utorok 7. septembra 2021

Karen Robardsová - Škandalózna Gabby


Anotácia:
Keď lady Gabriella Banningová dostane správu, že jej nevlastný brat Marcus, gróf z Wickhamu, zomrel na cejlónskej čajovej plantáži, ocitne sa v nezávideniahodnej situácii: hrozí, že celý majetok zdedí vzdialený bratranec a ona i mladšie sestry zostanú celkom bez prostriedkov. Gabby sa rozhodne vzoprieť osudu, a tak predstiera, že Marcus ešte žije, a odcestuje aj so sestrami do Londýna, kde chce prostrednú Claire rýchlo vydať za bohatého šľachtica. Po príchode do hlavného mesta však sestry čaká nemilé prekvapenie. V rodinnom sídle sa zabýval príťažlivý cudzine, ktorý tvrdí, že je ich brat...
O knihe:
original - Scandalous
- 1. časť zo série - sestry Banningové:
Škandalózna Gabby; Neodolateľná Claire Nehanebná Beth
obálka - pekná. Takéto sa mi páčia.
dej sa odohráva - 1810; ostrov Cejlón; Yorkshire; Londýn

Moje pocity:
- 11. - 14. júl 2020
- ich otec bol riadny haj... záchod, že tak musím povedať. Nezanechal ani jednej svojej dcére ani  len deravý groš. Po jeho smrti sa mali o seba postarať ako vedeli. A keďže jedna bola príliš mladá, druhá príliš pekná, tak veľa príležitosti nemali. Jediná z nich, ktorá mala ako tak šancu sa niekde zamestnať bola najstaršia Gabby. Po smrti ich otca zomrel aj ich brat a oni boli odkázané na láskavosť bratranca Thomasa a keďže ten láskavosťou neoplýval, tak mali smolu. Jedine, žeby Gabby niečo vymyslela.
- a tak Gabby rozohrala nebezpečnú hru. Spriahla sa s neznámym človekom, ktorý predstieral, že je jej brat. Čo ak bol nebezpečný? Veď ani nevedela kto to bol a prečo to robil. Ale chápala som ju. Ani ona, ani jej sestry nemali svetlú budúcnosť a jediná možnosť bol vydaj jej sestry Claire a to muselo ísť cez toto klamstvo. Ale aj toto bol tak trochu problém, lebo ona by sestru do sobáša nenútila a tá nevyzerala, že sa chce vydávať, aspoň nie po prvej spoločenskej sezóne.
- "ich" brat bol zaujímavý chlapík alebo by som skôr mala povedať príťažlivý. Zrejme to bol priateľ ich skutočného brata, ale bola som zvedavá kto sa z neho vykľuje a ako sa do toho všetkého zaplietol.
- prípad, ktorý sa tam riešil (a my sme o ňom nevedeli) sa vyriešil síce až príliš rýchlo, ale bolo to asi lepšie ako by sa mal naťahovať. Bolo to ako lusknutím prsta a bolo to super. Aj keď to bolo až na konci knihy.
- páčil sa mi  dej, aj to ako bola kniha napísaná. Páčili sa mi postavy, aj keď ich tam nebolo veľa, takže dej sa odohrával hlavne medzi Gabby a "jej bratom". Boli tam jej sestry Claire a Beth (tie mi boli tiež sympatické), služobníctvo, nejakí ich príbuzní, šľachta.
- možno by som sa viac venovala tej vražde a tomu prípadu, ale beriem, že autorka nás chcela zrejme napínať a chcela nás prekvapiť na konci. Asi to tak bolo aj lepšie a bola to skôr romantická kniha ako detektívka.
- táto recenzia nie je veľmi dlhá, ale popri mojich nestíhačkách, som rada aj za toto a ani som vlastne nevedela, čo by som ešte napísala a niekedy je pravda, že menej je viac. Tak dúfam, že vás aj takáto drobnosť naláka na dobrú knihu.
- možno to nebol nejaký trhák, ale určite to je pekná odpočinková kniha a patrí k tej lepšej polovici kníh. Takže za mňa odporúčam.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...