utorok 19. novembra 2019

La Vyrle Spencerová - Hazardná hra


Anotácia:
Agatha, modistka v malom kansaskom mestečku, bojuje s veľkou vervou proti prišelcovi Scottovi, ktorý si otvoril v jej susedstve krčmu. Ostrie ich vzájomnej nevraživosti otupí spoločná starostlivosť o sirotu Willyho, ktorá napokon spojí aj ich osudy.
O knihe:
original - The Gamble
- 1. časť zo série Touches the Heart of America (nájsť názov série bol vážne tvrdý oriešok):
Hazardná hra; Endearment; Odpustenie
obálka - najviac sa mi páči asi tá prvá obálka z odkazu vyššie, kde je jeho dom, ale aj naša obálka nie je na zahodenie
dej sa odohráva - 1880-81; Proffitt; White Springs; Waverley

Moje pocity:
- od neviem kedy až do 30. septembra 2019
- čakala som trochu inú knihu a celkom ma prekvapilo, keď som čítala o "divokom západe". Trochu mi to pripomínalo doktorku Quinnovú. Kniha ma zaujala. Bolo to také iné, aj čo sa týka posteľných scén. V tejto knihe si ich moc neužijete (dá sa povedať vôbec). Hlavná hrdinka je od začiatku až po koniec panna, ale zase je to také iné. Bola fakt taká nevinná, čistá dušička. V niečom možno aj naivná, ale páčila sa mi. Dokonca mala chromú nohu, čo sa u hlavných hrdiniek často nevidí, aby mali nejakú vadu. Aj to bolo zaujímavé. Kniha spájala viac vecí, ktorým neholdujem. Napríklad aj cigary, hazardné hry... Ale aj tak sa mi páčila. Asi aj preto, že bola iná ako knihy, ktoré som zvyknutá hltať jednu za druhou.
- Agathu mi bolo ľúto. Nemala rodinu. Mala síce Violet, priateľku, kolegyňu, ale povedala by som, že aj tak bola opustená, sama. Snívala o takých obyčajných veciach, ako večer pripraviť večeru pre manžela a deti, vešať plienky a podobné hlúposti, ktoré môžu byť pre človeka, ktorý ich v živote vykonáva nudné až otravné, ale jej práve toto chýbalo.
- mala síce chromú nohu, ale to jej nezabránilo, aby bola majiteľkou klobúčnictva a aby bojovala proti alkoholu, krčmám, hazardným hrám...
- Scotty mi prišiel najskôr taký arogantný, nie moc sympatický chlap. Sotil ju do blata a správal sa ako chlap, pán všetkého tvorstva. Po čase sa však ukázalo, že má za sebou tiež trpkú minulosť a nie je to len majiteľ lokálu, ale aj chlap, ktorý sa postaral o to, aby mali jeho priatelia ako tak slušnú prácu (aspoň lepšiu ako predtým).
- táto kniha nebola typickou romantickou knihou, lebo hlavný hrdinovia sa spoznali, ale Scott neprestal kvôli tomu hneď spávať so svojou milenkou a teda, že sa v knihe v jeho posteli objavovala častejšie milenka ako hlavná hrdinka.
- baby z jeho krčmy, Jube, Pearl, Ruby boli iné ako som si ich predstavovala. Myslela som si, že sú to ľahké, nemorálne ženské, ale potom som si ich obľúbila. Stačilo ich len lepšie spoznať a takisto aj ich minulosť.
- sirota Willy, bol príjemným spestrením deja a človek si ho musel obľúbiť. Aj nejaká tá slzička ukápla, keď sa muselo rozhodnúť s kým zostane.
- jej priateľka Violet (stará dievka) bola taká papuľa a stále sa len chichotala. Bola podarená aj jej by som dopriala šťastný koniec.
- postáv tam bolo dosť. Prostredie bolo od malého mestečka až po haciendu. Takže kniha nebola nudná a nechýbal jej život, ale aj tak to nie je moja šálka čaju, ale som rada, že som si ju prečítala a určite ju môžem odporučiť. Teda ak nepotrebujete nutne v knihe s.x, lebo toho si tam moc neužijete.
- príbeh to bol pekný, ale už sa k nemu zrejme nevrátim, takže by si zaslúžil len 3 pusinky, ale keďže bol taký iný a zaujímavý, tak som mu ich musela dať štyri.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...