štvrtok 6. septembra 2018

Sherrilyn Kenyonová - Živly noci


Anotácia:
Svet šelmoľudí je výnimočné krutý. Nikomu sa nedá veriť. Nikoho nemožno milovať. Najmä ak chce šelmočlovek prežiť.
Sirota Wren Tigarian vyrástol v prostredí, ktoré sa ho bojí, nedôveruje mu. Wren je kríženec dvoch dravých zvierat - bieleho tigra a snežného leoparda - ale dokáže sa meniť na človeka. Keď niečo chce, nikto ho nezastaví. A teraz chce Marguerite.
Marguerite D´Aubert Goudeauová je dcérou prominentného senátora USA, lenže nenávidí životný štýl bohatej spoločenskej vrstvy, ku ktorej patrí. Tak ako jej matka, ktorá svoj boj so životom vzdala. Svet ľudí však netuší, že popri ňom existuje svet šelmoľudí - utajený, neviditeľný, nenápadný. Ak chce Wren získať Marguerite, musí bojovať nielen proti ľuďom, ktorí ho ako polozviera nikdy neprijmú medzi seba, ale aj proti vlastným šelmoľuďom, ktorí si želajú jeho smrť, lebo ohrozuje ich skrytý svet. Dvojica zvádza dramatický boj s časom aj s nepriateľmi, ktorí majú magické schopnosti. Wren a Marguerite sú ako štvaná zver. Môžu prísť o svoje životy, o svoju pravú podstatu...



O knihe:
original - Unleash the night
- ?. časť zo série: Temní lovci
Milenec snov
Nočné slasti
Nočné objatie
Tanec s diablom
Nočný bozk
Nočná hra
Živly noci
(časti v angličtine tu rozpisovať nebudem, lebo by tu bolo toho veľa, veď pozrieť si ich môžte na wikipedii)
(rozhodla som sa zrušiť aj označenie kníh, lebo sa v tom ani divoké prasiatko nevyzná. Všade je to písané inak.)
obálka - oči mali byť modré, nie zelené. Aj oblečený je trochu divne. Prijala by som tam nejakého tigarda, aby mal človek predstavu ako vyzerá, ale neva použila som moju fantáziu a potom aj google. Obálka by som povedala, že nie je zlá, ale je z tých slabších. Nič moc.

Moje pocity:
- 18.6.20018
- kúpila som si ju v záložni a hneď v ten deň som ju začala čítať, aj keď mám rozčítaného Nehanebného magnáta a teda neľutujem
- kniha bola dobrá. Trochu moc erotikuš, ale inak plná zaujímavých bytosti. Aj keď tie čáry mi prišli už trochu cez čiaru.
- tých kníh je tak neuveriteľne veľa cca cez 50, že to nebudem čítať ako sériu, ale ako knihy. Aj tak väčšina u nás nie je preložená, len týchto 7 kníh.
- takéto filmy/seriály si veľmi rada pozriem, ale knihy nevyhľadávam radšej mám iné. Ale sem tam siahnuť aj po niečom takomto nie je zle. Na spestrenie.
- v tejto knihe sme sa venovali šelmoľuďom - tigrom, leopardom, vlkom, medveďom...
- samozrejme tam boli aj nejaké nadprirodzené bytosti
- kniha začína tým, že sa Maggie zaujíma o to, čo sa stalo s jej kamarátom Nickom, ktorého matka pracovala v Útočisku a bola zavraždená. Že vraj svojim synom, ale tomu  Maggie nechcela veriť, tak som čakala, že to bude trochu detektívne a bude pátrať po tom, čo sa s ním stalo. Potom čo sa dostala do všetkého toho ohľadom šelmoľudí..., tak sa už o Nicka nezaujímala. Ja by som sa napríklad spýtala, či nevedia, čo sa stalo s Nickom a ona nič. (Inak chlapec by sa mi páčil ako hlavný hrdina.)
- prišlo mi až too much, čo tam všetko bolo. Šelmoľudia a iné príšerky ok. Mágia, aj tá by bola ok, ale aby som si pomyslela, že tričko dole a človek je hore bez? To sa mi zdá už trochu moooc. Radšej mám také normálne, obyčajné čary. Telepatia, aj to by šlo. Cestovanie v čase (I love Doctor Who). Ale toto všetko dokopy mi prišlo už trochu moc.
- bolo tam taktiež veľmi, veľmi, veľmi veľa s.xu. Mne to neva, ale jemne mohla autorka ubrať.
- Maggie bola síce senátorova dcéra a to by malo znamenať, že má rušný, bohatý život, ale podľa mňa si ho neužívala naplno. Bola len také utiahnuté oteckove dievčatko. Pár rožkov vystrčila, ale myslím si, že keby to bolo už moc tak jej ich otec odsekne aj s hlavou.
- Wren bol odnášač riadu (páčilo sa mi, čo sa nakoniec z neho vykľulo:). Tiež taký tichý, utiahnutý, ale nie z dôvodu ako Maggie, ale pretože sa nedokázal ovládať. Aspoň podľa neho, takže si udržoval odstup od ľudí, aj šelmoľudí. Vlastne asi od všetkých okrem jeho opičky.
- v tejto knihe je toľko postáv, že občas z toho človek môže mať bordel v hlave, ale aspoň sa nenudí. Ja som si tam napríklad obľúbila Aimee (Bad Moon Rising). Bola to čašníčka, ktorá pracovala v Útočisku, ktoré vlastnili jej rodičia. Takže bola medvedica.
Takisto ma zaujal aj Nick, lebo Maggie o ňom pekne rozprávala, teda už len spomínala na neho.
A dostal ma aj Savitar. Chlap/stvorenie, ktoré robilo sprostredkovateľa medzi Katagariánmi a Arkádmi. Ten ma fakt dosť zaujal, lebo sa tam nevysvetlilo, čo je to za záhadnú bytosť a mal neuveriteľnú moc. O všetkom vedel, všetko počul (dokonca aj myšlienky), dokázal niekoho spáliť na popol, len preto, že sa nedržal pravidiel... Fakt kopec dobrých postáv.
- asi SPOJLER! ale späť k hlavným hrdinom. Prišlo mi, že sa priťahovali až veľmi, ale nakoniec podľa sudičiek nepatrili k sebe? To mi prišlo divné, ale budiš, aj sudičky sú určite zaujímavé a možno škodoradostné bytosti.
- autorka nám po troche dávkovala informácie ohľadom svojej fantázie a jej "vymysleného" sveta (čo vy viete možno niekde naozaj existuje, iná dimenzia a tak). Že títo ľudia fungujú ako šelmy. Najslabší predátor neprežije. Hneď na začiatku bolo písané ako tieto bytosti vznikli.
- dej bol dobrý, postavy boli dobré, svet bol dobrý. Neviem, čo by som ku knihe ešte napísala. Pre mladšie ročníky tipujem, že je to dobrá séria, ale nemyslím si, že pre nás starších by to už nebolo. Ak ma niekto rád fantasy, tak určite táto kniha a séria stojí zato.
- na konci knihy bol slovník, v ktorom boli popísané niektoré postavy, vysvetlene významy slov. Čo sú to napríklad únikové diery, kto je Acheron...
- za mňa odporúčam a určite si kúpim aj ostatné knihy od tejto autorky (a bojím sa, že nie len tie v slovenčine, ale nevadí. Čím viac anglických kníh prečítam, tým viac v nej budem lepšia a lepšia. Aj keď čítať knihy v angličtine nie je vôbec malina, ale pre mňa je to určite jednoduchšie ako v nej rozprávať. Ak máte radi fantasy a romantiku, tak nie je o čom a po knihe siahnite.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...