utorok 12. marca 2019

Sidney Sheldon - Thy sky is falling (English)


Anotácia:
If America had a royal family, the Winthrops would wear the crown. Popular and charismatic, they have captured the imagination of the world with their public service, enormous charity and glamorous lives. But in a single year, all five members of the family are killed in a series of "accidents".
Dana Evans, a beautiful young anchorwoman with a Washington TV network, sees something sinister behind their deaths, and begins an investigation that yields evidence she can hardly believe. The result is a cat-and-mouse chase that leads her through half a dozen countries in search of a remorseless killer. As she closes in on her suspect, the shocking secrets Dana unearths place herself and her young son in dire jeopardy. And then, in an unexpected turn of events, Dana becomes the hunted...
O knihe:
original - The sky is falling
- 3. časť zo série Ambiciózne ženy:
The Stars Shine Down; The Best Laid Plans; The Sky Is Falling
(Hviezdy svietia dolu; Dokonalé plány; Tajomstvo rodiny Winthropovcov)
obálka - pekná. Páčia sa mi na nej zlaté vypuklé písmená a aj tá pekná bielo-modrá obálka.
dej sa odohráva - blízka minulosť; Washington; Moskva... (ešte tam boli nejaké mesta)

Moje pocity:
- marec 2019
- čítala som ju veeeľmi dlho, ale aj tak som spokojná
- toto bude trochu iná recenzia ako na ostatné knihy, ktoré som prečítala. Nakoľko je v angličtine, tak sa budem vyjadrovať viac o iných veciach ako o deji.
- jednou z mojich priorít v angličtine bolo prečítať si raz nejakú knihu v origináli a konečne sa mi to podarilo. Dlho sa mi do toho nechcelo, ale raz som sa dostala k tejto knihe, keď sa jej niekto chcel zbaviť a ja som si ju adoptovala. Odložila som si ju do poličky, kde čakala. Dosť dlho si tam odstála, až som si raz povedala (na základe Jazykového mentoringu (na fb) Lydky Machovej, kde sa chodím inšpirovať a nakopávať k učeniu angličtiny - aj keď je to teda také dosť na hojdačke u mňa), že skúsim, veď o nič nejde. Je to predsa len pre zábavu a nejdem si robiť nervy, že nebudem všetkému rozumieť. Najskôr to bolo ťažké, lebo ma trochu štvalo, že tomu nerozumiem stopercentne ako keď čítam v slovenčine. Po pár stránkach som si zvykla. Podstatné bolo, že som rozumela, čo sa deje. Povedala by som, že cca 70% som rozumela. Niečo som si musela čítať viackrát. Pár slovíčok som si dávala do prekladača. A to čo som nerozumela som proste ignorovala. Nemusím hneď vedieť všetko.
- kniha bola detektívna, novinárska, romantická, taká zo života
- postáv tam bolo celkom dosť, aj keď najviac sa to točilo asi okolo Dany a Kemala, ale bol tam aj jej snúbenec s exkou, jej šéf, priatelia...
- angličtina by som povedala, že je na celkom fajn/jednoducho/zrozumiteľnej úrovni - rozumela som, aj keď nie všetkému, ale dosť veľa
- bolo tam veľa dialógov, čo mi príde asi jednoduchšie ako opisy. Aspoň čo sa týka chápania (slovíčok, významu) v angličtine.
- tento štýl písania sa mi páči, takže Sidney Sheldon bude asi môj obľúbený spisovateľ na angličtinu
- knihu nebudem hodnotiť pusinkami, lebo viac som sa tu venovala angličtine ako knihe
- čítate v angličtine? Máte pre mňa nejaké tipy na anglické knihy, ktoré sú písané jednoduchou angličtinou, romanticko, kľudne aj detektívne? Ale žiadne krváky alebo niečo smutné.
- knihu odporúčam a ak sa Vám nechce čítať v angličtine pridala som aj slovenské názvy kníh

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...