nedeľa 7. apríla 2013

Jude Deverauxová - Levanduľové ráno


Anotácia:
Jocelyn Mintonová žije  v rozporuplnom svete. Jej matka študovala na súkromných školách, po skončení štúdia sa stretávala s dámami z lepšej spoločnosti na popoludňajších posedeniach pri čaji, no vydala sa za údržbára. Zomrela v mladom veku - Jocelyn mala iba päť rokov. Keď sa jej otec znova oženil, našiel si partnerku, ktorá pochádzala z jeho spoločenskej triedy, a Jocelyn sa cítila v jeho stave cudzo. Jedného dňa stretla Edilean Harcourtovú a všetko sa zmenilo... Po smrti slečny Edilean zdedí Jocelyn celý jej svetský majetok vrátane starobylého domu a príde na to, že osoba, ktorá pre ňu tak veľa znamenala, skrývala pred ňou veľa tajomstiev. Presťahuje sa do starého domu a usiluje sa pochopiť, čo sa za tými tajomstvami skrýva. A, samozrejme, stretne muža, ktorý má tiež tajomnú minulosť.

O knihe:
- 1. časť zo série z Edilean-u
Levanduľové ráno, Zlaté dni, Šarlátové noci, Promises VOOK (u nás nevyšla), Vôňa jazmínu (práve čítam), Kameň želaní; Change of Heart (v češtine to už vyšlo, tak dúfam, že to vyjde aj u nás)
- povedala by som, že táto séria voľne pokračuje v mesačnej sérii:
- Ranný svit mesiaca; Neznámy vo svite mesiaca; Pod maskou mesiaca
- Obálka je príjemná. Dá sa na ňu pozerať. Je to o starobylom dome aj o levanduliach, takže ani tomu nemám čo vytknúť. Ja mám radšej knihy s ľuďmi, ale aj tieto sú pekné.

Moje pocity:
- Ako vždy najskôr som prečítala Zlaté dni (2. časť), ale vôbec to nevadí aspoň viem o založení mesta (aj keď nemám rada, keď čítam knihy v poradí 3,2,1, ale no čo už. Som to ja. Mám nato šťastie)
- "Čierne diamanty" boli super. Nevedela som sa dočkať, keď odhalia ich pravú hodnotu.
- Autorka opísala Edelain (mesto), tak zaujímavo, že som mala chuť tam hneď ísť.
- Nemám rada, keď si musím vyberať medzi dvoma (príťažlivými) mužmi. Som totiž veľmi nerozhodná. Už keď som si istá, ktorého by som si vybrala, ten druhý ma presvedčí o opaku, a tak dokola.
- Páčilo sa mi ako mestečko fungovalo. Každý o každom všetko vedel. Pomáhali si navzájom a vlastne všetci boli jedná veľká rodina.
- Koniec ma dostal. Naozaj som ho nečakala. Mala som z neho také zmiešané pocity, aj šťastie, radosť aj smútok, sklamanie.
- Určite ju zaradím medzi knihy, ku ktorým sa budem vracať.

Za mňa:

2 komentáre:

  1. Ja mám celkom rada, keď je tam ľúbostný trojuholník, len nemám rada ak si hlavná hrdinka vyberie toho druhého, s ktorým nechcem aby zostala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mne trojuholník nevadí, ale jeden z nich musí byť v niečom horší, aby som si vedela vybrať. lebo dvaja dokonalí to je ťažký oriešok. no tak to je ešte ten lepší prípad, mne už sa stalo, že sa dala hrdinka dokopy s tretím čo tam ani spomínaný nebol :( bola som sklamaná alebo bolo to prekvapivé :)

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...