utorok 11. decembra 2018

Nora Roberts - Červená ľalia


Anotácia:
Po tom, čo sa Stella vydala, v harperovskom rodinnom sídle spolu s Roz žije slobodná matka Hayley s dcérkou Lily. Duch zvaný harperovská nevesta sa čoraz častejšie zjavuje v Hayleyinej spálni, prevteľuje sa do mladej ženy, dokonca hovorí jej ústami. Priateľky začínajú tušiť, že musia o živote a najmä smrti záhadnej ženy zistiť viac, lebo jej duch inak panstvo nikdy neopustí. Rovnako vyjde najavo, že tejto úlohy sa bude musieť zhostiť práve Hayley...

O knihe:
original - Red lily
- 3. časť zo série Záhrada:
Modrá georgína, Čierna ruža, Červená ľalia
obálka - pekná, živelná. Hayley som si predstavovala inak, ale kľudne mohla vyzerať aj takto.

Moje pocity:
- november 2018
- úryvok zo zadnej strany knihy:
"Cítila som vôňu ruží, ale v mojej fantázii boli ľalie a teraz tam boli ruže a svetlo. Jeho ruky boli iné - mäkké a hladké. Ruky zámožného človeka, áno, to som si myslela. Myslela som na to, že jeho žena by neurobila to, čo som robila ja, a že preto prišiel za mnou. Ako keby mi platil. Cítila som svoje vlasy a videla som ich. Dlhé, blonďavé a kučeravé. Videla som ich, keď mi padli do tváre, nie akoby som to sledovala, ale akoby som to všetko sama robila. Bola som to ja. A videla som ho. Jeho tvár."
Otočila sa k stolu a ukázala na Reginalda. "Jeho tvár. Miloval sa so mnou, videla som jeho tvár."
Po chvíli ticha Roz prehovorila. "Nemyslím si, Hayley, že je na tom niečo čudné, ak sa ti v mysli splietli tie veci dokopy. Všetci trávime veľa času uvažovaním o tých ľuďoch, snažíme sa všetko pospájať. Vieme, že bola jeho milenkou, vieme, že mu porodila dieťa, takže vieme, že mali spolu sex. A pokiaľ ide o ňu, môžeme predpokladať alebo minimálne špekulovať, že to bol, aspoň čiastočne, akýsi druh dohody."
"Vieš, aké máš v tele pocity, keď máš s niekým pomer. Fyzicky. Nemám na mysli vzrušenie, keď snívaš o sexe, ale to, ako sa fyzicky cítiš, keď si s chlapom. Ja som nebola so žiadnym, odkedy sa narodila Lily, ale ty sa pamätáš, aký je to pocit. A tak som sa cítila, keď som sa prebudila, alebo keď som sa z toho prebrala, Roz. Cítila som vôňu tých ruží. Viem, ako vyzeralo jeho telo."
- na túto časť som sa tešila najviac. Hayley a jej vzťah s Harperom ma neskutočne zaujal. Od prvej knihy to medzi nimi iskrilo a dúfala som, že sa s nimi stretnem v druhej časti série, ale smola. Aj tak nebola kniha taká dobrá ako som čakala. Povedala by som, že ma trochu aj sklamala a prišla mi najslabšia zo všetkých troch kníh.
- vzťahy medzi všetkými hrdinami boli úžasné. Opisovanie ich práce a kvetov bolo zase pekné a poriadne, ale ten vzťah medzi Hayley a Harperom mi prišiel nejaký rýchly. A to s harperovskou nevestou bolo riadne divné. To ako sa prevteľovala do Hayley mi prišlo dosť strašidelné. Trochu také psycho pre mňa.
- SPOILER! ten záver, čo zistili o harperovskej neveste bolo fúha, desivé. Myslím si, že keby to vedeli od začiatku mali by problém nechávať s ňou deti osamote. Síce sa mi ten duch zdal od začiatku v pohode a zaujímavý, ale často bola útočná a strašidelná. Myslím si, že to už bolo dosť na hrane, že by im dokázala ublížiť a občas som rozmýšľala, či by nebolo lepšie ju aj nejako vystrnadiť z domu, dať ho vysvätiť alebo niečo. Ale potom by sme nezistili, čo sa jej stalo a ako jej treba pomôcť, takže sme sa jej nemohli lent ak zbaviť.
- čakala som ten vzťah medzi Harperom a Hayley trochu iný, takže ma to jemne sklamalo, ale moja chyba
- celú sériu môžem určite odporučiť. Je nie len o romantike, ale aj o pátraní po duchovi, teda o jeho minulosti, aby sa ho mohli zbaviť, ale tiež o ľuďoch, ktorí si k sebe postupne našli cestu a stala sa z nich zaujímavá partička priateľov až rodiny.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...