štvrtok 16. augusta 2018

Johanna Lindseyová - Strieborný anjel


Anotácia:
Mladé anglické dievča Chantelle sa chce vyhnúť nanútenému sobášu s nemilovaným mužom a ujde v noci potajomky z domu. Na pobreží však padne do rúk berberských korzárov, ktorí ju unesú a po pristátí v Afrike predajú do háremu burajského vládcu. Len čo Chantelle vkročí do voňavých komnát, uprostred hodvábu a orientálnej nádhery ju čaká neodolateľný muž. Pri pohľade do jeho zelenkavých očí zabúda na svoje predsavzatia a jeho horúce bozky v nej zapália nepoznanú vášeň. Tento záhadný cudzinec však pod orientálnym oblečením skrýva svoju pravú totožnosť a pozná cestičky, ako vyviesť Chantelle z tureckého otroctva do ríše večnej lásky.


O knihe:
original - Silver angel
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - páči sa mi

Moje pocity:
- máj 2018
- anotácia bola dosť tajomná, ale nelákala ma. Nechcelo sa mi čítať túto knihu. Nemala som chuť čítať o háremoch, korzároch..., ale dostalo ma to. Asi to bolo aj tým, že ja som si predstavovala niečo iné. Oveľa drastickejšie, menej opisov a hlavne nepáči sa mi myšlienka, že chlap ma viac žien alebo aj žena by mala viac mužov a taký človek by mal byť hlavný hrdina. Pre mňa nie.
- začiatok mi prišiel dosť nechutne krvavý, ale zaujal ma a čítala som ďalej
- dokonca mi nevadilo, že sa stretli až po cca 1/3. Aj strany dovtedy boli zaujímavé.
- písalo sa tam o zvykoch v háreme:
"...Celkom najnižšie stoja konkubíny alebo odalistky, teda ženy, ktoré ničím nezaujali pozornosť svojho pána. Nad nimi sú gözde, teda novicky, ktoré zaujali jeho pozornosť, ale nezavolali ich ešte..."
keď chcete vedieť viac musíte si prečítať knihu alebo wikipédiu :P
- bolo tam aj dobrodružstvo, lebo okrem toho, že ju uniesli do háremu, tak po dejovi išli vrahovia
- samozrejme nechýbali ani "posteľné" scénky ako by to bolo keby v háreme s toľkými ženami nič nebolo?
- boli tam momenty, ktoré sa mi nepáčili. Napríklad, že ju uniesli a skončila v háreme a nemala na výber. Nemohla utiecť, nemohla sa vykúpiť. Mohla sa tomu len poddať. Neviem a ani si nechcem predstaviť takú situáciu.
- postáv tam bolo veľa. Už len keď napočítame dejove ženy, tak to je veľa a nie ešte služobníctvo, jeho aj jej rodinu...
- chcela by som vám napísať nejaké zaujímavosti o hlavnom hrdinovi, ale tým by som prezradila pointu, tajomstvo, ale poviem vám, že to bolo zaujímavé a hneď od začiatku ma kniha zaujala, aj keď bola iná.
- nechápem ako jej bratranec mohol zdediť všetko po jej otcovi (ten mohol aspoň trochu myslieť na svoju dcéru a nejako ju zabezpečiť) a ešte ju chceli zapredať nejakému starému chlipníkovi. Bolo hnusné ako si oni užívali jej peniaze a ona nemala skoro nič.
- Chantelle sa stretla so všelijakými ženami so zaujímavými osudmi. Napríklad Jeanne Mauriacová:
"...Môj prvý majiteľ bol mnou taký očarený, že sa so mnou oženil, aj keď nemusel. Joj, vtedy sa mi veru ľahko žilo. Spĺňal mi všetky želania a k nohám mi skladal hodváby a šperky. Nanešťastie však mal prvú manželku a tá ma nenávidela. Keď zomrel, predala ma do nevestinca. Netvár sa tak zhrozene, maličká. Neslúžila som tam ani chvíľu. Hneď prvú noc som to tam podpálila a ušla. Už som bola takmer na francúzskom konzuláte, keď som zakopla o toho psieho syna, ktorý ma chytil po prvý raz..."
tejto žene sa toho stalo ešte omnoho viac, ale viete čo vás čaká, ak chcete vedieť viac, treba siahnuť po knihe
- koniec mohol byť viac rozpísaný, ale dalo sa to. Už si pomaly zvykám, že veľa kníh má tie konce, len také hŕ-bŕ, poďme to ukončiť.
- za mňa knihu určite môžem odporučiť, aj keď neviem, či po nej znovu siahnem, ale na prvýkrát bola dobrá

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...