon - medovka - telový olej
- vonia úžasne. Buď som ju vyhrala alebo dostala ako vzorku už si nepamätám. Pozerala som si, že by som si kúpila veľké balenie, ale to balenie nie je až také veľké ako je drahé :/ Takže teraz nič a toto si šetrím, ale určite si ho musím kúpiť vo väčšom balení, lebo sa mi naozaj páči. Vyjdete zo sprchy, neutriete sa, ale hneď sa naolejujete a potom máte chuť sa stále hladkať, ale to by už bolo asi na inú hodinu. Asi až po 22:00.


Dulcia - zinková mastička
- toto je úžasná vec. Večer som naniesla na akné a ráno tam nebolo, ale nie srandujem, ale bolo vidno, že to akné ako keby potlačilo / vyliečilo. Bol to naozaj zázrak, ale dosť veľký, takže sa mi skôr pokazil ako som ho minula. Keďže sa mi už zlepšila pleť, tak som ho tak veľmi nepotrebovala, ale keby predávajú menšie balenie, za lepšiu cenu, tak si ho určite kúpim, lebo takto mi to príde ako vyhodené peniaze, keď viem, že by mi stačila len polovica. Určite túto mastičku môžem odporučiť všetkými 20 prstami (nohy aj ruky - nie som mimozemšťan).


Salt of the earth - deodorant v spreji
- toto je už moje asi 3 balenie. Skúšala som všeličo možné a toto mi vyhovuje zatiaľ najviac. Nesmrdím ako tchor, čo sa mi v poslednej dobe stáva dosť často. Potiť sa potím, ale myslím si, že to nie je až také zlé. Parfumované som ešte neskúšala. Tento bez vône mi vyhovuje. Cena je síce trochu vyššia, ale stojí mi to  zato.

Savon - krémový dezodorant
- vyhrala som ho, tak som sa potešila, že vyskúšam niečo nové bez investovania (inak by som si ho nekúpila, čo ak by mi nevyhovoval, zbytočne vyhodené peniaze). Zo začiatku sa mi fajn natieral bol taký krémový. Teraz je dosť tuhý a musela som ho oškrabkávať nechtom. Vôňa je celkom príjemná, ale s potením moc nepomáha a ani s mojim smradom. Je to o niečo lepšie, ale aj tak páchnem ako tchoriček. Po čase mi prišlo nanášanie hrozné. Po nanesení som si musela umývať ruky a to sa nie vždy dá. Ešte je tam polovica balenia.

Ponio - pazúch - deodorant pomaranč a eukalyptus
- chcela som skúsiť niečo iné. Ospevovaný pazúch mi prišiel ako super voľba. Minula som asi polovicu, lebo som sa presviedčala, že ho musím míňať a Salt of the earth som si schovávala, aby som tento míňala. To, že mi príliš nepomáhal pri potení nevadí. Smrdkať som už tak veľmi nesmrdela, ale to nanášanie. Najskôr som musela namočiť deodorant alebo seba a potom som ho až mohla nanášať, aby lepšie fungoval a naozaj to týmto spôsobom najlepšie účinkovalo. To ma tak príšerne nebavilo. Mojej ex koleginke vyhovoval. Kupovala som jej ho potom aj ako darček, ale iný. Ale teda za mňa nie.


Alverde - penové tužidlo
- vôňa pekná, ale tuženie nič moc

Balea - gél na holenie
- všetky tieto baleacke gély na holenie sú super a kupujem si ich stále dokola, len s obmenou vône. Táto je celkom fajn. Predtým som mala takú s nanukom na obale a tá voňala úžasne.

Natura Siberica - mydlo
- ja som ho používala ako telový sprcháč. Nebolo to zlé, ale ani bohvie ako dobré. Ďakujem už si neprosím.

Mineral Beauty System - levanduľový sprcháč
- nič moc vôňa. Nuda v sprche. Je to lepšie ako nič, ale nabudúce by som chcela niečo lepšie.


Infian natural hair care - shikakai a mäta
- myslela som si, že to bude zázrak na moje mastné vlasy a bol. Mastili sa mi ešte viac. Dokonca som dostala aj lupiny. A keď už bolo mydla dosť málo, tak sa mi rozpadlo a dosť na prd sa s ním vlasy umývali. Nie ďakujem.

Soaphoria - Šťastie - prírodný parfém
- milujem vôňu šťastie, ale toto tak nevoňalo. Naprd sa to nanášalo (teda, keď to porovnávam s vôňami v spreji) a vôňa nevydržalo príliš dlho a asi ju ani nikto necítil. Len keby si privoňal k mojej ruke alebo krku.

Lavera - zubná pasta
- nie je zlá a vyhovuje mi asi viac ako tá predtým, ale potrebovala by som niečo, čo by mi trochu aj bielilo zuby a táto pasta to nie je, ale svoj účel - umytie zubov splní.

Mylo - balzám na pery
- buchla som sa po vačku a kúpila som si tento krásny balzám (aspoň obalom), ale teda mala som tie peniaze radšej minúť inde. Čakala som, že to bude pery farbiť viac, ale nevadí to by som dokázala prežiť. Ale to že bohvie ako nepomáhal mojim perám a ešte mi na nich nechávala aj nejaké divné čierne čiastočky, čo v ňom boli, takže bez zrkadla sa používať nedal, ak ste nechceli vyzerať ako debil (ja som tak vyzerala, lebo zrkadlo sa mi rozbilo a to čo som si chcela kúpiť už nemajú, tak si hľadám niečo pekné do kabelky). Skôr mi to prišlo ako peeling na pery ako balzám. Poriadny kus mi tam ešte ostal a ani to vysúvanie nebolo bohvie čo. Celé zle :(


Ponio - ichtamol - šampúch pre problematickú pokožku
- zdá sa mi, že mierne vysušuje vlasy, takže na každodenné používanie to nie je a keďže na stavbe som si potrebovala umývať vlasy každý deň, tak smola. Striedala som ho aj s iným šampónom. Vlasy sú po tomto šampóne krásne nadýchané, takže som sa do toho zamilovala, ale dosť ma štve, že ten účinok nie je dlhodobejší. Vydrží len deň umytia na druhý deň to je zase naprd.Umývať si vlasy raz alebo 2x do týždňa je môj sen, ale zatiaľ mi ho nesplnil ani jeden šampón.


Urtekram - rasul šampón
- mala som už asi dve balenia a musím pochváliť, že na tom poslednom už nebol papierový papierik vzadu - po slovensky, ale nejaký umelý a pevný, takže sa mi po pár umytiach nezmýval a nerobil bordel a môžem si info čítať aj neskôr. Vlasy krásne nadvihne od pokožky hlavy, ale výdrž je na mastných vlasoch najviac deň, s prižmúrenými očami tak dva a to je pre mňa ešte stále málo, keďže tak často som lenivá si umývať vlasy (pokiaľ nechodím na stavbu), tak potom ich nosím aj v gumičke.


Urtekram - eucalyptus - zubná pasta
- priateľ ju odmietol používať a ani mne nebola najpríjemnejšia, ale chcela som skúsiť niečo iné. Niečo prírodné. Lavera mi zatiaľ vyhovuje s pastami viac.


Nasonex
Coldastop - nosová roztoková instilácia
- toto nie je moc kozmetické, ale veľmi mi to vyhovovalo, tak si to tu chcem nechať ako takú pripomienku. Odporučila mi to nosno-ušno-krčná, lebo mi dosť pri chrípke/nádche krváca nos. Najskôr si dám Nasonex a keď mám noštek čistý, tak si dám tesne pred spaním Coldastop, aby mi to zjemnilo noštek zvnútra alebo tak niečo. Vonia to ako ihličie, Vianoce, les. Nasonex je ževraj jemnejší ako iné nosové spreje, takže sa dá používať o niečo dlhšie. Dúfam, že netrepem. Ale viem, že tieto dve vecičky mi dosť vyhovovali a kúpim si ich znovu, aj keď na tom druhom sa mi rozpadla fľaštička a vytiekol mi na stôl, lebo som ešte aj do neho ťukla.


Rada by som rozoberala kozmetiku častejšie. Dokonca aj dekoratívku, ale nemám nato. Kozmetiku si kupujem tak 2x do roka a len to najnutnejšie, lebo peniaze radšej miniem na knihy alebo na oblečenie alebo na niečo iné. Keďže milujem prírodnú kozmetiku a tá nie je najlacnejšia, ale už sa jej nevzdám. S pleťou mi urobila zázraky. Ešte stále mám akné (keby nie som krava a stravujem sa zdravšie, viac pijem čistú vodu a nevytláčam si beďáre, tak by to bolo dokonalé), ale už je to omnoho, omnoho lepšie. Na mastné vlasy som si ešte nič zázračné nenašla, ale s prírodnou kozmetikou som taká nejaká spokojnejšia. A najlepšie ak má ešte aj nejaké obaly, ktoré sa dajú vrátiť alebo nejako využiť alebo sú papierové, či sklené.

Máte skúsenosti s niečim z týchto veci? Máte pre mňa nejaké odporúčanie na mastnú pleť a vlasy? Dúfam, že sa Vám článok páčil a neunudil Vás. Pekný deň slniečka :)

2 komentáre:

  1. Preboha, toľko kozmetiky?? Je to naozaj potrebné? Okrem toho, že vytváraš zbytočný odpad, ani tvoje telo a pokožka nepotrebujú toľko sajrajtu. Na mysli mám hlavne tú neprírodnú kozmetiku. Prírodná je ok, ale aj tam ti stačí prírodné mydlo, maska, JEDNA pleťová voda, krém, niečo na vlasy, napr. šampúch, prírodný kondicioner, pastu. Nie preboha 27 výrobkov! Nehovoriac o tom, že filozifia používania kozmetiky bez chémie, je absolútne ale absolútne zbytočná, ak na seba zároveň dávaš chémiu. Osprchujem sa prírod.mydlom, ozviežim pleťovou vodou bez chémie, dám si krém na tvár bez chémie a drb ho do toho kilo chémie v ostatných 20 výrobkoch......aký to má zmysel? Načo používaš prírodnú kozmetiku teda? V každej druhej vete píšeš "je to drahé, je to lacné, je to moc, ušetrila som, atď". Nemám nič proti šetreniu, ale znieš ako žgrloš. Robíš blogy o kozmetike? Tak píš o počasí, tam neminieš ani cent. Nehovoriac o tom, že ak by si si nekupovala zbytočné výrobky, ostali by ti prachy na tie skutočne potrebné. A nemusela by si viac písať vety ako je čo strašne drahé a ako si sa mega plasla po vrecku.....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naposledy som robila spotrebovanú kozmetiku v roku 2016. Myslím si, že odvtedy už pomaly prechádzam na prírodnú kozmetiku, ale podľa mňa nemá zmysel vyhodiť veci, čo nie sú prírodné a kupovať si len prírodné. Hlavne, keď niečo dostanem. Snažím sa kupovať už len prírodnú kozmetiku, ale naozaj to nie je najlacnejšia záležitosť aspoň pre mňa. Asi som aj žgrloš, lebo mojou prioritou sú knihy. U mňa na poličke sa nachádza dajme tomu 20 kozmetických vecí, ak rátam zubnú pastu, šampóny... Ja tej kozmetiky veľa nepotrebujem, takže naozaj nemám ani chuť vyvaliť za niečo prachy a potom zistiť, že mi to nesedí a nútiť sa to používať len kvôli tomu, že to nebolo najlacnejšie. Toto kozmetický blog nie je. Ja som závislák na knihách, takže peniaze miniem radšej na knihy ako na iné veci, ale keď sa nájdu zvyšné korunky plesknem sa po vačku a doprajem si. Ale ak si mám vybrať medzi kozmetikou a knihami. Knihy forever. Tieto kozmetické články sú z väčšej časti pre mňa, aby som vedela, ktoré veci som používala, ktoré mi sadli a ktoré nie. 90% článkov mám o knihách a tieto sú len také doplnkové. A keďže toto je minutá kozmetika cca za rok, tak si nemyslím, že je to také zlé. Sú ľudia, ktorí dokážu vypatlať 20 a viac produktov za mesiac a ja som toto minula za cca rok. Nevidím na tom nič zlé.
      Momentálne sa v mojej kozmetike nachádza 90% prírodných veci, ale zase nemám problém používať aj nejakú tú chémiu. Viem, že to nie je bohviečo, ale nikdy sa nemienim stať fanatikom: "Len prírodná kozmetika a nič iné!", "Zabi bobra zachrániš les!" a podobné veci. Je to síce pekné, ale človek si v tom musí nájsť to svoje, aby sa necítil, že mu to nie je príjemné. Viem, že používanie gélov na holenie nie je dobré pre prírodu a asi ani pre moju pokožku (ale zatiaľ som nenašla niečo, čo by mi vyhovovalo viac). Viem, že vraziť peniaze do prírodnej kozmetiky a potom si dávať na seba chémiu v podobe dekoratívky tiež nie je bohviečo (ale maľujem sa asi tak raz za tri mesiace, aj to len keď idem na nejakú oslavu). A to už nehovorím o vložkách, ktoré používam. Ale v niektorých veciach mám rada komfort a momentálne sa ich nehodlám vzdať. Možno raz, ale zatiaľ sa cítim, že robím niečo pre seba aj pre prírodu a aj keď to nie je stopercentné, nezastrelím sa. Dúfam, že sa v tom postupne budem zlepšovať. Som to ja :) ale ďakujem za komentár :)

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...