utorok 9. júla 2019

Nora Roberts - Keď stúpa príliv

pre toto neznášam paperbacky - vidíte tú moju novú knihu aká je okusaná a poničená po prvom čítaní? :(

Anotácia:
Z troch bratov to bol práve Ethan, čo zdedil otcovu vášeň pre pobrežie Marylandu. A teraz po jeho smrti sa rozhodol premeniť rodinný lodiarsky podnik na úspech. Ale uprostred úspechov ležia tie najdôležitejšie výzvy jeho života...
Je tu malý Seth, ktorý ho potrebuje viac než kedykoľvek predtým. A tiež žena, ktorú vždy miloval, ale nikdy neveril, že by mu mohla patriť. No pod Ethanovými zdanlivo tichými vodami drieme temná a bolestivá minulosť. Musí sa naučiť rozpoznať tiene, aby prijal seba samého. Lebo v minulosti leží jeho budúcnosť - a jediná šanca, ako získať šťastie...
O knihe:
original - Rising tides
- 2. časť zo série Chesapeake Bay:
Odplavené spomienky, Keď stúpa príliv, Vnútorný prístav, Modrý záliv
obálka - pripomína mi Facunda Arana ala Yago, syn džungle. Nemôžem si pomôcť.
dej sa odohráva - Chesapeake Bay - St. Christopher

Moje pocity:
- 11. - 25. mája 2019
- tieto knihy odporúčam prečítať jednu za druhou, aby na seba pekne nadväzovali. Dá sa to čítať aj bez toho, ale postupne je to krajšie. Prežívate ten príbeh pekne so Sethom. Ako k ním prišiel a bol vyplašený a pripravený kedykoľvek na útek. Ako sa tam postupne adaptoval. Ako mu každý z bratov pomohol svojím spôsobom. Fakt pekný príbeh prepletený romantikou medzi dvoma ľuďmi.
- na Ethana som sa asi najviac tešila, ale až tak ma nezaujal. Neviem čím to bolo. Možno tým, že iniciatívu tu prebrala Grace a Ethan jej podľahol. Proste on sa len zviezol. Keby ho nezbalila, tak medzi nimi asi nikdy nič nebude - okrem pusy. Si myslím. Možno sa mýlim.
- veľmi sa mi páčila Aubrey. Rozkošné dievčatko. Aj keď Grace asi spravila chybu, keď sa prvýkrát vydala, ale myslím, že to stálo zato. Mala naozaj podarenú dcérku. Také slniečko.
- páčili sa mi psy v príbehu. Mám rada zvieratká v knihách. Teda tie, ktoré sa majú dobre a nie tie ktoré týrajú alebo umierajú. Tu to boli šťastní psíkovia s dobrými majiteľmi.
- v jednotke sa Sethov pes volal Hlupáčik a tu ho premenovali na Bláznivý. To mi teda dosť vadilo. Viem blbosť, ale aj tak.
- aj táto kniha bola rovnako ako predošlá nie len o láske medzi Grace a Ethanom a ich zbližovaní, ale pokračovali sme v zisťovaní ako to dopadne so Sethom. Ako o neho bojovali, aby ostal s nimi a pomaly sme sa prekusávali tým, že či je pravda, že Seth je nemanželským synom ich otca s nejakou študentkou alebo prečo sa na seba tak podobajú.
- príbeh sa mi čítal veľmi dobre, aj keď ja mám rada, keď sa hlavný hrdinovia spoznajú na začiatku knihy a pomaly (alebo aj rýchlo) to medzi nimi iskrí. Tu sa síce poznali už dlhšie a chvíľu im trvalo, než sa dali dokopy a nestretávali sa na každej druhej strane, ale príbeh to bol naozaj pekný.
- Ethan mal za sebou naozaj dosť nepeknú minulosť. Našli ho vo veľmi zúboženom stave. To čo prežil radšej nechám nech si prečítate sami. Okrem toho, že to bolo nechutné, smutné, tak to malo aspoň šťastný koniec. Teda pre neho začiatok. Z nemocnice už šiel k svojej novej rodine a našiel si tam aj nového brata a neskôr aj ďalšieho a ďalšieho.
- Grace možno nemala až taký ťažký život ako Ethan. Určite nie, ale tiež to nemala na ružiach ustlané. Ona aj jej otec boli rovnaké tvrdohlavé povahy a potom, čo nechcel, aby sa venovala tancu ako niečomu vážnemu nie len hobby sa vydala, aby mohla odísť z domu. Dá sa povedať z trucu. Samozrejme jej otec sa na ňu naštval. Jej manžel bol pako, ale keď sa ho konečne zbavila, domov sa nemohla vrátiť, lebo ani ona, ani otec nechceli ustúpiť a prekusnúť tu svoju tvrdohlavú palicu. Tak sa musela aj so svojou malou dcérkou pretĺkať sama. Mať dve práce a nejaké privyrobenia - upratovala domy. Fakt si na tú svoju nežnú hlávku zobrala toho veľa, ale zase podľa mňa to zvládala s gráciou, aj keď už pomaly padala na hubu. O jej dcérku bolo dobre postarané. Bola dobre vychovaná. Mala strechu nad hlavou a bola čistá a sýta. Ani materinská láska jej nechýbala. Grace bola proste trieda.
- Ethan bol ďalší na rade, kto mal pomôcť Sethovi prekonať jeho minulosť, lebo ich minulosť bola trochu podobná. Aj keď tá Ethanova bola o dosť horšia.
- aj tu bol zase ich otec - duch, ale pomaly som si na to zvykala
- bola tu pekne opísaná aj Ethanova práca - plavil sa na lodi, lovil kraby a inú háveď. Prišlo mi to trochu fujky, ale človek si musí nejako zarábať a aj jesť treba.
- takisto sa tu opisovalo aj ich stavanie lodí, Gracina práca...
- knihe môžem vytknúť jedine trochu tej ducharčiny, ale dalo sa to prežiť aj s tým. Možno väčšiu iniciatívu hlavnej hrdinky ako hrdinu, ale ani na tom nie je nič zlé. Kniha bola super, ale niečo TO mi tam chýbalo. Preto len 4 pusinky.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...