utorok 4. decembra 2018

Nora Roberts - Modrá georgína


Anotácia:
Stella Rotchildová sa po tragickej smrti manžela rozhodne začať svoj život odznova. Ako nadanej manažérke sa jej podarí získať prácu snov v záhradníckom centre Rosalindy Harperovej. Spolu s prácou ponúka Roz Stelle a jej dvom synom aj strechu nad hlavou vo svojom krásnom rodinnom sídle. Stella je spokojná, nájde tu porozumenie a priateľstvo, spozná zaujímavého muža, no jej šťastie akoby niekomu v dome prekážalo...
O knihe:
original - Blue Dahlia
- 1. časť zo série Záhrada:
Modrá georgína, Čierna ruža, Červená ľalia
obálka - páči sa mi. Dominantou je tam hlavne kvet a žena - oko a vlasy. Fakt pekná.

Moje pocity:
- október 2018
- úryvok zo zadnej strany knihy:
V tú noc, s hlavou plnou duchov a otázok, sa jej snívalo o dokonalej záhrade, v ktorej v strede húževnato kvitla modrá georgína.
Burina je rastlina, ktorá vyrastá na nesprávnom mieste.
Počula hlas vo svojej hlave, a nebol to jej hlas.
"Správne. Správne," mrmlala. "Ale keď je taká krásna. Silná a životaschopná."
To sa teraz iba taká zdá. Ale ak zostane, všetko zmení. Ovládne, pokazí, čo si vytvorila. Obetuješ to všetko pre jednu očarujúcu kvetinu? Kvetinu, ktorá zahynie pri prvom mraze?
"Neviem." Hľadela na záhradu a šúchala si plecia, aby sa uvoľnila. "Možno by som mohla zmeniť koncept. Vytvoriť z nej nosný bod záhrady."
Zahrmelo a obloha stmavla, stála v záhrade presne ako kedysi večer za búrky v kuchyni.
A zachvátil ju žiaľ ako vtedy, akoby ju ktosi bodol do srdca.
Cítiš to? Chceš to zažívať znova? Podstúpiš iba pre ňu tú bolesť?
"Nemôžem dýchať." Od bolesti klesla na kolená. "Nemôžem dýchať. Čo sa to so mnou deje?"
Pamätaj si to. Mysli na to. Mysli na svoje úbohé nevinné deti a odrež ju. Vykop ju. Kým nebude neskoro. Nevidíš, ako sa chystá zobrať slnko ostatným? Nevidíš, ako okráda ostatné kvetiny o svetlo? Krása môže zabíjať.
Prebrala sa a od chladu sa zachvela. Srdce jej bilo ako na poplach proti bolesti, ktorá ju zobudila.
A pochopila, že nie je sama, dokonca ani v snoch.
- som nesmierne rada, že som túto sériu začala čítať od prvej časti. Knihy sú síce každá o inej žene, ale pekne na seba nadväzujú hlavne čo sa týka rodinného ducha. Od začiatku až po koniec sa to tam rieši, vyšetruje a je to fakt jedna kniha za druhou ako jeden príbeh. Takže na preskačku by to už nebolo vončo.
- posledné knihy som mala nejaké ducharinove. Neviem, čo sa to so mnou deje, ale dobre mi to padlo. Taký maratón duchov.
- po prečítaní celej série môžem povedať, že táto kniha sa mi páčila najviac
- príbeh je o Stelle, matke dvoch synov, ktorá stratila manžela a hľadala novú prácu u Rosalindy Harperovej, majiteľky záhradníctva. Okrem jej príbehu sa tu odohráva aj príbeh harperovskej nevesty. Je to duch, ktorý "straší" u Rosalindy v dome už celé roky a je to celkom zaujímavé, lebo spolu s hrdinkami rozplietame záhadné okolnosti jej smrti, prečo tam ostala a chodí deťom spievať uspávanky... Je to naozaj zaujímavé. Páčilo sa mi to.
- popritom všetkom sa k Rose nasťahuje jej "sesternica" Hayley, ktorá je tehotná a sama ako ten prst (prst v nose? lebo neviem kde by bol prst sám)
- je tam veľa postáv, úžasné opisy ich práce, kopec názvov kvetov, zaujímavosti o rozmnožovaní rastlín. Proste parádna séria.
- okrem hlavných hrdinov a ich príbehu, ktorý bol fajn, lebo Logan ukazoval Stelle okolie a prežívali všelijaké zážitky a z dvoch ľudí, ktorí sa nemohli na začiatku vystáť, tak vznikol pekný pár - rodinka, keďže aj jej synov bral ako svojich a z toho tam boli tiež vtipné príbehy, keď ich zobral so sebou do práce...
- páčil sa mi taktiež Dávid, Rosalindin "adoptívny" syn, bol homosexuál, vždy mal poruke nejaké jedlo a nápoje a bol sympatický
- mám rada, keď sú knihy hlavne o dvoch hrdinoch, ich láske a trochu prelínané niečím iným, ale táto séria bola povedala by som hlavne príbeh o ženách, o vzniku ich priateľstva, o duchovi, o práci a to všetko prepletené láskou. Nebolo to všetko len o ich láske a dalo by sa povedať, že na ich stretnutie a vzťah sme si museli počkať, ale aj takéto knihy sa mi páčia. Keď majú určitú hĺbku, zaujímavosť a hlavne také pevné vzťahy priam až rodinné medzi skupinkou dá sa povedať cudzích ľudí.
- len v krátkosti vám poviem niečo o hlavných hrdinoch. Stella bola puntičkárska, šikovná manažérka. V práci jej to naozaj šlo. Bola rozumná matka. Dalo sa s ňou stotožniť.
Logan bol dosť dobrým záhradným architektom. Zo začiatku mi prišiel nepríjemný, arogantný, ale to bolo asi len tým, že ho Stella a jej novinky v jeho zabehnutej práci rozčuľovali, ale postupom času ste si ho museli zamilovať. Rozhovory medzi nimi boli vtipné, romantické, veselé... Také prekáravo príjemné.
- neviem, či ešte niekedy po tejto sérii siahnem, ale to len kvôli tomu ich duchovi

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...