štvrtok 4. júla 2019

Nora Roberts - Odplavené spomienky


Anotácia:
Cameron Quinn preteká na motorových člnoch a vedie zhýralý život až do chvíle, kým ho umierajúci otec nepovolá späť k rodine. Musí mu sľúbiť, že dohliadne na Setha, divokého chlapca, akým býval kedysi aj on...
Cameron sa musí znova naučiť žiť a vychádzať so svojimi bratmi. Okrem toho každodenne zápasí s varením, domácimi prácami a problémovým výrastkom. Medzi bratmi to iskrí, no snažia sa svoje osobné konflikty odsunúť nabok kvôli Sethovi. O chlapcovom osude má napokon rozhodnúť krásna, ale neúprosná sociálna pracovníčka, ktorá má v rukách moc Quinnovcov spojiť - alebo ich, naopak, rozdeliť...
O knihe:
original - Sea swept
- 1. časť zo série Chesapeake Bay:
Odplavené spomienky, Keď stúpa prílivVnútorný prístav, Modrý záliv
obálka - fešák
dej sa odohráva - Chesapeake Bay - St. Christopher

Moje pocity:
- 5.-11.5.2019
- tieto knihy odporúčam prečítať jednu za druhou, aby na seba pekne nadväzovali. Dá sa to čítať aj bez toho, ale postupne je to krajšie. Ako taká jedná veľká kniha, aj keď je pravda, že úplne poslednú časť som ešte nečítala, ale odkladám si ju pekne, aby ich najmladší brat stihol trochu vyrásť aj v mojej hlave a potom si prečítam knihu aj o ňom.
- kniha sa mi dobre čítala. Bola príjemná, oddychová, zaujímavá. Dozvedeli sme sa o dvoch veľmi milých ľuďoch, ktorí adopciou zachránili tri (potom 4) životy. Chalani, ktorých si osvojili boli dá sa povedať vyvrheli spoločnosti, ale nie vlastným pričinením. Jeden ušiel z domu, lebo otec bol tyran. Ostatných si rozoberieme v ich knihách.
- takto sa zoznámil Cameron so svojím "otcom", aj keď asi bez úvodzoviek. Ray síce nebol chlapcom pokrvným otcom, ale bol k ním lepší ako ich rodičia a takisto aj jeho manželka. Cam ušiel z domu, lebo jeho otec ho bil. Na ceste za slobodou chcel ukradnúť auto Rayovej manželke a ten ho pritom načapal. Popravde nemohol urobiť nič lepšie ani jeden, ani druhý.
-  príbeh hlavných hrdinov ma zaujal, ale viac ma asi zaujal príbeh ako celok. Ako sa z opustených, nechcených detí stala rodina. Ako spolu držali, aj keď ich nespájalo krvné puto. Ako spolupracovali. Ako si išli za svojim. Napríklad s tou výrobou lodí. Dali sa do podnikania s holou riťou. Bolo to tam veľmi pekne opísané. Od kúpy miesta, kde začali podnikať až po stavanie lodí... Fakt v tomto to bolo zaujímavé.
- dosť sa tam riešilo, že Seth je legitimným synom ich otca. Nato som bola celý čas zvedavá. Nezdalo sa mi, že by ich otec zviedol nejakú študentku, ale ako by bolo inak možné, že sa chlapec na neho tak podobá. Vŕtalo mi to v hlave, ale ako to celé bolo sme sa dozvedeli až v tretej časti.
- je super, že knihy na seba pekne nadväzujú. Hlavne, čo sa týka Setha. Ako sa chlapec postupne zžíva so svojou novou rodinou, aj keď teda stále asi až do tretej časti sa dosť bojí, že by mohol o nich prísť. Zo začiatku si myslel, že by ho nechceli a vykopli ho. Potom, že jeho matka si po neho príde a oni tomu nebudú vedieť zabrániť... Bolo mi ho ľúto, ale nie len jeho, ale aj jeho "bratov". V každej knihe má každý z nich svoj vlastný tvrdý osud.
- jedna z veci, ktorá ma zarazila bol duch - ich otec. Občas vyhľadávam ducharčiny alebo mi nevadia, ale konečne som si chcela prečítať niečo reálne a zrazu bum. Duch. Ale popravde postupom kníh sa mi tam páčil a bolo mi aj ľúto, že sme sa nestretli s ich rodičmi. Vyzerali to byť naozaj super ľudia, aj keď zrejme mali svoje muchy.
- o toto sa s vami musím podeliť. Ja som sa pobavila.
Bratia sa bavia o tom, že Cameron by mohol ostať doma a starať sa o ich nového brata:
"Mám nápad. Ale mali by sme si ho poriadne premyslieť. Podľa mňa," pokračoval, "sú dvaja živitelia rodiny postačujúci, ty by si mohol zostať s chlapcom doma a starať sa o dom."
"Kristepane," vypravil zo seba Cam.
"Čo je na tom? Veď tak to chodí." Ethan sa odmlčal a rozhojdal sa. "Bol by si hlavný poručník-pestún. Bol by si k dispozícii, keby sa čokoľvek stalo či vyskytlo, keby volali zo školy alebo keby Seth ochorel a tak podobne."
"To dáva zmysel," súhlasil Phillip a hneď sa cítil lepšie. Usmial sa na Cama. "Žienka domáca."
"Dajte sa vypchať."
"Takto sa na ženu v domácnosti nepatrí hovoriť," doberal si ho Philip.
- ale aby som sa dostala aj ku Cameronovi a Anne. Cam bol naozaj dobrý v tom čo robil - pretekal na lodiach, ale trochu som sa bála, že ak v tom bude pokračovať, že sa zabije. Bavilo ho to čo robil, keďže dá sa povedať obrazne, že mal to v krvi po adoptívnom otcovi. Bavil ho adrenalín, ale asi ho veľmi nenaplňovalo len to. Chýbala mu v živote žena, rodina... Všetko sa zmenilo po smrti ich otca, keď sa musel hlavne on starať o Setha a vtedy sa zoznámil s Annou. Anna bola sociálna pracovníčka, ktorá svoju prácu brala veľmi vážne. Bolo cítiť, že to nerobí pre štát, ale snaží sa pomáhať ľuďom. Neskôr sme sa dozvedali aj prečo. Čo také sa jej v živote stalo.
- musím ešte spomenúť, že slovník v tejto domácnosti - knihe nebol úplne vyberaný, keďže hlavnými hrdinami boli hlavne štyria muži, ale nejako mi to neprekážalo. Nebolo to extrémne vulgárne.
- páčila sa mi chémia medzi hlavnými hrdinami, aj to ako sa to celé prepájalo. Ich zbližovanie so všetkými problémami v jeho rodine. Stretli sme sa aj s jej rodinou, aj jej problémami v práci... Bolo toho fakt dosť, ale bolo to dobre napísané. Pekne prepojené. Odporúčam.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...