štvrtok 27. februára 2020

Jennifer Blake - Radosť a hnev


Anotácia:
Júlia Bullardová, dcéra známeho amerického režiséra, sa postupne prepracúva k špičke filmového priemyslu. Práve nakrúca v močariskách Lousiany finančne veľmi náročný film, ktorý jej buď prinesie uznanie, alebo ohrozí jej kariéru. Ako skutočná umelkyňa sa Júlia snaží verne zachytiť svojráznu krásu bujnej prírody tejto časti Spojených štátov a bohatej kultúry Cajunov, potomkov francúzskych osadníkov. Usiluje sa o realistické zobrazenie ich života, a preto sa snaží získať pre spoluprácu Reya Tabaryho, odvážneho a záhadného Cajuna, s ktorým sa zoznámila za dramatických okolností. Júlia zisťuje, že ju tento muž začína priťahovať aj ako ženu. Nevie si však predstaviť, ako sa láska k Reyovi dá zladiť s jej prácou a spôsobom života. Podľahne jeho čaru a odváži sa okúsiť radosti skutočnej, vášnivej lásky...
Pri natáčaní filmu sa však stane niečo nepredvídané - všetkých rozruší séria strašných nehôd, ktoré ohrozia dokončenie filmu. Júlia pátra po ich nebezpečnom pôvodcovi a len vďaka Reyovi sa jej podarí o vlások uniknúť smrti...

O knihe:
original - Joy and anger
- nemala by pochádzať zo žiadnej série, ale našla som ju v zbierke troch kníh z prostredia Louisiany, takže by to nejaká "séria" kníh mohla byť:
Láska a dym; Radosť a hnev; Holding the Tigress (pôvodný názov Tigress)
obálka - originál obálka s tou dvojicou vyzerá super. Naša skôr tak komunisticky (blbý názov), ale proste tak staro, ale aj tak sa mi páči a rovnako na mňa pôsobila aj kniha.
dej sa odohráva - New Orleanse a blízke močariská (Lousiana); povedala by som, že blízka minulosť. Obdobie, keď bola moja maminka mladá alebo v puberte. Pripomína mi to také časy.

Moje pocity:
- 26. - 29. december 2019
- kniha ma zo začiatku veľmi nelákala, ale nebola som sklamaná. Veľmi sa mi páčila. Dej mi neviem prečo pripomínal film Krokodíl Dundee. Ako keby to bolo nakrúcanie toho filmu. Ale to bol len taký môj pocit.
- páčilo sa mi to prostredie. Dosť nezvyčajné. Jediné, čo som z prostredia Louisiany videla a veľmi dobre si to pamätám bola Princezná a žaba (krásna rozprávka). Takže to bola pre mňa taká zmena.
- bolo cítiť z tej knihy jej vek, že to bolo písané v rokoch, keď sa nahrával Dallas alebo niečo také. Pripomínalo mi to hrozne to obdobie. Neviem, ale mala som z toho taký pocit, ale príjemný pocit. Páčilo sa mi ako bola kniha napísaná.
- dej mi prišiel trochu dosť drastický. Vražda, pokus o vraždu, niekoľko pokusov o vraždu, zastrašovanie... Zloduch ma celkom prekvapil.
- na Júlii sa mi nepáčilo, že mala frajera a aj hlavného hrdinu. Nemôžeš mať naraz oboje. Teda môžeš, ale mne sa to nepáči. Ale inak sa mi páčila jej práca. Bola režisérka. A aj keď musela žiť s nálepkou dcéra známeho amerického režiséra, tak sa jej s tým darilo bojovať. Aj keď ten koniec, že musela "bojovať" o réžiu s otcom. Ale to si prečítajte sami.
- Rey sa mi ako hlavný hrdina páčil, odvážny, sympatický, bohatý a aj tajomný. Aj keď neviem čo si mám myslieť o tej jeho prezývke Potkan močarísk. Neprišla mi veľmi sympatická, ale keď sa v nich tak dobre vyznal, tak to bol asi skôr kompliment.
- ich prvé stretnutie bolo pre niekoho iného možno zaujímavé, ale mňa nejako extra nenadchlo. Mohlo byť viac sexy, dlhšie. Nejaké viac šmrncovné.
- jeho teta, Tine, bola taká sympatická postavička. Ju si človek musel jednoducho obľúbiť. Taká príjemná, staršia matróna. Som veľmi rada, že bola v knihe.
- občas ma zabíjali tie dlhé pasáže opisov (bez dialógov), ale neboli až tak zlé napísané, len ich tam bolo na mňa dosť veľa
- postáv tam bolo dosť. Od hercov až po obyčajných ľudí. Niektoré postavy mi boli sympatické, niektoré menej.
- prostredie bolo veľmi pekné a kniha sa neodohrávala len na jedno mieste. Mali sme aj menšie výlety.
- niečo mi v recenzii ešte chýba. Niečo by som ešte napísala, ale vlastne neviem ani čo, takže už len posledná veta a končím.
- bolo cítiť, že je to napísané, tak "staršie", ale aj tak sa mi to veľmi páčilo, až na nejaké drobnosti, preto len 4 pusinky

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...