štvrtok 20. februára 2020

Amanda Quicková - Tajomstvo prsteňa


Anotácia:
Mladá vdova Lavínia Laková a jej partner Tobias March spolu riešia nielen prípady záhadných úmrtí, ale aj svoj netradičný ľúbostný vzťah.
Vo vidine spoločne strávených vášnivých nocí príjmu pozvanie na zámok lorda Beamonta. Už v prvú noc sa však namiesto Lavínie zjaví pri dverách Tobiasovej komnaty Aspasia Grayová, snúbenica Zacharyho Ellanda, jeho bývalého spolupracovníka. Vystrašená Aspasia ho prišla požiadať o pomoc, pretože na prahu svojho domu našla tajomný prsteň, ktorý podľa legendy zanechával po sebe zloduch, prezývaný Memento Mori.
Keďže Lavínia dorazí k Tobiasovi práve v okamihu, keď objíma svoju vyľakanú návštevníčku, urazená ujde. Len čo sa Tobiasovi podarí Aspasiu uchlácholiť, navštívi Lavíniu v jej izbe, aby jej všetko vysvetli. Keď sa zdá, že už nič nestojí v ceste dlho očakávanej náruživej noci, desivý výkrik spoza okna ukončí ich ľúbostnú hru.
Lavínia a Tobias sa rozhodnú zistiť, čo sa stalo. Ich podozrenie, že ide o vraždu, však nehrá do kariet ich hostiteľovi, ktorý ich vypoklonkuje zo svojho sídla. Ale to by neboli Lavínia a Tobias, keby ich to odradilo od pátrania. Popri vyšetrovaní si však nájdu čas aj na lásku...
O knihe:
original - Late for the wedding
- 3. časť zo série Lake a March:
Vášnivý vzdor; Tajomstvo náramku; Tajomstvo prsteňa
obálka - pekná. Ten prsteň je super, ten sa tuším dosť podobal, ale to jej triko, či čo to má navrchu oblečené sa mmi nepáči, aj keď je veľmi nevidno, ale inak som spokojná.
dej sa odohráva - zámok neviem presne kde; Londýn; roky neviem, ale je to historický román

Moje pocity:
- 17. - 24. december 2019
- anotácia celkom pekná. Aj keď toho dosť prezradila, ale len z pár prvých stránok. Takže to zaujalo, ale zároveň nič veľké neprezradilo. Síce som podľa nej čakala niečo novšie a práve som nemala chuť na nič historické, ale nevadí. Kniha bola fajn a nebola úplne historická. Hlavní hrdinovia pracovali ako "detektívi" a nebola to typická kniha o šľachticoch (ktoré mám veľmi rada, len mi teraz chutilo niečo novšie)...
- najskôr si prečítam knihu a potom zistím, že je to posledná časť série a že knihy na seba zrejme nadväzujú :D Tuším, že sa vraciam k svojim zlozvykom (dobre, tuším som o ne ešte neprišla, ale no a čo:P Mám sa rada, taká aká som :D ). Poľahčujúcou okolnosťou je, že nemám doma ani jednotku ani dvojku (keď toto píšem, tak ju už mám), ale som zvedavá ako ich potom budem čítať, ale tak hádam zabudnem na túto knihu a potom si s nimi spravím reprízu a budem už vedieť ako to skončí :D Trochu ma to mrzí, ale čo už. Ale je to aj ich chyba, keby to dajú na obal knihy, že tretia časť, tak by som po nej zrejme nesiahla, ale viem používať aj google, tak neviem kde bol problém. Asi v mojej lenivosti.
- musím povedať, že to bola dobrá kniha. Páčil sa mi príbeh, pátranie po vrahovi, to ako to skončilo... Bolo to zaujímavé. Dokonca som sa aj ja potrápila. Všetci boli podozrivý a zase som neuhádla koniec. Ale vôbec mi to nevadilo, lebo to bolo veľmi dobré a ten koniec bol úžasný. Dokonca mi bol ten "Memento Mori" aj sympatický. Hrozne. Ja viem, ale ak by ste si knihu prečítali, tak by bol sympatický možno aj vám.
- bolo tam cca 10 takých hlavných postáv. Aj mŕtvych, aj živých, aj takých, ktorý sa tam len spomínali. Ale nebol v nich nejaký bordel. Každá z postáv bola niečím zaujímavá. Aj keď to bolo len niečo maličké.
- začiatok knihy ma hneď dostal:
Prvý náznak nepríjemnej skutočnosti, že jeho starostlivo pripravený plán na dnešný večer je zrejme odsúdený na neúspech, si Tobias March uvedomil, keď vošiel do chodby a predo dverami svojej izby našiel stáť Kleopatru.
"Dočerta," zašomral si popod nos, "veď Lavínia mala kostým Minervy!"
Dlho očakávaná vízia vášnivej noci, strávenej v pohodlnej posteli s milenkou a príležitostnou obchodnou partnerkou Lavíniou Lakovou sa začala zahmlievať.
(neviem, či vás, ale mňa to zaujalo)
- Lavínia bola fajn hrdinka, ale mňa až tak veľmi neokúzlila. To jej hypnotizovanie mi prišlo čudné. Možno keby si prečítam predošlé časti, tak ju beriem inak, lebo by sme sa s ňou zoznámili, ale neviem. To si len namýšľam, ale to je vcelku jedno aké boli predchádzajúce knihy, lebo aj v tejto, ak sú hrdinovia dobrí, tak majú byť poriadne opísaní, aby sa do nich človek zamiloval, obľúbil si ich...
- Tobias ako hlavný hrdina. Čo ja viem. Vdovec, ktorý spáva s vdovou. Je zabezpečený. Má vlastný dom, aj príjem. Tak prečo ju nepožiada o ruku, ale hľadajú si každú voľnú chvíľu a každé voľné miesto, kde by si mohli užiť ako pubertiaci? Prišlo mi to zvláštne ako keby to nemyslel vážne? Ale nakoniec sme sa dozvedeli prečo to tak bolo.
- Emeline, neter Lavínie a Anthony, brat Tobiasovej manželky tam boli tiež jednou z hlavných dvojíc. Celkom zaujímavý mladý párik na spestrenie, aj keď viac ma asi zaujal ten tajomný vedec a čo sa nakoniec z neho vykľulo. Áno, podozrievala som ho z toho, že je vrahom. Ale na moju obhajobu nebol jediný podozrivý u mňa.
- ostatné postavy spomínať nebudem. To by bolo veľa rozoberania. Toto boli také tie top najzaujímavejšie pre mňa. Nehovorím aj tá ženská, ktorá sa mu objavila pri dverách bola zaujímavá a tiež podozrivá, ale nikto tam nebol nejako extra viac zaujímavý pre mňa. Pre príbeh aj áno, ale pre mňa boli títo také hlavné postavy.
- kniha bola dosť aj o vzťahoch. Medzi rôznymi postavami. Takže to nebol len vzťah medzi dvomi a tam sa to skončilo.
- bolo to také zaujímavé pátranie po vrahovi/vrahoch spojené s vášnivými chvíľkami medzi hlavnými postavami - Lavínia a Tobias a takým nežným mladým vzťahom medzi Emeline a Anthonym. Nechýbali tam opisy ako prebieha pátranie, sledovanie, lašovanie v cudzích domoch...
- ale bolo tam zase niečo také, čo mi tam chýbalo. Niečo, čo vás ku knihe pripúta a musíte ju jednoducho prečítať hneď inak sa nedá. Aj keď máte veľa práce, ale nájdete si čo najviac času. Táto kniha bola síce veľmi dobra, ale také TO niečo jej chýbalo.
- odporúčam si knihu prečítať, ale ako poslednú časť zo série nie opačne :P

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...