utorok 7. januára 2020

Nora Robertsová - Tančiareň bohov


Anotácia:
Hoyt, jeho brat Kiam, Glenna, Moira, Larkin a Blair sú šesticou vyvolených, ktorá sa má pokúsiť zachrániť svety pred apokalypsou. Nevedia viac, než to, čo im oznámi bohyňa Morrigan, keď jednej noci navštívi veľkého čarodejníka Hoyta v jeho sne. Šestica odvážnych sa presťahuje do Írska, kde bojuje proti démonickému zlu v podobe armády, ktorej velí kráľovná upírov Lilit.
Nastal čas na posledný boj s temným vojskom upírky. Pomocou kamenného kruhu, ktorý slúži ako vstupná brána do inej krajiny a starých čias sa im podarí dostať na miesta, kde sa bude bojovať. Pripojí sa k nim aj Kian, Hoytov brat, ktorého pred stáročiami pri boji premenili na upíra. Dnes však žije pokojne a podujal sa na to, že pomôže svojmu bratovi a jeho druhom v boji proti temným silám. Kruh Šiestich sa poberie na kráľovský hrad Larkinovho otca a odtiaľ podnikajú prieskumné výpravy po kraji, skúmajú cesty i celkovú situáciu, no hlavne organizujú výcvik novovznikajúcej armády, aby im pomohla v boji za existenciu Zeme a civilizácie. Predvoj Lilitinej armády však začína prenikať do kráľovstva a objavujú sa prví mŕtvi a zohavení. To presvedčí domácich obyvateľov, že sa všetci musia pustiť do spoločného boja.

O knihe:
original Dance of the Gods
- 2. časť zo série Kruh:
Morriganin kríž; Tančiareň bohov; Údolie ticha
obálka - naša obálka je dosť nechutná (pri všetkých knihách), ale ani originál obálky nie sú bohviečo. Táto jahoda alebo čo to chcelo byť mi pripomína ženský orgán. Také dobré knihy a také na nič obálky :/
dej sa odohráva - Írsko; Gaell; súčasnosť - možno blízka budúcnosť

Moje pocity:
- 7. - 13. 12. 2019
- určite si prečítajte, čo som napísala k prvej časti odkaz je hore
- pri boji ho nepremenili. Premenila ho Lilit a bojom by som to zrovna nenazvala ;P A ešte také drobnosti. Nie je to tak úplne hrad Larkinovho otca, ale to je detail, lebo on je tam momentálne zastupujúci kráľ alebo ako by som ho nazvala (namiesto Moiry, z ktorej sa má stať kráľovná). A jej ľud nepresvedčia mŕtvi a zohavení, ale to, že Moira (aj s ostatnými) im ukážu dvoch upírov.
- Blair a Larkin. Táto dvojica ma zaujala asi najmenej, ale postupne to naprávali. Larkin bol zo začiatku taký tichý. Len taký prívesok jeho sesternice, Moiry. Blair bola zase taká drsná lovkyňa upírov, ktorá nesedela veľmi na romantickú hrdinku. Postupne sa však z oboch niečo vykľulo. Zistili sme, že Blair mala za sebou nie moc príjemnú výchovu, aby sa z nej stala výborná lovkyňa. Larkin zase ako sa premieňal a ako bojoval a takisto ako bol súcitný, tak si nás jednoducho získal. Teda mňa, ale podľa mňa aj iných, ktorí túto knihu čítali. On sa dokázal premeniť na všetko možné, od myši až po draka. Bolo to úžasné. Hlavne ten drak.
- v tejto knihe ma zase zaujala posledná dvojica (to už od prvej knihy) a to bola Moira a Kian. Bola som zvedavá na ich knihu. Veď predsa princezná a upír. To musí byť inak dobrá dvojica. Ale nakoniec ani Blair a Larkin nezaostávali (až tak veľmi) a ani prípravy.
- dozvedeli sme sa ako sa Larkin premieňal, že potom bol hlavný ako vlk, kedy a ako to zistil, že je iný aj že to zdedil, ale nedozvedeli sme sa prečo. Prečo bol práve on iný a či takých bolo aj viac ľudí. Proste niečo o jeho druhu, ak nejaký bol.
- je ťažké, aby som sa neopakovala, čo som už napísala o tejto sérii, čo sa týka kvality prepracovania vzťahov medzi postavami a postavami samotnými... Takže poviem len to, že to bolo super.
- bola som zvedavá ako sa to medzi Blair a Larkinom vyvinie, lebo aj keď sa priťahovali, ale kto spraví ten prvý krok, kedy a ako? A keďže Larkin býval niekde vo "vymyslenej" krajine a ona v Chicagu, tak kde budu nakoniec bývať? Neviem, či by nejaká žena zo súčasnosti zvládla bývať dlhodobo v minulosti. Tie súčasné vymoženosti, ten postoj mužov a postavenie žien v minulosti. Neviem, neviem. Ja by som s tým mala problém, aj keď sa mi niektoré veci v minulosti páčia, ale žiť tam navždy to by som asi nedávala.
- bola to fajn dvojica, aj som si to občas užívala, ale skôr som sa tešila na poslednú kniha a nie kvôli boji, ale kvôli hrdinom
- páčil sa mi vzťah Kiana a Glenny, fakt boli ako rodina, ktorá sa pozná dlho. Kian ju bral ako svoju švagrinku, ktorá keby chcela opustiť Hoyta, tak on by sa jej rád ujal, ale samozrejme bratovi by nikdy nič také nespravil, zrejme si ich len doberal. Taktiež Glenna mala Kiana rada možno ako brata alebo niečo podobné. Fakt to bolo milé.
- páčilo sa mi ako sa Larkin dostal do Lilithinho brlohu a čo tam všetko videl, čo si vypočul, čo urobil... Bolo to fakt zaujímavé a možno aj najlepšie v celej knihe, ale len možno. Určite sa tam nájdu aj iné dobré momenty, ale toto bol jeden z tých TOP.
- dosť som sa tešila na cestu do Geallu. Bola som hlavne zvedavá ako sa tam všetci dostanú, keďže Kian ako démon nesmel vstúpiť do Tančiarne bohov, takže som bola zvedavá, či bude musieť nájsť inú cestu alebo ísť cestou ako Lilith alebo čo sa bude diať.
- to čo sa tam stalo Blair sa trochu dalo čakať, že jej nepriateľ pôjde cez jej priateľa. Ale že takto :O Bolo to nechutné, ale boli to upíri, takže sme nemohli čakať, že budú bojovať fér.
- bola som zvedavá aká bude Moira doma v Gaelli ako princezná. V Írsku bola cudzinka, z inej krajiny, doby alebo ako to nazvať, takže tam mohla byť outsider, ale doma by mala byť iná, teda tak nejako som si to predstavovala ja. Bola predsa princezná, takže doma by som čakala, že bude odvážna, bojovná... A vlastne som sa tešila na celú tú jej "vymyslenú" krajinu. Aká bude, aký budú ľudia ako to bude prebiehať tam... Hlavne ma zaujímalo ako ľudia príjmu to všetko ohľadom upírov a hlavne ako príjmu Kiana, keďže budú musieť bojovať proti upírom, ktorí zabili aj ich kráľovnú a on je predsa jeden "z nich". Teda aspoň pre nich je to tiež démon.
- najťažšou vecou bolo asi naučiť ľudí, ktorí žili celý život v krajine, v ktorej sa nikdy nebojovalo. V ktorej ľudia prežívali v mieri a takýto ľudia sa mali naučiť bojovať (ak sa nemýlim) za mesiac. Nehovorím mali tam aj vojakov, ale tí nikdy nebojovali s upírmi.
- boli situácie, keď som si želala, aby som to videla ako vo filme, nie len v mojej hlave, ale možno by to vo filme nespracovali tak dobre. Bolo by zaujímavé niektoré scény vidieť "naživo".
- asi už stačilo. Ostatné si prečítajte v knihe :P :)

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...