utorok 25. februára 2020

Kat Martinová - Vianočné hodiny


Anotácia:
Teddy Sparks mal na Vianoce len osem rokov. Bol veľmi malý na to, aby chápal zmätok, ktorý okolo neho nastal v malom michiganskom mestečku Dreyerville. Nevedel ešte oceniť zázrak, akým v skutočnosti tie Vianoce boli.
Uvedomoval si jedine to, že chce kúpiť nádherné viktoriánske hodiny vo výklade Tremontových starožitností ako darček pre svoju starkú Lottie Sparksovú, ktorá sa zúfalo usilovala nájsť mu domov, prv ako sa z neho stane sirota.
Teddy netušil, že pri snahe získať hodiny stretne Sylviu Wintersovú a Joea Dixona, kedysi zaľúbený pár, ktorý sa túži preniesť cez minulosť. Nevedel, že sa spriatelí so susedmi Floydom a Doris Culverovcami, dvoma ľuďmi usilujúcimi sa vzkriesiť svoje dávno mŕtve manželstvo. Netušil, že títo ľudia mu naplnia Vianoce čarom a nádejou, že láska jeho priateľov mu zmení život a on navždy zmení ich svet.
Autorka, bestsellerov Kat Martinová vytvára nezabudnuteľný, inšpirujúci sviatočný príbeh o porušených sľuboch vykúpených láskou, príbeh o odvahe a sile, ktorý nás bude sprevádzať ešte dlho po prečítaní knihy.
O knihe:
original - The Christmas clock
- 1. časť zo série Dreyerville:
Vianočné hodiny; A song for my mother (u nás asi nevyšla)
obálka - aj keď je obálka jednoduchá, ale ku knihe sa hodí. Nepamätám si, či sú to presne nie isté hodiny, ktoré sa spomínajú v knihe, ale to by mi až tak nevadilo. Za mňa sympatická obáločka. Originál obálka je tiež pekná.
dej sa odohráva - Dreyerville (Michigan), 1994

Moje pocity:
- 24.12.2019 (to bola taká blbosť čítať si ju na Vianoce, ale keďže Vianoce trávime s priateľom každý so svojimi rodičmi, tak som bola sama a povedala som si, že konečne by som si túto knihu mohla prečítať a kedy keď nie na Vianoce, keďže sú to Vianočné hodiny, ale to bol taký omyl, tak som pri nej rumázgala. Radšej som si mala prečítať niečo veselšie, ale neľutujem. Skôr som si to však mala prečítať niekedy skôr ako na Štedrý deň.)
- anotácia ma popravde veľmi dlho odrádzala od knihy. Nezaujala ma. Myslela som, že príbeh bude hlavne o malom chlapcovi, ktorý potrebuje domov a síce to tak bolo, ale nebolo to tam jedine, čo sa rozoberalo, aj keď toto bolo také najhlavnejšie.
- ale aby som začala od začiatku (aj keď tých začiatkov tam bolo viac). Jednou z prvých veci je, že Teddyho stará mama má Alzheimera a pomaly začína zabúdať. To by nebolo až také zle keby nemala na starosť svojho malého vnúčika, ktorého jej po čase zoberú a ktorého si nebude pamätať. Bože, toto bolo samo o sebe tak strašne smutné. Takže chudiatko stará pani sa bude musieť postarať o to, aby mu našla dobrý domov a snažiť sa bojovať/vysporiadať so svojou chorobou najlepšie ako sa dá. Toto je len jedna z línii.
Ďalšou tiež nie moc veselou časťou knihy sú Sylvia a Joe. Už na škole sa do seba zamilovali a mali sa brať, ale zrazu Sylvia z ničoho nič odišla. Samozrejme, že sme sa dozvedeli, aký mala nato dôvod a čo sa s ňou stalo. To bolo tiež smutné, ale dozvedeli sme sa, že Joe z toho dosť vystrájal a dokonca aj niekoho zabil, aj keď to bola nehoda, ale musel si to odsedieť a to bol jeden z dôvodov prečo si len tak nemohol malého Teddyho adoptovať, ale pekne postupne k tomu sa dostanem neskôr.
A poslednou dôležitou dvojicou boli manželia Doris a Floyd. Obaja sa mali ešte veľmi radi, ale už to bolo medzi nimi také o ničom. Floyd trávil všetok svoj voľný čas vo svojej dielničke a Doris bola buď v práci alebo tvorila svoje malé dielka. A aj keď sa snažili nejako rozdúchať ich vášeň a blízky vzťah, tak im to nejako nešlo. Mysleli si, že sa zrejme jeden o druhého už tak nezaujímavú a že každý by mal rád ten svoj pokoj. Ale keďže tak to vôbec nebolo, tak sme sa s nimi museli nejako dopracovať k tomu, aby sa oni dvaja dopracovali k tomu, že sa milujú a radi by trávili viac času spolu. Nebolo to také jednoduché ako to vyzerá.
- v knihe sa muselo vyriešiť kde skončí Teddy, či sa dá vzťah medzi Sylviou a Joeom do poriadku a taktiež či dokážu Floyd a Doris nejako zachrániť svoje manželstvo. Aj keď sa mi všetky páry milovali, ale ako dokážu prejsť cez prekážky, ktoré im stáli v ceste? A neboli teda malé.
- myslela som si, že chlapca si budú chcieť adoptovať Sylvia a Joe spolu, ale keďže ich vzťah sa do takého štádia ešte nedostal a chlapec potreboval domov, tak sa toho ujal Joe, ktorý si ho veľmi obľúbil a sympatie boli obojstranné, ale aké nádeje mal chlap s jeho minulosťou a bez ženy? Správne. Všetko sa tam pekne vyriešilo, ale to si už musíte prečítať sami, keďže je kniha tenká, tak ani ja sa nebudem veľmi vykecávať. Aj tak som toho už prezradila viac ako dosť.
- kniha bola taký lepší priemer. Za prečítanie stojí, ale 4 pusinky dostala hlavne kvôli tomu ako ma rozrevala. Kniha je možno tak slabšie napísaná. Dobrá, ale taká nejaká jednoduchá. Bolo to pekné a strašne dojemné, ale tiež tomu niečo chýbalo. Inak tam toho bolo dosť a bolo to dobré. Len nie úplne také top.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...