utorok 9. februára 2016

Lisa Kleypasová - Krištáľový záliv vo Friday Harbore


Anotácia:
Pôvabná mladá dáma Justine Hoffmanová má takmer všetko, čo si v živote priala: slušný majetok, zmysluplnú prácu aj príjemné spolupracovníčky. Chýba jej už len jediné, ale zato najpodstatnejšie - láska. Keď vysvitne, že nevydarený ľúbostný život je dôsledkom kúzla, ktoré na ňu privolala jej vlastná matka, Justine vezme spravodlivosť do vlastných rúk. Čoskoro jej skríži cestu Jason Black, "génius v tele Adonisa", vďaka ktorému spozná oheň aj mráz nespútanej vášne, o akej dovtedy mohla len snívať. Všetko nasvedčuje tomu, že za nádherné chvíle v náručí svojej lásky zaplatí privysoký účet...

O knihe:
original - The crystal cove
- 4. časť zo série Friday Harbore:
Štedrý deň vo Friday HarboreDažďová cesta vo Friday Harbore; Jazero snov vo Friday Harbore; Krištáľový záliv vo Friday Harbore; Lightning Bay (u nás ešte nevyšla)
obálka - je taká obyčajská trošku. Niečo mi na nej ešte chýba. Nejaká loďka, domček, maják. Hocičo, ale inak je celkom v pohode.

Moje pocity:
- januárová kniha
- musím sa priznať, že na túto knihu som sa nejak extra netešila. Niežeby som čarovanie nemala rada. Kdeže. Už od mala som chcela byť Sabrina, mladá čarodejnica alebo jedna zo sestier Halliwell zo seriálu Čarodejnice. Našlo by sa aj viac príkladov. Ja na takéto veci verím a milujem ich. Len som práve nemala chuť si o nich prečítať v knihách. Nakoniec ma to nejako pochytilo. Siahla som po tejto knihe. Začítala som sa a vôbec to nebolo také zlé a trápne ako som si myslela. Dobre možno nejaké drobné predvídateľné okamihy mi vadili, ale ako inak by to malo skončiť, ak nie happy endom?
- zase som čítala až do rána a keď som zaspala snívalo sa mi, že hlavný hrdina zomrel, ale po smrti s nimi zostal a rozprával sa s ich dcérou. Ráno som sa zobudila a nevedela som, či sa mi to snívalo alebo som večer o tom čítala. Našťastie to bol len sen, lebo hlavného hrdinu som si nakoniec obľúbila a keby zomrel, tak by som bola veeeeľmi smutná.
- na začiatku mi prišiel Jason strašne namyslený. Hlavne ten jeho zoznam požiadaviek. Bolo ich kopec. Napríklad - Presne o deviatej večer dva štamperlíky vodky. Každé ráno dve fľaše pramenitej vody a zdravý koktail podľa jeho vlastného receptu na izbu a kopec všelijakých úchylnosti.
- aj to ako každému rozkazoval. Dokonca aj Justine. To som z časti chápala, že tam bol ubytovaní mohol rozkazovať, ale on jej rozkazoval aj ohľadom jej súkromných vecí. Napríklad, že si s ním musí dať pohárik... Bol trochu dosť nepríjemný, ale potom som sa zamilovala do tých jeho výstrelkov a aj do toho, že mu chýbala podstatná ľudská vec a preto mi ho bolo aj ľúto. Nebudem prezrádzať pointu, ale kvôli veci, ktorá mu chýbala chcel okradnúť Justine a o jej najcennejšiu vec.
- myslela som, že uvidíme nejaké hókusy-pokusy, trápnosti a bude koniec knihy, ale vôbec to nebolo trápne. Dosť sa tam venovalo čarovaniu, ale bola to zábava, ktorá nás, ale oboznámila s tým, že s kúzlami sa človek nemá zahrávať. Čo sme samozrejme vedeli aj predtým, teda aspoň ja.
- Justine bola čarodejnica a niekto ju začaroval, aby nikdy nestretla lásku. Síce to malo aj svoje opodstatnenie, ale rozhodnúť sa o tom mala sama, či ju chce niekedy stretnúť alebo nie a takisto aj Jason mal čarovné problémy. Dobre musím vám to povedať. SPOILER - kto nechce nech radšej nečíta. Takže vec, ktorá chýbala hlavnému hrdinovi bola dosť podstatná a ešte som o niečom takom nepočula. Takže tá vec z neho robila človeka, ktorý zomrie mladý a keď zomrie neskončí ani v nebi ani v pekle proste len zomrie a už nič. To mi prišlo strašidelné a bolo to aj dosť smutné. Nechcela som, aby zomrel, ale inak sa to nedalo. Bol to jeho osud.
- stále som sa nevedela rozhodnúť, či to skončí šťastne a nejako sa im podarí zachrániť si život a budú spolu alebo nakoniec jeden z nich zomrie a ostane tam ako duch. Proste už som vymýšľala hocičo, tak nakoniec som uhádla a bola som rada.
- nechápala som prečo jej mama bola taká zlá
- ešte vám nejaké veci nechám aj ako prekvapenia. Napríklad Jasonova asistentka bola zaujímavá osôbka, aj jej rodina. Takisto Justinine "tety" boli zaujímavé. Možno až príliš.
- v tejto knihe nechýbal sex a povedala by som, že trochu dosť nezvyčajný a tak trochu sado maso. No teeeda to by som na túto spisovateľku nepovedala, ale tak čo. Raz za čas v nejakej knihe prečo nie.
- trochu tam boli spomenutí aj Zoe a Alex, ale inak sa kniha venovala hlavne Justine a Jasonovi.
- musím povedať, že si ju ešte určite prečítam a veľmi rada

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...