štvrtok 25. októbra 2018

Meagan McKinneyová - Keltská veštba


Anotácia:
Lord Trevellyan sa má podľa starodávnej veštby oženiť s Ravennou, dievčatkom záhadného pôvodu. Hoci sa snaží vzoprieť osudu, neodolá čaru krásnej ženy, ktorá vyrástla z dievčatka.

O knihe:
original - The ground she walks upon
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - výzorovo baba môže byť, ale tam sme asi skončili. Čo to má preboha oblečené a to, že táto séria knižiek má hrozne obálky. O tom ani netreba hovoriť.

Moje pocity:
- september 2018
- kniha bola naozaj dobrá, ale pochybujem, že budem mať niekedy chuť znova po nej siahnuť a začítať sa, ale to neznamená, že som z nej nebola ohúrená
- takéto niečo som ešte nečítala
- začiatok ma tak neuveriteľne nebavil, že mi trvalo celkom dlho kým som sa do knihy ponorila. Kniha začínala tým, že páter videl znamenie a musel zalarmovať radu, aby poriešili geis. Miliónpäťsto opisov a nudné "dedkovské" komentáre. Nebavilo ma to. Dokonca ani, keď sa stretli hlavný hrdinovia prvýkrát ma to neohúrilo. SPOJLER ako sviňa!!! Preboha on mal 19 rokov a ona 2 dni. Áno, dobre čítate 2 dni. Vážne? Ako dobre väčší vekový rozdiel mi nevadí, ale preboha šak jej mohol byť otcom. To fakt tam autorka musela dať až taký vekový rozdiel? Ale no dobre nejako som to prekusla. Brala som to ako historický román z čias vikingov. Viem, že to neboli tie časy, ale tak som si to na obranu pomenovala.
- a potom nastal zvrat. Vtrhla mu do jeho izby a stretli sa, keď už bola pubertiačka a čakala som, že možno niečo, aj keď bolo by to dosť divné, ale kedysi mávali baby dieťa pomaly ani prvý menzes nemali, tak čo by som sa čudovala, ale ešte stále sme si museli počkať. Čakali sme až do jej 19 narodenín. Oplatilo sa čakať. Kniha bola naozaj zaujímavá. Dej sa točil okolo geisu. Hlavný hrdina s ním bojoval, hlavná hrdinka o ňom nevedela. Poviem vám, takéto niečo som chcela napísať aj ja. Aj mne niekto predpovedal budúcnosť. Teda nie mne, ale mojej babke povedali čo budem raz robiť a ja s tým bojujem rovnako ako hrdina, ale ja narozdiel od neho "vyhrávam" :D (aj keď niekedy si myslím, že by som sa mohla poddať, ale potom si poviem, veď mne by to písanie ani nešlo. Vymýšľať si príbehy, ok to mi ide, ale napísať ich neuveriteľne a pútavo to už nie a stačí mi kopec, kníh, ktoré by si podľa mňa zaslúžili rituálne spáliť na hranici a moju knihu by som tak vidieť nechcela. Odbočila som. Pokračujeme.).
- zaujímavá zápletka to bola, uznávam, ale ja mám radšej také normálnejšie a nie s bláznivým vekovým rozdielom, divným príbehom, aby chlap platil manželke výchovu (pomaly od mala). Vážne? Niekedy si pripadám zakomplexovaná, ale no a čo vadilo mi to a nehanbím sa k tomu priznať. Mala mať, keď už staršieho chlapa, tak mohli dať čo ja viem o 13 rokov, 10 rokov, ale kašlať to. Dalo sa to čítať, ale znovu ma už neláka siahnuť po knihe.
- bolo tam pekne napísané ako hrdinka bojovala so svojou chudobou. Popravde som celý čas čakala, že si nájde priateľku, ktorá ju bude mať rada aj napriek tomu. Ale nič sa nedialo. Bolo mi jej ľúto. Okrem starej mamy nemala nikoho blízkeho, kto by sa o ňu postaral, strachoval, mal ju rád.
- a hrdina sa k nej správal ako neuveriteľný pako. Dokonca ju aj väznil. Akože vážne? Keď už som čakala, že príde zvrat a ona sa do neho zamiluje a on do nej, tak plesk. Také obrazné zaucho jej pleskol a stále ako keby medzi nich strkal nejaké prekážky. Dobre z jeho pohľadu sa to mohlo javiť, že má milenca. Svojho jediného priateľa, ktorý bol poriadny kvietok (nechápem, čo na ňom videla, ale asi si nemala moc z čoho vyberať, tak jej stačil aj ten jediný priateľ, ktorého mala).
- čakala som, že autorka tam viac rozvinie jej starú mamu, ktorá bola že vraj bosorka a jasnovidka, ale nič sa nedialo. Pár štekov, že videla jej otca (vo videní)... V tomto smere nuda.
- hlavná hrdinka popri všetkom písala fantasy knihu, ktorá bola úžasná. Neviem, na ktorú knihu som sa viac tešila, či tú o Ravenne a Niallovi alebo o Skya a Aidanovi. Fakt to bolo dobré.
- cca dva až tri dni som bola na tejto knihe závislá a prežívala som ju každou časťou môjho tela. Občas aj nejaká tá slzička ukápla. Občas som sa aj zachichotala.
- nemôžem na túto knihu povedať nič zlé, teda okrem toho nudného začiatku, ale chápem bolo to potrebné, aby nám autorka vysvetlila okolnosti okolo hlavných hrdinov a nechcela nás hodiť len tak do deja, ale aby sme sa k nemu postupne prepracovali. Aj keď možno aj cez trocha nudné stránky. Nepáčilo sa mi ako sa správal Niall k Ravenne. Klepla by som ho asi niečim po hlave, nech sa uvedomí a nech sa môžme pozerať dlhšie nato ako sú happy a nie len nato ako si ubližujú, aj keď nechtiac.
- páčila sa mi myšlienka, ktorú povedala Raveenna:
"Odvážne želanie vyšlo z môjho srdca, usídlilo sa mi v mysli a ja ho nemienim potlačiť... A zo všetkého najviac si želám, aby sa zrušili rozdiely medzi pohlavím v spoločnosti... a aj vo vydavateľstvách."
- myslím si, že kniha stojí za prečítanie a určite si nájde svojich obdivovateľov, ale na mňa nezapôsobila, tak že by som ju musela opäť niekedy chytiť a prečítať si ju. Bola fajn, zaujímavá, ale pre mňa tam bolo viac toho čo sa mi nepáčilo a ani zaujímavá druhá polovica to nevyžehlila. Škoda, lebo bola fakt dobrá, ale nie až tak.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...