pondelok 22. apríla 2013

Julie Garwood

Víkend bol konečne skoro podľa mojich predstáv. Piatok sme boli v Bánovciach na trhoch (chcela som si kúpiť niečo pekné, ale bola som spokojná aj s takým menším nákupom). Potom sme šli večer na chatu a v noci na bowling (frajerovi kamaráti mali narodky). Prekvapivo sa mi tam páčilo (ale to bude zrejme tým, že to bolo také neočakávané, lebo som myslela, že to bude v sobotu a nie v piatok). Sobotu sme u frajera opekali (teda skôr ja a jeho rodičia:). Mäsko bolo chutné aj gulášik. (A to nie som mäsový typ.) Nedeľu sme sa venovali môjmu autíčku, ktoré malo nejaké vrtochy a nechcelo jazdiť. (Šikovný chlap, všetko zvládol.)
A dnes som bola u kaderníčky. (Kaderníčky sa bojím viac ako zubárky - tu už som si aj obľúbila.) Ale keďže som len podstrihnutá, tak žiadne veľmi zmeny sa nekonali :( Takže vám dnes (odpočinutá, svieža, vyhriatá a ostrihaná) prinášam článok o:

Julie Garwood


1944
- americká spisovateľka
- pod pseudonymom Emily Chase píše romány pre mládež
- podľa jej knihy Mary Rose natočili film Rose Hill
- má päť sestier a jedného brata
- v šiestich rokoch absolvovala operáciu mandlí, čo spôsobilo jej následné zdravotné problémy, kvôli ktorým sa naučila čítať až v jedenástich rokoch
- počas štúdii objavil jej literárny talent jeden jej učiteľ a doporučil jej, aby absolvovala ročný kurz písania. Výsledkom, ktorého bola knižka pre deti a prvá historická novela Gentle Warrior.
- napriek tomu, že Julie rada píše, nikdy nemala v úmysle stať sa autorkou na plný úväzok. Ale potom čo jej agent predal jej knižky pre deti i historickú novelu a vydavateľ požadoval ďalšie romance, bol jej osud spečatený.
- do roku 2000 mala na konte 15 bestsellerov - historických romanci s viac ako 30 miliónmi predaných kníh. Po tomto úspechu sa rozhodla (ako veľa iných autoriek), že teraz sa bude venovať písaniu kníh zo súčasnosti.
- zaujímavosťou je, že Julie sama odmieta čítať romantické novely iných autoriek, pretože si nechce robiť starosti s prípadným neúmyselným plagiátorstvom. A tak zatiaľ číta iné žánre a teší sa na dobu, keď bude na autorskom dôchodku a bude môcť siahnuť po romantických príbehoch ostatných autoriek.
- vydala sa za Gerryho Garwooda a majú spolu tri deti.
- toto je trochu od veci, ale podľa mňa je to chutnučké a zábavné Pracovňa (na jej oficiálnej stránke)

- knihy, ktoré jej vyšli na Slovensku (13):
Tajomná princezná
Anjel strážny
Kráľovský dar
Zámky (Crown´s Spies)
Tajomstvo
Výkupné
Shadow Music - u nás nevyšla (Highlands´ Lairds)
Nevesta
The Wedding - u nás nevyšla (Lairds´ Fiances)
Nespútaná túžba
Čarovný princ

Zo súčastnosti:
Keď sa zaľúbiš (pre mládež)
Zmilovanie
Oheň a ľad
Kráska

Jej knihy v mojej knižničke (5):

(Výkupné som ešte nečítala, keďže je dosť hrubá nechávam si ju na letné dlhé dni.)


Tajomná princezná





Anotácia:
Christina Bennettová vtrhla do londýnskej spoločnosti ako víchor. O tajomnej krásavici sa povráva, že je princezná z akejsi vzdialenej krajiny. Ona si však tajomstvo svojej minulosti stráži pre seba. No len do chvíle, kým ju raz večer Lyon, markíz z Lyonwoodu, vášnivo nepobozká. Arogantný šľachtic, ktorý sa správa ako pirát, cíti divý oheň v Christininej hrudi, a zariekne sa, že bude patriť len jemu. A hoci od tajomnej Christiny už dostal košom, o jej priazeň sa usiluje naďalej. Podľahne neoblomná princezná čaru vytrvalého šľachtica?

O knihe:
- 1. časť zo série Crown´s Spies
Tajomná princezná, Anjel strážny, Kráľovský dar, Zámky
- obálka sa mi nepáči. Text je pekne napísaný aj umiestnený ale obrázok sa mi nepáči. (Ale videla som aj horšie.)

Moje pocity:
- mám rada knihy, ktoré vás hodia do deja. Ona stretne jeho atď. Ale táto kniha vám najskôr opíše ako Christina vyrastala medzi indiánmi, ako ju prijali a všetko okolo nej. Páčilo sa mi to. Bolo to také iné. Zaujímavé. (Ale zase nebojte sa nie je to opis do polovice knihy, je to len na pár strán. Ale pekných pár strán.)
- taktiež sa mi páčili úryvky z denníka jej matky. Teda páčili ako páčili. Bolo to pekné spestrenie deja. Človek sa dozvedel niečo z minulosti jej matky. Ale bolo to smutné hlavne, kvôli jej manželovi.
- na strane 192 som sa dusila od smiechu :D a takých vtipným momentov tam bolo viac. Pretože hlavný hrdinovia boli dá sa povedať z iných svetov. Teda skôr vyrastali každý v inom svete.
- páčilo sa mi ako sa to celé rozuzlilo. Konečne nejaké iné rozuzlenie a nie, že hlavný hrdina musel zabiť draka a vytrhnúť mu hlavnú hrdinku z rúk. Toto bolo také prirodzenejšie zakončenie by som povedala.
- aby som nezabudla to jej strihanie a vyhadzovanie topánok mi prišlo trochu zvláštne, ale dobre iná kultúra iné zvyky.

Za mňa:

2 komentáre:

  1. pro mě jsou tyhle knížky až moc romantické

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Práve túto knižku mám doma, ale ešte som ju nestihla prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...